Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقبال ایران از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در قزاقستان، افزایش اعتماد مردم با قانون رسیدگی به اموال مقامات، ساخت ۲۰ هزار منزل آسیب دیده از سیل در قالب طرح جهاد همبستگی ملی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۲ خرداد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، استقبال ایران از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در قزاقستان، افزایش اعتماد مردم  با قانون رسیدگی به اموال مقامات، ساخت ۲۰ هزار منزل آسیب دیده از سیل در قالب طرح جهاد همبستگی ملی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۲ خرداد است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت ۲۰ هزار منزل آسیب دیده از سیل در قالب طرح جهاد همبستگی ملی

«محمد زهرایی» شب گذشته (سه شنبه 21 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده گفت: سیلی که از فروردین استان های کشور را در برگرفت تخریب های زیادی به همراه داشت.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه بعد از سیل و با تاکید مقام معظم رهبری برای حضور نیروهای مسلح در مناطق درگیری سیل، استان های مختلف برای کمک به سیل زدگان معین شدند، گفت: تمام کمک های جمع آوری شده از اقلام ضروری و گروه های جهادی از مبدا استان ها هدفمند بر اساس نیاز به مناطق ارسال شد.

 

وی با بیان اینکه سیل آسیب های زیادی داشت اما برکاتی نیز داشت در این باره  اینگونه توضیح داد: از برکات سیل اینکه گروه های جهادی به منطقه اعزام شدند و مردم نیز با همکاری گروههای جهادی به کمک مردم شتافتند.

 

زهرایی با اشاره به اقدامات انجام شده بسیج سازندگی در قالب طرح جهاد همبستگی ملی گفت: در طرح جهاد همبستگی ملی نیز با تعامل دولت قرارداد ساخت 20 هزار منزل آسیب دیده را بین سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد مسکن منعقد شد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: بسیج مستضعفین به عنوان متولی در منطقه انجام وظیفه کرد همچنین تطبیق منطقه جغرافیایی بین سپاه و بسیج انجام شد و سعی شده با استفاده از خلاء ها کمک ها انجام شود.

 

هیچ خانواده سیل زده در گرمای خوزستان زیر چادر نداریم

«غلامرضا شریعتی» شب گذشته (سه شنبه 21 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که به بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای مناطق سیل زده کشور می پرداخت درباره وضعیت کنونی استان خوزستان گفت: از روز عید سعید فطر جلسه ای با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی برای بررسی مشکلات برگزار شد.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه طبق نظرسنجی ها اولویت اول مردم آماده سازی برای کشت تابستانه است، گفت: این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان اهواز 3 هزار هکتار باقی مانده که با خط لوله هایی که در اختیار وزارت جهاد قرار گرفته مشکلات مرتفع می شود، گفت: مشکل اصلی فعلا دشت آزادگان است.

 

استاندار خوزستان در تشریح بیشتر مشکل دشت آزادگان گفت: در این دشت هنوز مناطقی زیر آب است.

 

شریعتی با اشاره به اینکه بیش از 90 دستگاه از روز عید فطر به دستگاه های خدمات رسان اضافه شده است، افزود: تا چند روز آینده این 23 هکتار از زیر آب خارج و کشت تابستانه آغاز شود.

 

وی با بیان اینکه در روستاهایی نیز که امکان سکونت نبود علاوه بر تسهیلات دولتی 200 کانکس کولر دار در اختیار مردم قرار گرفته و شرایط تاحدودی مناسب شده است، گفت: اکنون هیچ خانواده ای در گرمای خوزستان زیرچادر نداریم.

 

قانون رسیدگی به اموال مقامات موجب افزایش اعتماد مردم می شود

«غلامحسین اسماعیلی» شب گذشته (سه شنبه 21 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره  قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران از آن به عنوان زمینه ساز اعتماد بیشتر مردم یاد کرد و گفت: این موضوع در اصل 142 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،​ بنیان گذاشته شد و اکنون این بنیان، ارتقاء و تکامل یافته و علاوه بر مقامات مذکور در این اصل،​ جمع زیاد دیگری از مقامات در رده های مختلف و قوای سه گانه و بخش های حاکمیتی را در بر گرفته است.

 

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه اصل 142 قانون اساسی،​ رئیس جمهور و وزراء را مشمول این قانون دانسته بود، افزود: در قانون جدید در جهت اعتماد سازی برای جامعه، گروه گسترده ای از مقامات در قوای سه گانه و نهادهای تحت پوشش مقام معظم رهبری،​ شوراهای اسلامی و​ شهرداری ها را هم شامل شده است.

 

وی با بیان اینکه اسماعیلی این گستردگی قانون موجب افزایش اعتماد مردم به کارگزاران و خدمتگزاران جامعه می شود، درباره ساز و کارهای لازم برای اجرای این قانون گفت: از ناحیه رئیس قوه قضائیه، هیئتی مرکب از قضات عالی رتبه کشور انتخاب می شوند و این هیئت، اموال و دارایی های مقامات را در ابتدا و انتهای مسئولیت آنها بررسی می کند.

 

سخنگوی قوه قضائیه افزود: برای مقامات مذکور در مواد 2 و 3 این قانون، اداره کل و سامانه ای پیش بینی شده است و اموال مقامات مذکور در این سامانه ثبت و نظارت می شود. آئین نامه اجرای قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

 

اسماعیلی با اشاره به اینکه​ در مدت حداکثر 2 ماه سامانه ای در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه شکل می گیرد، گفت: اداره کل در حوزه ریاست قوه قضائیه تشکیل می شود و این سامانه در اختیار این اداره کل قرار می گیرد.

 

دیدار معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر خارجه با مدیر اجرائی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان

«غلامحسین دهقانی»، معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه با «یوری فدتوف»، مدیر اجرائی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد دیدار کرد. در این دیدار که به منظور رایزنی برای گسترش روابط و همکاری های دو طرف در حوزه‌های مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و جرم و فساد صورت گرفت، در خصوص طیف وسیعی از مباحث تبادل نظر گردید.

 

مدیر اجرائی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد با اشاره به نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر، اعلام کرد که این نقش در گزارش سال 2019 دفتر که در 26 ژوئن 2019 منتشر خواهد گردید، مورد تاکید مجدد قرار گرفته است.

 

دهقانی نیز با اشاره به وضعیت خاص جغرافیائی جمهوری اسلامی ایران که در مسیر ترانزیت عمده مواد مخدر قرار گرفته و سالانه بیش از 150 میلیون یورو برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر صرف می نماید، حمایت‌های بین‌المللی در این خصوص را ناچیز ارزیابی نمود.

 

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با عنایت به عدم همکاری کشورهای حمایت کننده مالی از فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران به دلیل ملاحظات سیاسی و نیز فشارهای ناشی از یکجانبه گرائی آمریکا، اظهار کرد: چنین شرایطی می تواند بر ظرفیت و توانائی های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق موادمخدر تاثیر منفی بر جای گذارد.

 

استقبال ایران از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در قزاقستان

«سیدعباس موسوی» با استقبال از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در قزاقستان و انتقال مردمی قدرت در این کشور، برای رییس جمهور منتخب و دولت جدید این کشور موفقیت و برای ملت قزاقستان رفاه، توسعه و آسایش آرزو کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد روابط و مناسبات فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در دوران ریاست جمهوری آقای توکایف همچون گذشته روند مثبت و رو به گسترش خود را ادامه دهد.

 

اروپایی ها به تعهداتشان عمل نکنند گام دوم عملیاتی می شود

«علاءالدین بروجردی»در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به دیدارهای دیپلماتیک روزهای اخیر گفت: ما در آلمان سفیر داریم و طبیعی ترین وضعیت این است که در سطح وزیر خارجه دید و بازدیدها و تبادل نظر داشته باشیم.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور مطرح در منطقه و عرصه سیاست خارجی جهانی است. رفت و آمد های چون  سفر نخست وزیر ژاپن و وزراء خارجه اروپایی به تهران امری طبیعی است. زمانی اروپایی ها ارتباطاتشان با ما را محدود کردند اما بعد از مدتی مجدد شروع به تبادل نظر و رفت و آمدهای سیاسی کردند چرا که آنها به خوبی به قدرت جمهوری اسلامی ایران واقف هستند.

 

وی در مورد اینکه آیا این دیدارها برای میانجی گری در ارتباط بین ایران و آمریکا نیست، گفت: همیشه وقتی دیدارهای در این سطح انجام می شود این گمانه زنی ها نیز مطرح می شود به دلیل اینکه ما با آمریکا رابطه نداریم آمریکا هم همیشه به دنبال این است که به وساطتی برای نوعی ارتباط و گفت وگو متوسل شود اما ما نظر قاطعی که مقام معظم رهبری به عنوان فصل الخطاب نظام جمهوری اسلامی ایران درعرصه سیاست خارجی فرمودند عدم مذاکره است و ما هم به شدت پایبند به این موضوع  هستیم و معتقدیم هیچ کس نباید از این خط قرمز عبور کند.

 

بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب در دستور کار شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از بررسی لایحه اصلاح مواد ۱ و ۲ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در دستور کار این هفته شورای نگهبان خبر داد.

«عباسعلی کدخدایی» دستور جلسه شورای نگهبان را تشریح کرد:

مصوبات مجلس شورای اسلامی

۱_ طرح اصلاح مواد (۱) و (۱۰) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی

ب) مصوبات هیأت وزیران
۱_ ادامه رسیدگی به اساسنامه صندوق توسعه حمل و نقل کشور.
۲_ اساسنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته.
۳_ اصلاحیه اساسنامه شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران.
۴_ اساسنامه صندوق کارآفرینی امید.
۵_ اساسنامه شرکت عمران شهر جدید ایوانکی.
۶_ اصلاح اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو.

ج) نامه‌های دیوان عدالت اداری/

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر نیروی انتظامی فارس اردبیل مسکن اشتری حسین اشتری فرمانده ناجا سردار اشتری سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال‌احمر با صدور پیامی به دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا، آمادگی هلال‌احمر ایران جهت کمک و امدادرسانی به سیل‌زدگان کنیا را اعلام کرد.

در متن پیام کولیوند خطاب به «احمد ادریس» دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا، آمده است: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند.

متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌کنیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

کد خبر 6093845

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!