Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان محیط زیست کشور با اشاره به پیگیری‌های پرونده «سعید مومیوند» محیط‌بان محکوم به اعدام استان همدان و نقض این حکم، از تبدیل قرار بازداشت این محیط‌بان به قرار وثیقه خبر داد.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی امروز همزمان با هفته محیط زیست با حضور در ایسنا با بیان اینکه تا زمانی که من در یگان محیط زیست هستم اجازه نمی‌دهم که حقوق محیط‌بانان تضییع شود، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده سعید مومیوند -محیط‌بان استان همدان- که در سال ۹۷ محکوم به اعدام شد، گفت: اتفاق مربوط به این محیط‌بان در سال ۹۵ رخ داده بود اما من در سال ۹۶ بعد از قرار گرفتن در جایگاه فرماندهی یگان محیط زیست این موضوع را بررسی کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از بررسی‌های متعدد و بازدید از صحنه حادثه، متوجه شدم که صورتجلسه مربوط به این حادثه به‌درستی و با دقت تنظیم نشده است و بر اثر همین اشتباه، محیط‌بان هم محکوم به اعدام شده بود.

فرمانده یگان محیط زیست کشور با اشاره به ورود مستقیم خود برای پیگیری پرونده محیط‌بان مومیوند، گفت: در سفرهایی که به استان همدان در این باره داشتم، علاوه بر بازدید از صحنه وقوع حادثه، بارها با قاضی پرونده صحبت کردم و در نتیجه پیگیری‌های مکرر خوشبختانه حکم اعدام محیط‌بان مومیوند شکسته و نقض شده است و محیط‌بان مومیوند می‌تواند با سپردن قرار وثیقه به ارزش پنج میلیارد تومان آزاد شود.

محبت‌خانی در پایان ضمن تشکر از مسئولان دستگاه قضا که امکان بررسی مجدد این پرونده را فراهم کردند، گفت: خوشبختانه این پیگیری‌ها به نتیجه نشست به نحوی که مسئول دفتر حقوقی استان همدان چند روز پیش با یگان محیط زیست تماس گرفت و خبر داد که حکم محیط‌بان مومیوند شکسته و قرار بازداشت به قرار وثیقه تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، در سال ۹۵ محیط‌بانان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان در منطقه محافظت‌شده «نشر»، شاهد حضور فردی مسلح در این منطقه چهارگانه محافظت شده می‌شود. خودرو آنها که پیکان بوده را توقیف می‌کنند و یکی از دو سرنشین متواری می‌شود و محیط‌بان پس از اخطار فراوان اقدام به شلیک هوایی می‌کند اما با توجه به ناهموار بودن زمین و شرایط منطقه این تیر ناخواسته به فرد خاطی اصابت می‌کند. فرد مجروح متأسفانه پس از گذراندن ۱۷ روز کما، جان خود را از دست می‌دهد و پس از دو سال رأی قصاص نفس برای محیط‌بان صادر و محیط‌بان در سال ۹۷ به اعدام محکوم شد.

به گزارش ایسنا، به مناسبت هفته محیط زیست، امروز (۲۲ خرداد)، جمشید محبت‌خانی - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور- به همراه منوچهر فلاحی - معاون یگان محیط زیست و تعدادی از کارکنان روابط عمومی سازمان محیط زیست در خبرگزاری ایسنا حضور یافت و ضمن بازدید از تحریریه سرویس اجتماعی، به تشریح مشکلات و اولویت‌های محیط بانی، به سوالات خبرنگاران ایسنا نیز پاسخ داد که مشروح آن طی روزهای آتی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محیط زیست محیط بان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم

به گزارش همشهری آنلاین، حکم محکومیت توماج صالحی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شد.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است هرچند که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تأیید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضائی است.

کد خبر 847052 منبع: مهر برچسب‌ها اغتشاش خبر ویژه اعدام

دیگر خبرها

  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • هادی چوپان برای توماج صالحی درخواست عفو کرد
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم