Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز چهارشنبه در جلسه رفع تداخلات اراضی ملی و کشاورزی چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور برگزار شد، اظهار داشت: این طرح ملی در هویت بخشی، شناسنامه دار کردن و صدور کارت هوشمند برای کشاورزان بسیار حائز اهمیت است و در جهت رفاه حال بهره برداران در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، از نحوه اجرای طرح کاداستر حدنگاری در عرصه‌های ملی شهرستان‌های استان در ۴ سال گذشته ابراز رضایت کرد و تصریح کرد: اجرای طرح حدنگار در ۵۰ هزار هکتار از اراضی دولتی و شخصی در امسال را گام بلند در رفع تداخلات و اختلافات ملکی بین بهره برداران و عرصه ملی خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر تسریع رفع تداخلات پلاک‌های دارای مشکل قانونی سطح استان از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: برای رفع تداخلات ارضی، ملاک قانون است که اگر مقررات و ضوابط با تأمل و همکاری دستگاه‌های اجرایی، قضائی و نظارتی به خوبی صورت گیرد اختلافات ملکی در کمترین زمان ممکن قابل رسیدگی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه، تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی ملی و کشاورزی دارای اختلاف در استان طی ۴ سال گذشته را یادآور شد و گفت: تا کنون ۷۶ هزار هکتار از اراضی استان تهیه نقشه کاداستر شده است.

ذبیح الله غریب از ملی بودن بیش از ۸۶ درصد از عرصه و اراضی این استان خبر داد و گفت: تنها ۱۰ درصد از اراضی این منطقه متعلق به بخش کشاورزی است.
وی از اجرای طرح حدنگاری در بیش از ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی این استان خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه همه اراضی زراعی و باغی این استان زیر پوشش طرح ملی حدنگاری قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحاتل و بختیاری، وسعت اراضی زراعی و باغی سطح استان را ۲۴۷ هزار هکتار برآورد کرد و تصریح کرد: امسال اجرای طرح کاداستر و تهیه نقشه حدنگار در ۵۰ هزار هکتار اراضی استان در حال اجرا می‌باشد.
غریب، قلع و قمع تخلف متخلفان زمین خوار با دستور قضائی را از برنامه‌های اولویت دار در سال جاری استان عنوان کرد و افزود: تجاوز به عرصه دولتی نیز از طریق 'تبصره ۲ ماده ۱۰ ' امور اراضی کشور قابل اجرا است.
وی افزود: هم اکنون بسیاری از روستاهای چهارمحال و بختیاری در جنگل‌ها و اطراف عرصه‌های طبیعی است و مردم این روستاها وابستگی شغلی و معیشتی به این جنگل‌ها دارند و این خود یکی از عوامل تخریب محسوب می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر تسریع رفع تداخلات پلاک ۶۰ منطقه غرب شهرکرد و پلاک ۲۲۱ شهر هفشجان شهرستان شهرکرد تاکید کرد و گفت: وقفه در اجرای رفع تداخلات مناطق یادشده موجب تضعیف حقوق شهروندی و بلاتکلیفی مالکیت ساکنان مناطق است.

اردشیر نوریان، سهل انگار در نحوه واگذاری و نبود شفایت پلاک‌های یادشده مسئولان وقت در چهار دهه گذشته ابراز تأسف کرد و گفت: امید است با تدبر مسئولان کشوری و استانی امسال تکلیف پلاک غرب شهرکرد، هفشجان و اراضی فناوران ۲ شهرستان شهرکرد مشخص و حقوق مالکان واقعی مناطق مشخص و داده شود.

به گزارش ایرنا در این جلسه رفع تداخلات چهار پلاک مشکل دار شهرستان شهرکرد و سامان بررسی و راهکار رفع اختلافات از سوی رئیس سازمان امور اراضی کشور ارائه شد.

استان چهارمحال و بختیاری با ۹۴۷ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی کشور قرار دارد و ۶۶ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی در مناطق شهری و روستایی دارد.

۶۱۹۹/‏۲۰۹۷

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایلکا بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از آزادسازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر خبر داد.

وی گفت: ۳۵ مورد دستور قضائی تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صادره شده توسط دادستان محترم اسلامشهر شامل بنای ویلایی، دیوارکشی و محوطه سازی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی و شهرداری اسلامشهر و همراهی نیروی انتظامی کلانتری واوان این در بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر عنوان کرد» با قلع و قمع این ساخت و سازها ۳۵ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر به چرخه تولید بازگشت.‌

ایلکا بیان کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6098334

دیگر خبرها

  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ