Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رغم فشارهای سیاسی، هوآوی تا کنون بیش از 45 قرارداد زیرساخت 5G با کشورهای مختلف به امضا رسانده است

شرکت هوآوی اعلام کرد موفق شده‌است تا کنون 46 قرارداد تجاری در زمینه توسعه شبکه 5G در سراسر جهان منعقد کند.
هوآوی که به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی دنیا شناخته می‌شود، تا به حال بیش از صد هزار ایستگاه 5G به کشورهای مختلف دنیا ارسال کرده و رتبه اول جهانی در این حوزه را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هوآوی برای ایجاد شبکه 5G تجاری در چین نیز از آمادگی کامل برخوردار است. بنا بر گزارش‌ها، هوآوی در فوریه سال 2018 موفق شد اولین تماس 5G در دنیا را برقرار کند. اخیراً نیز وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین مجوز استفاده تجاری از شبکه 5G را برای اپراتورهای بزرگ این کشور صادر کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده تحریم‌های اخیر آمریکا علیه هوآوی نتوانسته بر عزم این شرکت برای گسترش فعالیت‌های خود تاثیر خاصی بگذارد. کشورهای مختلف دنیا نشان داده‌اند تمایل دارند از فناوری هوآوی برای توسعه شبکه مخابراتی خود استفاده کنند. از همکاری‌های چندین کشور با هوآوی می‌شود به این موارد اشاره کرد:


مالزی؛ استفاده از هوآوی تا حد ممکن
نخست وزیر مالزی در خصوص تاثیر تحریم‌های آمریکا بر فعالیت هوآوی در این کشور، به رسانه‌ها گفته است: «ما سعی داریم تا از فناوری هوآوی تا آنجا که امکان‌پذیر است، استفاده کنیم».
هوآوی همکاری گسترده‌ای با اپراتور بزرگ مالزی (Maxis) در زمینه توسعه شبکه 5G در این کشور دارد. همچنین هوآوی دفتر مستقلی در مالزی داشته و فروش گوشی‌های این شرکت در مالزی نیز به خوبی انجام می‌شود.

برزیل؛ ادامه فعالیت هوآوی بدون مشکل
معاون رئیس جمهور برزیل به رسانه‌ها اعلام کرده است دولت این کشور هوآوی را از برنامه‌های خود برای توسعه شبکه 5G در برزیل، خارج نخواهد کرد. با توجه به اینکه برزیل بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین را در اختیار دارد، این موضوع می‌تواند دستاورد بزرگی برای هوآوی باشد.


اخیراً رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهور برزیل خواستار این شده بود که کشورها از فناوری و تجهیزات هوآوی برای شبکه‌های مخابراتی خود استفاده نکنند. از نظر دونالد ترامپ، تجهیزات هوآوی نفوذپذیری و خطر امنیتی بالایی دارند. این در حالی است که هوآوی بارها اعلام کرده است که تجهیزات این شرکت هیچ‌ مشکل امنیتی ندارند.

به هر حال به نظر می‌رسد سیاست‌های آمریکا بر برزیل تاثیری نداشته است؛ چرا که در ماه قبل رئیس جمهور برنامه‌ای برای کنار گذاشتن هوآوی ندارد و سال آینده شبکه 5G‌ را با کمک این شرکت توسعه خواهد داد.
گفتنی است که بخش گوشی‌های موبایل هوآوی نیز در برزیل مجدداً فعال شده است و گوشی‌های این شرکت در این کشور فروخته می‌شوند. هوآوی اعلام کرده برنامه‌هایی نیز برای تولید گوشی در خاک این کشور دارد.

اتحادیه آفریقا؛ 5G در کنار هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و...
هوآوی و اتحادیه آفریقا توافق‌نامه‌ای را امضا کردند که در آن به توسعه همکاری در حوزه‌های پهن‌باند، اینترنت اشیا، رایانش ابری، هوش مصنوعی و شبکه 5G اشاره شده است. انتظار می‌رود حدود 660 میلیون آفریقایی تا سال 2020 به گوشی‌های هوشمند دسترسی داشته باشند. این اتفاق می‌تواند بازار بزرگی را برای شرکت‌های مخابراتی همچون هوآوی ایجاد کند.

علی‌رغم تحریم‌های آمریکا کشورهای مختلف جهان، خصوصاً کشورهای در حال توسعه، به استفاده از فناوری هوآوی تمایل نشان می‌دهند.

روسیه؛ همکاری استراتژیک
هوآوی با بستن قرارداد با شرکت مخابراتی روسیه (MTS) اعلام کرده که در سال آینده شبکه 5G را در این کشور پهناور توسعه خواهد داد. این توافق در مسکو و توسط رئیس جمهور دو کشور به امضا رسیده است.

نزدیکی سیاسی این دو کشور باعث می‌شود تا این توافق اهمیت بالایی داشته باشد. Guo Ping از مدیران ارشد هوآوی، این توافق را بسیار خوشحال‌کننده توصیف کرده و آن را دارای اهمیت استراتژیک بالایی دانسته است.


بی‌شک توافق این دو کشور بزرگ، سیاست‌های آمریکا علیه هوآوی را تضعیف خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود اولین اجرای شبکه 5G به صورت پایلوت در روسیه با همکاری هوآوی و اپراتور MTS در سال 2019 یا 2020 به انجام برسد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون سامه یح، با بیان اینکه بی‌توجهی به مشکلات پرستاران سلامت کشور را به مخاطره می‌اندازد، گفت: طی چهار سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین مرتبه جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه در خصوص وضعیت معیشت پرستاران و مهاجرت آنها برگزار کرد تا بتواند این مسئله را ریشه‌ای پیگیری کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با انتقاد از تورم حاکم در جامعه، ادامه داد: امروز تنها پرستاران و کادر درمانی گلایه مند وضعیت نامناسب حقوقی خود نیستند، شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که کارمندان، کارگران و سایر گروه‌های شغلی دیگر از کوچک شدن سفره‌های خود ناراضی هستند، امیدواریم تیم اقتصادی دولت اقدامی عاجلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند تا حقوق دریافتی عموم جامعه کفاف مخارج زندگی آنها را بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: زمانی که حقوق کارمند یا کارگری ۱۰ میلیون تومان است و از این مبلغ حدود ۹ میلیون آن برای اجاره بهای منزل استیجاری پرداخت می‌کند، چاره‌ای جز انتخاب شغل دوم و سوم و حتی تخلف را ندارد، همه این گزینه‌ها منجر به ایجاد مشکلات متعدد در طولانی مدت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حقوق‌ها متناسب با تورم جامعه نبوده و همین مسئله مشکلات متعددی را در کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: با تمام هشدارهایی که در خصوص عدم تناسب حقوق و تورم در جامعه شاهد هستیم امیدواریم دولت و مسئولان اقتصادی راهکار متناسبی برای این مهم داشته باشند.

نجف آبادی با ابزار امیدواری برای برداشته شدن تحریم‌ها خارجی بر علیه ملت ایران که معیشت آنان را تحت تأثیر قرار داده، گفت: بهترین راهکار کاهش مشکلات معیشتی گروه‌های مختلف شغلی افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی است که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات عنوان شده را هم پوشانی کند.

نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: بر اساس نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص پرستاری، منجر به مهاجرت و یا پذیرش پرستاران ما می‌شود که آنان با مهاجرت می‌توانند امکانات و درآمد بسیار بهتری برای خود رقم بزنند.

وی در خصوص تحلیل کمبود پرستار با توجه به روند فعلی در کشور، گفت: در واقع ما چندین مرتبه به سازمان نظام پرستاری مراجعه کرده و در مورد کمبود پرستار نسبت نیاز کشور و سوءاستفاده از پرستاران در بخش خصوصی به دلیل پایین بودن حقوق آنها تذکر داده‌ایم؛ امروز کادر درمان در بخش دولتی و خصوصی تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از افزایش پرستاران بیکار در جامعه، یادآور شد: متأسفانه دولت با مشکل تأمین بودجه برای حقوق پرستاران مواجه است و طبیعتأ زمانی که در بخش دولتی پرستاران ما با این مشکلات مواجه هستند در بخش خصوصی نیز از آنان سوءاستفاده می‌شود.

وی با تاکید بر نبود بودجه برای افزایش حقوق پرستاران، اظهار داشت: دولت، مجلس و نظام پرستاری بر این عقیده هستند که باید حقوق پرستاران افزایش یابد اما زمانی که توان دولت در این حد است چه انتظاری می‌توان داشت.

نجف آبادی در پایان با بیان اینکه مشکلات پرستاران منجر به دلسردی آنان می‌شود و سیستم درمانی کشور را دچار مخاطره می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران که شرایط مهاجرت دارند استعفا داده و اقدام به خروج از کشور می‌کنند، اما برخی دیگر که شرایط و توان مهاجرت ندارند و به دلایل مختلف از جمله وابستگی به خانواده، عشق به وطن و یا نداشتن مشکلات مالی در کشور ماندگار می‌شوند، اما چنین شرایطی دلسردی و بی‌انگیزگی را برای آنان رقم می‌زند، بی تردید بی توجهی به مشکلات کادر درمان به ویژه پرستاران منجر به ایجاد مخاطراتی برای سیستم درمانی کشور خواهد شد.

کد خبر 6096101 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اولین لژیونر ایرانی به لیگ برزیل پیوست!
  • اِشویانتک همچنان بهترین تنیسور زن جهان
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • رونمایی از برند جام جهانی فوتبال ساحلی 2025 سیشل