Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@03:41:31 GMT

چهره افسانه‌ای تئاتر هند درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۶۳۰۵

چهره افسانه‌ای تئاتر هند درگذشت

نمایشنامه‌نویس، بازیگر و فیلمساز مشهور هندی در ۸۱ سالگی چشم از جهان فروبست.

گیریش کارناد چهره غول‌آسای صحنه تئاتر هند که در مسیر حرفه‌ای کاری‌اش وارد حوزه‌های خلاقانه بسیاری شد و در نسل‌های متفاوت اثرگذاری بالایی داشت، در ۸۱ سالگی چشم از جهان فروبست.

او در درجه اول یک نمایشنامه‌نویس بود، اما در عین حال به عنوان یک بازیگر، فیلمساز، مترجم، مدیر اجرایی و یک متفکر محبوب مردمی هم فعالیت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چندکاره بودن باعث شده بود او تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین چهره‌هایی باشد که بعد از استقلال هند در سال ۱۹۴۷ به ساخته شدن سنت‌های لیبرال کشورش کمک کرد.

کارناد در دوران ریاست‌جمهوری استعماری هند در شهر کوچک دارواد که حالا در منطقه کارناتاکا قرار دارد در یک خانواده طبقه متوسط به دنیا آمد. پدرش دکتر و مادرش پرستار بود.

او توانست بورسیه مهم رودز را از آن خود کند تا در آکسفورد به تحصیل ریاضیات بپردازد. وی آنجا رشد کرد و رییس اتحادیه دانشجویان آکسفورد شد. کارناد می‌توانست در هر بخشی شروع به زندگی و فعالیت کند، اما وارد حوزه هنر شد که به گفته خودش در یکی از مصاحبه‌های قدیمی «انتخابی دیوانه‌وار» به حساب می‌آمد./باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تمرینات سنگین مایک تایسون افسانه‌ی ۵۷ ساله

این ویدیو تمرین وی برای مبارزه ۲۰ جولای با جیک پاول، ستاره یوتیوب است که این روز‌ها به حرفه بوکس روی آورده است. آن دو قرار است در ورزشگاه ۸۰ هزار نفری AT&T Stadium با یکدیگر رو در رو شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه

 

tags # ورزش سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • یک روایت کمتر شنیده شده از سوگلی «محمد مصدق»
  • «جاده باریک به شمال دور» در دسترس قرار گرفت/ ترجمه اثری نایاب
  • هنرمندانی که سال ۱۴۰۲ آسمانی شدند + عکس
  • (ویدئو) تمرینات سنگین مایک تایسون افسانه‌ی ۵۷ ساله
  • اولین جشنواره نمایشنامه خوانی در سقز
  • انتشار «کتابِ فریدون رهنما» و «آرش شیواتیر»
  • سال ۱۴۰۲ و داغ‌هایی که بر دل فرهنگ و هنر نشست
  • نمایشنامه‌های بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر خرمشهر مشخص شدند
  • چهره‌ها یک به یک رفتند/ جای‌تان بر صحنه تئاتر همیشه خالی است
  • سال ۱۴۰۲ دفتر زندگی این هنرمندان را بست