Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@05:41:42 GMT

سنندج شهر استعدادهای قرآنی است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۷۴۳۵

سنندج شهر استعدادهای قرآنی است

به گزارش ایکنا از کردستان، حمید حسینی رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج در افتتاحیه مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بخش بانوان که امروز،23 خردادماه در امامزاده پیر محمد(ع) شهرستان سنندج آغاز شد، اظهار کرد:سنندج شهر استعدادهای قرآنی است و برگزاری مسابقات بهانه‌ای برای شکوفا کردن این استعدادهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مسابقات قرآن نباید فقط جنبه رقابتی داشته باشد بلکه باید زمینه‌ای را برای افزایش تدبر و عمل به قرآن در متسابقان به وجود آورد چراکه کسی که در این مسابقات حائز مقام شود به نحوی الگوی سایر قرآنیان خواهد بود.
حسینی بیان کرد: خوشبختانه کیفیت بالایی در مسابقات این شهرستان مشاهده می‌شود و این مهم مدیون اساتید و پیشکسوتانی است که با وقف علم خود به تربیت شاگردان برجسته‌ای پرداخته‌اند.
وی عنوان کرد: هر یک از پیشکسوتان و اساتید قرآنی در استان و کشور دارای رزومه خوبی هستند و امید است همه فعالان قرآنی در زمینه توسعه رشته‌های قرآنی کوشا باشند.
حسینی یکی از مسائل قرآنی شهرستان را کمبود موقوفه قرآنی دانست و اعلام کرد: هر یک از متسابقان این دوره از مسابقات باید مروج وقف قرآنی باشند و زمینه را برای آشنایی مردم و خیرین با وقف در نیت‌های قرآنی فراهم کنند چرا که اگر وقف با نیت قرآن در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات جامعه قرآنی حل و فصل خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی حمید حسینی مسابقات قرآن اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی نی ریز گفت: این دوره از مسابقات با حضور ۶۹ حافظ قرآن خواهر و برادر در همه رده‌های سنی برگزار شد.

نوبختی با بیان این که داوطلبان، حافظان ۱۰ و ۲۰ جزء قرآن بودند، افزود: شرکت کنندگان به ۱۵۰ سوال قرآنی به مدت یک ساعت پاسخ دادند.

 

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی