Web Analytics Made Easy - Statcounter

"جبران باسیل" پیش از این کمیساریای عالی امور پناهندگان در لبنان را به جلوگیری از بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان متهم کرده بود. این اظهارات او با انتقاداتی در داخل لبنان رو به رو شد از جمله اینکه برخی اظهارات او را فراتر از اختیارات وزیر خارجه برشمرده و اعلام کردند این موضوع وزیر و مسئول مربوط به خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این گفته می‌شود موضوع پناهجویان سوری بخشی از اختلاف بین جریان المستقبل به رهبری سعد حریری نخست وزیر لبنان و جریان ملی آزاد به رهبری جبران باسیل به شمار می‌آید.

در این میان باسیل که به انگلیس سفر کرده است، در مجلس اعیان انگیس گفت: قادر به تحمل مشکلات ناشی از حضور پناهجویان سوری در لبنان نیستیم.

خبرگزاری رسمی لبنان در این باره اعلام کرد: باسیل گفت: در هر کیلومتر مربع از خاک لبنان ۲۰۰ پناهجوی سوری زندگی می‌کنند و تعداد فلسطینی‌ها و سوری‌ها بیش از نیمی از جمعیت لبنان است و برخی در پاسخ به این وضعیت اعلام می‌کنند راهی جز انتظار راه حل سیاسی در سوریه وجود ندارد که این را نمی‌پذیرم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در لبنان گفت: سوری‌ها باید آینده خود و هویت رهبرانشان را مشخص کنند و بحران این کشور با اراده ملت سوریه حل شده و آشتی در آنجا برقرار شود تا سوری‌ها به کشورشان بازگشته و اتنخابات برگزار کنند و روند بازسازی آغاز شود.

باسیل تاکید کرد ما قادر به تحمل مشکلات حاصل از پناهجویان نیستیم و کمک‌هایی که به آنان می‌شود فقط برای ماندن در لبنان کافی است نه بازگشت آنان و همین وضعیت موجب بحران شده است.

تعداد پناهجویان سوری در لبنان بیش از یک و نیم میلیون نفر اعلام شده است، حال آنکه جمعیت لبنان به پنج میلیون نفر نمی‌رسد از همین رو گفته می‌شود این پناهجویان به همراه فلسطینیان معادل نیمی از جمعیت لبنان را تشکیل می‌دهند. بیشتر پناهجویان سوری در " عرسال" در شرق لبنان و در اردوگاه به سر می‌برند.

"میشل عون" رئیس جمهور لبنان نیز با ابراز نگرانی از تبعات ناشی از حضور این تعداد از پناهجویان سوری در کشورش گفت، بیم آن می‌رود که با ادامه حضور پناهجویان سوری و آوارگان فلسطین، لبنان شکل خود را به عنوان یک کشور لبنانی از دست بدهد.

"سعد حریری" نخست وزیر لبنان نیز با بیان اینکه همه در لبنان بر بازگشت پناهجویان اتفاق نظر دارند، در عین حال گفت، باید شرایط بازگشت امن آنان فراهم شود. /

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه

روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که به احتمال قوی آنتونی بلینکن در سفر پیش روی خود به فلسطین اشغالی از یک شهرک صهیونیست‌نشین و همچنین گذرگاه کرم ابوسالم در اطراف غزه دیدن کند.

منبع :فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • لسترسیتی به لیگ برتر انگلیس بازگشت
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله