Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور امروز در جشنواره ملی فرهنگی و ورزشی عشایر کشور در خصوص سهمیه کنکور فرزندان عشایر گفت: سهمیه کنکور برای فرزندان عشایر تا دهه هشتاد برقرار بود، اما متاسفانه این قانون حذف شد.

وی با بیان اینکه عشایر نجیب‌ترین قشر کشور به شمار می‌روند اظهار داشت: عشایر انسان‌های مولدی هستند که در تولید کشور سهم به‌سزایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهیم به توسعه پایدار برسیم می‌بایست ادبیات برنامه‌ریزی را مورد بازنگری قرار دهیم.

وی با اشاره به اقدامات مجلس و برنامه ششم توسعه در خصوص حمایت از عشایر افزود: سالیانه ۱۵۰ میلیارد تومان جهت توسعه و عمران مناطق عشایر هزینه می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه در حال حاضر قشر عشایر ریالی بدهکاری به بانک ندارند خاطر نشان کرد: بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف و به عاملیت بانک کشاورزی به عشایر کشور پرداخته شده و در حال حاضر هیچ گونه بدهکاری نیز به بانک ندارند چراکه اعتماد اجتماعی عشایر زبانزد است.

قندالی در ادامه با تاکید بر اینکه ایجاد سرپناه دائم٬ یک امر ضروری برای عشایر به شمار می‌رود اذعام داشت: با توجه به حادثه سیل و خسارت‌هایی که به سرپناه عشایر وارد شد این تجربه به ما ثابت کرد که باید به فکر سرپناه برای این قشر مولد باشیم. همچنین در حوزه تسهیلات بخشی از عشایر امکان دریافت این مهم را نداشتند٬ لذا از بانک کشاورزی انتظار داریم که پروانه و طرح مرتعداری را به عنوان وثیقه از عشایر قبول کنند.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس سازمان ‌عشایر‌ کشور درباره حذف سهمیه کنکور برای فرزندان عشایر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است