Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمینی در بلوار نیایش و قطعه‌ای در میدان شهید فهمیده، گزینه‌های نهایی برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز عنوان شد و استاندار فارس خواستار پیگیری همزمان دو زمین و اختصاص بهترین گزینه به کتابخانه مرکزی شیراز شد. ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان به ریاست عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس و با حضور بسیاری از مسئولان استانی برگزار شد که در این نشست گره چندین ساله کتابخانه مرکزی شیراز تا حدی گشوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

استاندار فارس با بررسی زمین‌های پیشنهادی برای ساخت کتابخانه مرکزی، گزینه‌های نهایی را اعلام کرد و گفت: پیگیری‌های لازم برای عقد قراردادها و واگذاری این دو زمین، یکی برای کتابخانه مرکزی شیراز و دیگری برای ساخت کتابخانه عمومی دیگر در این کلانشهر تا یک ماه آینده صورت پذیرد.

استاندار فارس در این دیدار با اشاره به سابقه شهر شیراز و عنوان پایتخت فرهنگی این شهر گفت: آنچه به عنوان مرکز فرهنگ و هنر برای شیراز شناخته می‌شود مربوط به گذشتگان است و ما تاکنون اقدام شاخصی را برای این موضوع انجام نداده‌ایم که آیندگان به ما افتخار کنند.

وی در فارس با اشاره به اینکه چند سال است کتابخانه مرکزی شیراز در حد جلسات مانده است، گفت: بخشی از این مربوط به بلندپروازی کتابخانه‌ها و بخشی دیگر ناشی از کم کاری ما مسئولان بوده است.

اختصاص زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز تعیین تکلیف شوداز تصویب تا اجرا صفر درصد؛ وقتی ضرب‌الاجل 2 هفته‌ای استاندار فارس هم راه‌گشا نبودشیراز| بودجه‌های ساخت کتابخانه مرکزی شیراز هر سال برگشت می‌خورد

رحیمی با تأکید بر اینکه هیچ ایرادی ندارد به جای یک کتابخانه، دو کتابخانه داشته باشیم، گفت: با بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای کتابخانه مرکزی به نظر می‌رسد دو زمین در مناطق نیایش و شهید فهمیده بهترین گزینه‌هاست، پیگیری‌های لازم برای هر دو زمین صورت پذیرد تا به نتیجه برسیم.

استاندار فارس با توجه به زمین پیشنهادی در بلوار نیایش عنوان کرد: می‌توان با وجود این زمین با 80 درصد سطح اشغال و در طبقات، کتابخانه با زیربنایی خوبی ساخت و همچنین با کمک شهرداری فضای سبز اطراف این زمین را بهینه سازی و در قالب باغ کتاب در کنار کتابخانه قرار داد.

مقام عالی دولت در عین حال گفت: کتابخانه مرکزی به عنوان نماد باید مورد توجه قرار گیرد و برای ساخت آن هم با وجود خیرین، سازمان مدیریت، اداره کل فرهنگ و ارشاد و نهاد کتابخانه‌ها نگرانی نیست. حداکثر هم در جلسه بعدی انجمن، مقدمات انعقاد قراردادها و واگذاری زمین‌ها ارائه شود و برگزاری جلسه انجمن بیش از یک ماه دیگر به طول نینجامد.

وی در ادامه با اشاره به بحث نیم درصد تأکید کرد که شهرداری‌ها به موقع و منظم سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی را بپردازند. این موضوع را می‌توان با تعامل در استان انجام داد تا اعتبارات کتابخانه‌ها مشمول اعمال قانون نشود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این دیدار به بررسی مصوبه‌های جلسه پیشین پرداخت و تعیین زمین کتابخانه مرکزی شیراز، بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب، برگزاری جلسات انجمن در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران و پرداخت نیم درصد کتابخانه‌های عمومی را از جمله مصوبات نشست پیشین برشمرد.

وی با تأکید بر  نامه‌نگاری‌های صورت گرفته درباره زمین کتابخانه مرکزی شیراز گفت: پس از پیگیری‌های لازم ادارات کل راه و شهرسازی و اوقاف و همچنین  شهرداری شیراز، زمین‌های موجود خود را معرفی کردند،  اداره کل آموزش و پرورش اعلام کرد که زمینی در اختیار ندارد و دانشگاه شیراز نیز در این باره پاسخی ارائه نکرده است.

منوچهری در ادامه از بازدید مدیرکل دفتر فنی استانداری از کتابخانه عمومی شهید دستغیب و بررسی این کتابخانه خبر داد و گفت: تصمیم نهایی برای بازسازی این کتابخانه در جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی استان و مدیرکل عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گرفته خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری‌های بسیار برای اعتبارات نیم درصد کتابخانه‌ها، برخی از شهرداری‌ها در استان همکاری خوبی با کتابخانه‌های عمومی ندارند.

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت در جلسه بررسی مصوبات سفر ۱۴۰۰ رئیس جمهور به لرستان به مشکلات جدی بانک‌های لرستان در انجام کار و وظایف محوله به ویژه در خصوص منابع مالی و مصارف اشاره کرد و گفت: مدیریت اجرایی استان آمادگی لازم برای بررسی این مسائل و پیگیری رفع مشکلات حوزه بانک‌ها را دارد.

وی تاکیدکرد: بانک‌های استان باید مشکلات کشوری، استانی و کافی نبودن منابع و مصارف را اطلاع دهند تا مدیریت ارشد اجرایی استان این مسائل را پیگیری کند.

استاندار لرستان همچنین به برخی طرح‌های مصوب در سفر گذشته رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: بخشی از این طرح‌ها مشکلاتی دارند که تعدادی از آنها به صورت تلفنی با مدیران کشوری پیگیری و برخی نیز در جلسه تعیین تکلیف شد.

در این جلسه سازمان برنامه و بودجه، معاونت‌های هماهنگی عمرانی و اقتصادی استانداری موظف شدند نامه‌ای دقیق و کارشناسی برای پیگیری مصوبات سفر تهیه کنند.

استاندار لرستان ادامه داد: در تلاشیم با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی در ماه‌های پیش رو، درصد پیشرفت طرح‌ها ارتقا یابد و در صورت مساعدشدن شرایط، لرستان برای دور دوم سفر رئیس جمهور تا قبل از ماه محرم اعلام آمادگی کند.

آقای شفقت تاکیدکرد: گزارش مکتوب تمام طرح‌های اجرا شده، طرح‌های ناتمام و منابع تخصیص نیافته آماده و طرح‌های پیشنهادی دور دوم سفر نیز تدوین و ارائه شود.

در دور اول سفر رئیس جمهور به لرستان ۸۰ هزار میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل ۱۷۰ طرح در استان در نظر گرفته شد.

دیگر خبرها

  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان