Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در دیدار وزیر اقتصاد و دارایی با فعالان تجاری در منطقه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با انتقاد از برخی ناهماهنگی های موجود در فرآیند ترخیص کالاهای وارداتی در این بندر اظهارداشت: کشور در شرایط تحریم قرار دارد و در این بین برخی اقدامات سلیقه ای باعث هدر دادن منابع و سرمایه های کشور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امر تجارت در کشور باید متولی داشته باشد که سایر دستگاه ها در این زمینه تحت فرماندهی آن فعالیت کنند تا نسبت به روان سازی امور برای تامین کالاهای اساسی کشور اقدام شود.

نماینده عالی دولت در استان خواستار اصلاح فرآیندهای موجود در بخش ترخیص کالاهای وارداتی شد و از نبود ساز و کاری یکپارچه به منظور تسهیل در امور تجاری ابراز تاسف کرد.

وجود دست های پنهان برای مانع تراشی در مسیر فعالان اقتصادی

شریعتی تناقض در امور داخلی نهادهای مسئول در کنترل کیفیت کالاهای وارداتی را نوعی آسیب به بدنه اقتصادی و تجارت کشور خواند و از وجود دست های پنها برای ایجاد موانع در مسیر فعالان اقتصادی خبر داد.

وی با طرح این سوال که چرا آزمایشگاه های مرجع نهادهای کنترل کیفیت نتایج متفاوتی از کنترل صورت گرفته ارائه می کنند گفت: این موضوع جای تعجب دارد و لازم است هرچه سریعتر این وضعیت ساماندهی شود.

استاندار خوزستان وجود دیوان سالاری غیر ضروری اداری را دلیل کندی کارها دانست و تاکید کرد: بر همین اساس باید از اقداماتی که باعث هدر رفت منابع کشور می شود، پیشگیری کرد.

شریعتی افزود: در کشور هر داستگاهی آمده و رفته یک قانون برای خود تصویب کرده و آنهایی که به این قوانین رای داده اند (نمایندگان مجلس در ادوار گذشته) فارغ از اینکه قبلاً این اختیار را به یک دستگاه دیگر داده اند، زمینه ایجاد موازی کاری شده اند.

نماینده عالی دولت در استان خواستار اصلاح و شفافیت قوانین برای سرعت عمل در انجام فعالیت های تجاری شد.

بر اساس این گزارش، بندر امام خمینی بعد از بندر شهید رجایی بزرگترین بندر تجاری ایران است که راه آهن سراسری آن را به پایتخت پیوند می دهد. طول اسکله تجاری مجتمع بندری امام حدود هفت کیلومتر است و سالانه ۳۰ میلیون تن کالا را پذیرش می‌کند که از این رو از بزرگترین و مهم ترین پایانه تجارتی دریایی کشور محسوب می شود.

همزمان با افزایش تعداد شناورهای ورودی حامل کالاهای اساسی به بندر امام خمینی (ره) طی دو ماهه نخست سال جاری بیان با توجه به ضرورت تسهیل و تسریع در پذیرش و تخلیه کشتی های حامل کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، یک میلیون و ۶۲۵ هزار و ۹۴۶ تن در پایان اردیبهشت ماه جاری تخلیه شد که در نوع خود یک رکورد است.

۹۹۳۱/‏۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان کالا بندر امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به صورت سرزده از بخش‌های مختلف بندرگاه و گمرک بندرلنگه به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی و از قطب‌های واردات کالا به کشور بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید ضمن پیگیری مصوبات بازدیدهای قبلی خود، دستورات ویژه‌ ای به منظور ترخیص اقلام ضروری و کالاهای وارداتی صادر کرد.

مجتبی قهرمانی همچنین با هدف نظارت بر پروژه انبارگردانی و بررسی موضوع اصلاح فرآیندهای جاری در بندر و گمرک شهرستان بندر لنگه، دستورات لازم را خطاب به مسؤولان مربوطه صادر نمود.

وی در جریان این بازدید تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه، مقرر شده است؛ ضمن اتخاذ تدابیر لازم و برنامه ریزی دقیق برای بازدیدهای سرزده، رئیس کل دادگستری هرمزگان و رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان از گمرکات و بنادر تجاری حوزه مسئولیت خود بازدید و ضمن تهیه گزارش همراه با ابلاغ دستورات و تذکرات لازم، نسبت به برخورد قانونی با تخلفات احتمالی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در گفت وگو با مسؤولان شهرستان بندرلنگه نیز بر لزوم تسریع در پیش بینی و بروز رسانی ساز و کارها به منظور اصلاح فرآیندهای واردات و صادرات کالا تأکید کرد.

کد خبر 6086098

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه