Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد دژپسند در نشست با فعالان اقتصادی و تجار داخلی که در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) برگزار شد، اظهارداشت: لازم است در ترخیص کالاهای اساسی وارداتی هماهنگی‌های بیشتری بین دستگاه‌های مسئول از جمله اداره استاندارد و نیز دامپزشکی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بین ادعای فعالان اقتصادی با آنچه مقامات مسئول در خصوص مدت زمان ترخیص کالا بیان می‌کنند فاصله زیادی وجود دارد که برای رفع این فاصله بررسی‌های بیشتری انجام خواهد شد تصریح کرد: برای روشن شدن علل نارضایتی وارد کنندگان از کندی روند انجام تشریفات، یک فرم خاص طراحی و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: دامپزشکی و جهاد کشاورزی اعلام کرده‌اند که قبل از فرآیند اظهار کالا از سوی وارد کنندگان امکان کنترل کیفی را دارند و به همین منظور لازم است همکاری‌های بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: برای سرعت در کارها بهتر است که نمونه برداری از کالاها در آزمایشگاه‌های بخش خصوصی منطقه صورت بگیرد و دیگر این نمونه‌ها به آزمایشگاه مرجع، ارجاع نشوند و اگر در این رابطه نیاز به مجوزی است، آن را پیگیری می‌کنیم.

این عضو هیئت دولت در ادامه با تاکید بر کاهش مدت زمان معطلی کشتی‌های وارداتی، گفت: ضروری است که تخلیه کشتی‌ها در بندر سرعت بیشتری داشته باشد تا شاهد بهبود هرچه بیشتر وضعیت ترخیص کالا در بندر امام خمینی (ره) باشیم.

دژپسند با اشاره به اینکه روزانه بخشی از کالاهای مورد نیاز کشور از ۱۱ فروند کشتی در این بندر تخلیه می‌شود، گفت: در همین مدت زمان نیز تعداد ۲۵ کشتی دیگر در انتظار پهلو گیری در بندر امام هستند تا بتوانند وارد مرحله تخلیه بار شوند.

وزیر اقتصاد همچنین خاطر نشان کرد: کشورمان در بخش تجارت فرامرزی طی سال میلادی ۲۰۱۹ توانسته جایگاه خود را ۴۱ رتبه بهبود ببخشد و با این وجود نیز لازم است همکاری با فعالان اقتصادی بیشتر انجام داد.

وزیر اقتصاد و دارایی برای سفری یک روزه صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه اهواز وارد خوزستان شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • سقوط دکل‌های برق در شادگان بر اثر طوفان
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی(ره) + فیلم
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود