Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان عراق، سالروز تشکیل حشد شعبی و صدور فتوای جهاد کفایی از سوی مرجعیت عالی دینی را تبریک گفت. ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد الحلبوسی امروز پنجشنبه پنجمین سال تاسیس حشد شعبی و صدور فتوای مرجع عالی دینی عراق مبنی بر جهاد کفایی و مبارزه با گروه تروریستی داعش را تبریک گفت و تاکید کرد عراقی‌ها توانستند در طی چهار سال با ثبت رشادت‌ها و حماسه‌های قهرمانانه در فداکاری و جانفشانی، بر تروریسم پیروز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حلبوسی افزود پنج سال پیش در چنین روزهایی، عراق با بزرگترین چالش تاریخ خود روبرو بود بهطوری که هزاران افراطی و جنایتکار که توحش و جنایت را به عنوان وسیله‌ای برای رواج افکار و  عقاید خود قرار دادند، دور هم جمع شدند.

وی گفت افراد مخلص در مردم و نیروهای مسلح به دفاع از سرزمین و ناموس برخاستد، ولی تهاجم(داعش) گسترده بود، اما عراقی‌ها توانستند بر تروریسم پیروز شوند و نیروهای شرور و وحشی را در طول چهار سال بیرون برانند و طی آن حماسه‌های قهرمانانه را رقم بزنند و با وحدت خود تمام نیروهای شرور و توطئه‌های دشمنان را دفع کنند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی حشد شعبی،‌حلبوسی اظهار داشت امروز در سالروز این فتوای عظیم در سیزدهم ژوئن 2014 به سر می‌بریم و به همین سبب از مرجعیت دینی و آقای علی سیستانی دام ظله به خاطر این موضع تاریخی بزرگ تجلیل و تقدیر می‌کنیم .

رئیس پارلمان عراق همچنین از خانواده‌های شهدا و مجروحان و رزمندگان شجاع و کسانی که پیروزی را رقم زدند اعم از  نیروهای ارتش، موسسه دینی، حشد شعبی، حشد عشائری، پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم، نیروهای پیشمرگه، نیروی هوایی، جنگنده‌های ارتش و تمام دستگاه های امنیتی تشکر  و قدردانی کرد.

حلبوسی همچنین به طور ویژه به تمام نیروهای حشد شعبی و عشایری به مناسبت سالروز تاسیس حشد که برابر است با سیزدهم ژوئن است، تبریک گفت.

نامه نایب رئیس حشد شعبی به آیت الله سیستانی

خبر دیگر اینکه ابو مهدی المهندس نایب رئیس هیئت حشد شعبی عراق امروز پنجشنبه در نامه‌ای به آیت الله سیستانی مرجع عالی دینی تاکید کرد عراق پیشگام کشورهایی شده است که تکفیر و افراط گرایی را شکست داد.

المهندس در این نامه آورده است این پیام را در حالی برای شما می‌نویسم که در وجود خود حجم پیروزی بزرگی را که فرزندان شما در حشد شعبی بر باندهای تروریسم و تکفیر به دست آوردند، احساس می‌کنم، این نیروهای مومنی که به ندای شریف ملی شما در فتوای جهاد کفایی لبیک گفتند، فتوایی که زمینه تاسیس و ساماندهی سازوکارهای این فعالیت را فرام کرد و من و دیگر داوطلبان در آن زمان با خود عهد بستیم که سربازان وفادار باشیم و به فتوای مقدس شما پایبند باشیم و به آن پشت نکنیم.

المهندس با اشاره به خنثی شدن توطئه‌های داخلی و خارجی در عراق به برکت فتوای جهاد کفایی و شکست گروه تروریستی داعش بر باقی ماندن رزمندگان حشد شعبی بر عهد و پیمان خود برای ادامه راه جهاد و ایستادگی و فداکاری تاکید کرد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت

‌به گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر، ‬ آیت‬ الله‬ «سید‬ ابراهیم‬ رئیسی» ‬ رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می‌نمایم و امیدوارم این پیروزی که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه‌های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسالت دارم.

کد خبر 6091273 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت