Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:11:53 GMT

تقویت بخش خصوصی رمز موفقیت در توسعه استان اردبیل است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۰۰۱۲

تقویت بخش خصوصی رمز موفقیت در توسعه استان اردبیل است

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در نشست شهرداران استان با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی وزیر کشور اعتماد به بخش خصوصی را رمز موفقیت دانست و افزود: در هر استانی که به این بخش اعتماد شده نتایج آن در پیشرفت همه جانبه و رفع مشکلات مشهود است.

وی این مورد را به عنوان رمز موفقیت در پیشرفت بیش از پیش استان‌ها و رفع مشکلات استان‌ها دانست و ادامه داد: باید در اردبیل نیز روی این موضوع باید هرچه بیشتر کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در استان اردبیل در زمینه کاهش پیچ و خم‌های اداری و کاغذبازی در ادارات انجام شده و نتایج آنها را به تدریج شاهدیم.

بهنامجو با بیان اینکه در همه بخش‌ها و به خصوص در ارتباط با مسائل عمرانی نباید معطل اعتبارات و بودجه‌های عمرانی دولتی شد، ادامه داد: طرح راه آهن سراسری اردبیل از مواردی است که در ارتباط با آن معطل دریافت بودجه دولتی نشدیم و توانستیم با اقدامات انجام شده مبالغ هنگفت اعتبار برای آن تأمین کنیم.

استاندار اردبیل همچنین با بیان اینکه کارخانه کامیون سازی مشگین شهر و نیز مینی بوس سازی توسط بخش خصوصی تا ۲ماه آینده راه اندازی می‌شود از بهره مندی شهرداری‌های این استان از کامیون‌ها و مینی بوس های واحدهای تولیدی استان برای تأمین خودروهای مورد نیاز خود خبر داد.

شهردار مشگین شهر نیز در این نشست به نمایندگی از سوی شهرداران استان اردبیل گفت: شهرداری‌ها به خصوص در شهرهای با جمعیت کمتر با مشکلات مالی، کمبود نقدینگی، استهلاک و کمبود ماشین آلات مناسب مواجهند که سبب وقفه در ارائه خدمات مناسب به شهروندان شده است.

رحمت انوری افزود: وجود مشکلات مالی شهرداری‌های استان اردبیل را با انباشت بدهی‌ها مواجه کرده و در اغلب موارد حتی از پرداخت حقوق کارکنان و کارگرانشان بازمانده‌اند و به تأمین اجتماعی بابت بیمه بدهکار شده‌اند.

عضو شورای اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: تحقق مدیریت یکپارچه شهری در شهرها بطور قطع پیامدهای اجتماعی را کاهش داده و مانع از افزایش هزینه‌ها می‌شود.

یعقوب هاشمی افزود: علت اصلی ناکارآمدی شوراها به نبود مدیریت یکپارچه شهری باز می‌گردد چرا ذکه شوراها در زمان حاضر فقط با شهرداری‌ها ارتباط دارند.

او همچنین ابطال تعرفه‌های مصوبات شوراها در دیوان عدالت اداری و واریز نشدن مبالغ مربوط به جرایم راهنمایی و رانندگی به حساب شهرداری‌ها را از دیگر مشکلات موجود در ارتباط با کار شوراها و شهرداری‌ها ذکر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این نشست گفت: گستردگی خدمات شهرداری‌ها و شوراها سبب می‌شود که همه خدمات و یا کوتاهی و نواقص آنها به پای دولت نوشته شود.

دکتر علیرضا پوستی افزود: تجمیع این حجم از کارها به خاطر تأثیر در کنترل و نظارت بر آنها دارای اهمیت زیاد است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: درحالیکه نزدیک به سه دهه از تبدیل اردبیل به استان سپری می‌شود مردم این استان کماکان از مشکلات زیاد رنج می‌برند.

صدیف بدری افزود: باوجود اقدام‌های خوبی که در چندین سال گذشته انجام شده باز هم به خاطر وجود کاستی‌ها و مشکلات فراوان به یک نگاه ویژه در این زمینه نیاز است.

او با اشاره به افزایش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در جاده های گوناگون استان اردبیل طی چند ماه اخیر آن را اسفناک دانست و گفت: طی ۲ سال اخیر ردیف اعتباری جدید برای ساخت بزرگراه در این استان ایجاد شده که قابل تحسین است.

وی با اشاره به تلاش‌های استاندار اردبیل در جذب اعتبارات جدید برای طرح راه آهن سراسری اردبیل ادامه داد: این طرح از تابستان پارسال جان تازه ای گرفته به گونه‌ای که هر سال مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان در کنار بودجه دولتی به این طرح تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: با وجود ثابت ماندن اعتبارات عمرانی کشور از سال ۱۳۹۶ اعتبارات عمرانی استان اردبیل پارسال و امسال نیز از افزایش مطلوب برخوردار بوده است.

بدری؛ با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به اردبیل افزود: هر سفر باید برکات نقدی برای آن منطقه داشته باشد و انتظار می‌رود که در این سفر نیز اعتبارات مناسب به حساب شهرداری‌های استان اردبیل واریز شود.

وی همچنین از افزایش سهم ارزش افزوده شهرداری‌ها به ۵۰ درصد خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این موضوع در صحن علنی مجلس رأی بیاورد و در شورای نگهبان نهایی شود.

۶۰۱۹/‏۶۰۱۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بخش خصوصی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد