Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیروز یک کانال خبری مجعول اقدام به انتشار خبری مبنی بر تغییر مدیر شبکه سه سیما خبر داد و اعلام کرد که شاب اسفندیاری که در حال حاضر رئیس دانشگاه صداوسیماست جایگزین علی فروغی در شبکه سه سیما شده است.

اخبار فرهنگ و هنر- نکته جالب ماجرا اینجاست که این خبر بلافاصله از سوی یکی از مجریان قبلی رسانه ملی نیز بازنشر و به سرعت فضای مجازی را در بر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پس از این خبر، اسفندیاری با انتشار مطلبی اعلام کرد که این خبر شایعه ای بیش نیست و هیچ تغییری در سازمان صداوسیما روی نداده است.

در پی آن حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما گفت: خیلی از ما درباره اخبار دروغ، اطلاعات غلط و به اصطلاح فیک نیوزها شنیده و نمونه های مختلفی از آنها را هم دیده ایم؛ اغلب، شایعه سازان که منافعی را از این کار می‌برند، اینگونه اطلاعات غلط را با رنگ و لعابی فریبنده ساخته و پرداخته کرده و راهی کانال های متنوع ارتباطی می‌کنند اما امروز در حاشیه انتشار خبری جعلی درباره انتصاب مدیر یکی از شبکه های سیما از کانالی تلگرامی با نامی جعلی، اتفاقی رخ داد که در نوع خود جالب بود!

وی ادامه داد: بسیاری از دوستان، شاید از سر تعجیل، خود در دام فیک نیوز افتادند و حتی به منبع فیک ارجاع هم دادند. لحظاتی پس از انتشار این خبر جعلی بلافاصله مطالب را برای پیگیری حقوقی ارسال کردم که جلوی اینگونه سوءاستفاده ها به سرعت گرفته شود.

وی تاکید کرد: البته کم نیست کانال هایی که به نام برندهای صداوسیما نظیر صرفا جهت اطلاع و خبر ٢٠:٣٠ و... به کام افرادی ناشناس فعال است تا شاید مطالب و اخبارشان در نگاه مخاطبان و افکار عمومی موثق جلوه کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رسانه ملی صدا و سیما علی فروغی معاونت سیما مدیر شبکه سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۱۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم

شرکت بایت‌دنس در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که هیچ برنامه‌ای برای فروش شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک ندارد. این در حالی است که وب‌سایت اینفورمیشن در گزارشی اختصاصی گفته بود بایت‌دنس به فروش کسب‌و‌کار آمریکایی تیک‌تاک بدون الگوریتم پیشنهاد محتوا فکر می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز گذشته لایحه‌ای را امضا کرد که طبق آن بایت‌دنس باید تا ۹ ماه آینده تیک‌تاک را بفروشد؛ درغیراین‌صورت تیک‌تاک در آمریکا با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان