Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  محمد رادمهر گفت: عملیات انتقال ملوانان این شناور تانکر که روز گذشته با پرچم جزایر مارسال در دریای عمان دچار سانحه شده بود بوسیله یک دستگاه اتوبوس نیروی دریایی ارتش امروز انجام شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۱ نفر روسی و ۱۱ نفر فیلپینی و یک نفر گرجستانی بودند که از این شمار ۲۲ نفر مرد و یک نفر زن بوده، پس از تشریفات قانونی تحویل نماینده اینها شده که به مقصدشان بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز گذشته گفته بود: ۴۴ نفر دریانورد خارجی این نفتکش توسط MRCC بندر شهید رجایی نجات یافته و به بندر جاسک انتقال یافته بودند.

الله مراد عفیفی پور افزود: در ساعت هشت و پنج دقیقه (۸:۰۵) صبح، این نفتکش در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک واقع در مسیر بین المللی تردد کشتی‌ها با طول ۲۵۱ متر و محموله اتانول از ناحیه میانی بدنه شناور دچار حریق شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: فرمانده کشتی پس از سانحه آتش سوزی، به خدمه اعلام ترک کشتی می‌دهد و با اقدام سریع مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی( Mrcc) هرمزگان مستقر در بندر شهید رجایی، تعداد ۲۳ نفر پرسنل تانکر سانحه دیده توسط شناور عبوری به نام هیوندای دوبی نجات داده شد.

عفیفی پور گفت: این دریانوردان تحویل شناور ناجی اعزامی از بندر جاسک شد که به این بندر انتقال یافتند.

به گفته وی، هماهنگی با مدیریت خشکی کشتی در امارات انجام شد و نماینده کشتیرانی ایرانی و سالور (تیم امدادی) عمانی توسط آنها هماهنگ شد.

عفیفی پور نام این فروند کشتی تانکر را (FRONT ALTAIR ) با پرچم جزایر مارشال از مبدا الرویس قطر به سمت تایوان اعلام کرد.

عفیفی پور اظهار داشت: حدود دو ساعت بعد و در ساعت ۹:۵۰ شناور تانکر KOKUKA COURAGEOS با پرچم پاناما در فاصله ۳۰ مایلی بندر جاسک در مسیر بین المللی تردد کشتی‌ها دچار حریق شد.

این مسؤول اضافه کرد: با هماهنگی Mrcc هرمزگان توسط یدک کش عبوری خارجی به نام COSTAL ACE به تعداد ۲۱ نفر نجات داده شدند.

وی افزود: شناور ناجی پس از تخلیه نفرات شناور اول در بندر جاسک، نفرات شناور دومی را منتقل می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: بالگرد با همراهی کارشناسان Mrcc هرمزگان و Isps(مرکز امنیت دریانوردی)مستقر در بندر شهید رجایی برای ارزیابی بیشتر به موقعیت اعزام شدند.

عفیفی پور ادامه داد: این شناور از بندر الجبیل عربستان با محموله متانول در حال حرکت به سمت سنگاپور بود.

گفتنی است: ملوانان شناور دیگر حادثه دیده با هماهنگی مرکز تجسس و نجات بنادر و دریانوردی هرمزگان به شناور یاد شده انتقال داده و به راه خود ادامه داده و از منطقه خارج شد.

بر اساس گزارش مالک شناور، نفتکش ژاپنی حامل فرآورده‌های نفتی به مقصد سنگاپور و تایلند بود و دو بار روز پنجشنبه به آن حمله شد که به علت خسارات وارده ۱۱ خدمه آن مجبور به ترک این شناور شدند.

ملوانان این نفتکش روز گذشته اعلام کرده بودند، اجسامی را در هوا مشاهده کردند که این امر نشان می‌دهد نفتکش مزبور بر اثر برخورد به مین آسیب ندیده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

سرنشینان شناورهای نفتی به بندرعباس انتقال یافتند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر کشتیرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد

فرمانده انتظامی هرمزگان از اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلو گیری از هدررفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت بصورت هم زمان در مناطق خانسرخ، سورو ، نخل ناخدا وروستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی های هدفمند اجرا شد جمعا 80 هزار لیتر گازوئیل قاچاق ،مقادیری مشروبات الکلی ، 423 جفت کفش و یکدستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه دراین طرح تعداد 5 دستگاه خودرو شوتی فعال در قاچاق سوخت و 10 فروند تشتک فایبر کلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، اظهار داشت : در این رابطه تعداد 137 نفر اتباء بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی های لازم جهت طرد آنان انجام شده است .

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر استمرار طرحهای عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح ها ، از عموم مردم قدر شناساس استان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دپو و یا قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی