Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: خروج آمریکا از برجام اقدامی کاملا غیر قانونی بود که بدون هیچ بهانه قابل قبولی انجام شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در نشست هم اندیشی فعالان حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین گفت: تکلیف و وظیفه معاونت سیاسی وزارت کشور تقویت احزاب و توسعه تحزب است و رویکرد ما این است تا فضا و زمینه‌های لازم را برای تحقق این هدف فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت کشور دو وظیفه ذاتی اصلی یعنی سیاست داخلی و امنیت داخلی دارد.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به این که در عرصه جامعه شناسی سیاسی، از نقش نیرو‌های اجتماعی در قدرت و سیاست بحث می‌شود، بر وظیفه جامعه مدنی یعنی گروه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی و احزاب و تشکل‌های سیاسی و صنفی و مردم نهاد برای انتقال خواست و نظر مردم به حاکمیت تاکید کرد. وی افزود: بر این اساس این ضرورت جدی وجود دارد که صاحبنظران و فعالان حوزه‌های مختلف همراه با مدیران، در خصوص نحوه تعامل جامعه مدنی و احزاب با دولت و اندیشیدن به راهکار‌های موثر برای تقویت احزاب و توسعه تحزب تلاش کنند.
وی بیان کرد: آرامش، امنیت و آزادی و پیشرفت، کلیدواژه‌های انتخابی دولت دوازدهم است و ما اعتقاد داریم آزادی نباید مخل امنیت و نیز امنیت نباید مخل آزادی باشد و وجود تعادل بین این دو عنصر، بسیار ضروری است.
معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه گفت: با انسجام و حفظ وحدت می‌توان مسائل را حل کرد. اگر با هم باشیم دشمن عقب نشینی می‌کند و برای این که در مقابل قلدری آمریکا بایستیم باید انسجام خود را حفظ کنیم.
وی بیان کرد: خروج امریکا از برجام اقدامی کاملا غیر قانونی بود که بدون هیچ بهانه قابل قبولی انجام شد و امروز هم در شرایطی قلدری می‌کند که در یک دست شمشیر و در دست دیگر پیام مذاکره دارد که هرگز منطقی نیست و مذاکره در شرایط نابرابر و فشار، اساسا مذاکره نیست؛ بنابراین به نظر می‌رسد در این شرایط و در برابر این اقدامات ظالمانه، باید متحد باشیم و با انسجام در برابر ظالم بایستیم.
عرف اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی، کارآمدی، انسجام و ثبات در کشور، مهم‌ترین مسایل در شرایط کنونی محسوب می‌شوند و تلاش امریکا و دشمنان نظام این است که با سیاست فشار حداکثری علیه مردم و کشور، در نهایت مردم را از طریق افزایش نارضایتی‌ها نسبت به نظام ناامید کنند تا ثبات نظام را بر هم بزنند، اما این واقعیت وجود دارد که با ایستادگی و وحدت و حفظ انسجام و ثبات، ترامپ و امریکا عقب نشینی خواهد کرد.
رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: در این شرایط همه باید نسبت به ظلم و ستم آشکار امریکا روشنگری کنیم و هنرمند با زبان هنر، سیاسیون با زبان سیاسی، ورزشکاران در میادین ورزشی و احزاب در محافل حزبی، از خوی تجاوز گری و ستمگری امریکا بگویند.
وی بیان کرد: برای آن که برای آیندگان شکست‌هایی مانند قرارداد ننگین ترکمانچای تکرار نشود امروز باید در برابر زیاده خواهی امریکا بایستیم و پشت سر رهبری اقتدار کشور را حفظ کنیم.
عرف با اشاره به برگزاری نشست فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در استان قزوین بیان کرد: این نشست بسیار ارزشمند و پربار بود و حضور نمایندگان گروه‌های مختلف، ظرفیت ارزشمند شما را در عرصه‌های مختلف به تصویر کشید.
معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور پیشنهاد کرد: با تشکیل سه کارگروه تخصصی در زمینه بررسی ابعاد مختلف موضوعات کارآمدی، انسجام و ثبات، و با استفاده از ظرفیت کسانی که در نشست امروز حضور داشتند می‌توان مشکلات و آسیب‌ها را شناسایی و منتقل کرد تا در تصمیم گیری‌ها از آن استفاده شود.

اعتماد سازی در دستور کار جدی مجریان برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه با حضور در نشست ستاد انتخابات و مدیران سیاسی استان قزوین بیان کرد: نگاه ۸۰ میلیون ایران به بزرگترین رویداد سال ۹۸ یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی است تا ببینند این دوره چه تحولی را در سرنوشت آنان رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از ستاد‌های استانی انتخابات و هم چنین سایر ارگان‌ها مجاز به اعلام تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات نیستند، تاکید کرد: این وظیفه تنها بر عهده ستاد انتخابات کشور است که در زمان مقرر و در چارچوب قانون انتخابات انجام و اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان این که همه ما موظف به صیانت از آرای مردم هستیم و به لحاظ شرعی و قانونی مجاز به خیانت در حق الناس نیستیم، تصریح کرد: در نظام مردمسالاری جمهوری اسلامی، رأی دادن یک تکلیف شرعی محسوب شده و به همین جهت درخواست داریم تا عوامل اجرایی انتخابات، هیچ گونه رفتار، کردار و یا شائبه‌ای را در جهت جانبداری از یک نامزد خاص تا زمان پایان فرایند انتخابات به عمل نیاورند. ضمن این که مکانیسم برگزاری انتخابات با توجه به حضور و نقش آفرینی همه سلایق و دستگاه‌های مختلف، امکان تاثیرگذاری منفی و جانبدارانه را منتفی می‌کند و در نهایت فقط خواست و رای و انتخاب مردم، تعیین کننده است.

به گفته وی، اعضای ستاد انتخابات از زمانی که حکم خود را دریافت کرده‌اند در واقع وارد نوعی قرنطینه شده و مجاز به حضور در هر مناسبت و ضیافت و حتی میهمانی‌هایی که رنگ و بوی انتخاباتی داشته باشد، نیستند.

عرف با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: همه ما نسبت به امنیت و سلامت برگزاری انتخابات وظیفه ذاتی داریم که باید به بهترین شکل ممکن نسبت به انجام آن عمل کنیم. ضمن این که نسبت به دو رکن دیگر انتخابات یعنی مشارکت و رقابت نیز وظیفه ملی داریم که در انجام آن به بهترین نحو تلاش خواهیم کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور به سیاست و استراتژی حداکثر فشار علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی امریکا اشاره و یادآور شد: همه اقدامات این کشور در جهت اعمال فشار حداکثری بر علیه کشور ما صورت می‌گیرد که هدف اصلی و غایی آن نیز دلسرد کردن مردم از نظام و لطمه زدن به وحدت و انسجام ملی ایرانیان است. بدیهی است که نتیجه انتخابات با مشارکت بالا و امنیت حداکثری، موجب شکست و عقب نشینی امریکا خواهد شد.

عرف، اعتماد سازی را در دستور کار جدی مجریان برگزاری انتخابات برشمرد و تاکید کرد: هر قدر همه کار‌ها درست و به موقع در جای خود انجام و به مردم نیز منتقل و اطلاع رسانی شود به طور قطع شاهد حضور بیشتر آنان در پای صندوق‌ها خواهیم بود، ضمن آنکه همین مسائل در نهایت به کارآمدی نظام هم منجر می‌شود.

وی افزود: بدون تردید هر قدر شاهد حضور بیشتر و باشکوهتر مردم در انتخابات باشیم در واقع دشمنان خود را ناامیدتر کرده ایم و باید سعی کنیم با تلاش بیشتر و اعتمادسازی به این هدف دست یابیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به لزوم رعایت اصل اخلاق مداری در کار انتخاباتی گفت: همه کسانی که در چارچوب خانواده بزرگ انقلاب، امام، رهبری و ارزش‌های نظام را قبول دارند با سلایق و علایق متفاوت وارد عرصه می‌شوند، اما شاخص‌ها و چارچوبی مشترک بین همه آن‌ها وجود دارد که نام آن هم انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند آن است.

رئیس ستاد انتخابات کشور که دو اصل رعایت قانونمداری و بیطرفی را کلید واژه‌های اصلی ستاد انتخابات کشور در برگزاری یک انتخابات سالم دانست، تاکید کرد: امیدواریم با بهره گیری سنجیده از تجارب گذشته در برگزاری انتخابات، باز هم شاهد برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه با مشارکت و حضور گسترده مردم باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جمال عرف ستاد انتخابات انتخابات مجلس یازدهم دونالد ترامپ دشمنی آمریکا تحریم ایران تقابل با آمریکا وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است

فعال سیاسی اصولگرا بر مشارکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره میزان مشارکت در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تجربه مرحله دوم انتخابات‌های گذشته، به‌طور طبیعی با کاهش مشارکت روبه‌رو خواهیم بود، چرا که معمولاً در مرحله دوم انتخابات‌، انگیزه مردم برای حضور اندکی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به حضور فهرست‌های انتخاباتی در این مرحله افزود: با توجه به وجود فهرست‌های انتخاباتی متعددی که می‌توانند تعداد رأی مناسبی داشته باشند و به این واسطه، رأی بیشتری را وارد انتخابات کنند، انتظار می‌رود حد معمولی از مشارکت را داشته باشیم.

فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: همواره گفته‌اند کار را کسی کرد که تمام کرد، بنابراین در انتخاب هم باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

وی با اشاره به آرایش سیاسی نمایندگان منتخب فعلی که بیشتر از طیف اصولگرایان هستند، یادآور شد: اصولگرایان در اصول اختلاف ندارند و همه متعهد به آرمان‌های انقلاب و تبعیت از امام (ره) و رهبری هستند، اما خط مشی‌های سیاسی مختلفی دارند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه سلایق مختلف سیاسی با مشی‌های مختلف به مجلس ورود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که احزاب بین مشی‌های سیاسی اختلاف نداشته باشند، همه‌چیز خوب است اما اگر اختلافات سیاسی منجر به نزاع‌های سیاسی شود و به‌تبع موجب کارشکنی، اختلاف و ناامیدی شود، باید جلوی آن را گرفت.

وی تاکید کرد: نباید عده‌ای پس از انتخاب شدن، از جناح سیاسی خود سوءاستفاده و ناامیدی را بین مردم تزریق کنند.

کد خبر 750579

دیگر خبرها

  • تب و تاب لیست‌های انتخاباتی در واپسین ساعات مجاز تبلیغات
  • روز جمعه انتخابـات است؛ سکون سیاسی مطلق در سطح تهران!
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا