Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراهانی با اشاره به اینکه برای رونق تولید باید نگاه بانک ها به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط باید تغییر کند، گفت: با حذف بوروکراسی به سمت تولید بیشتر می رویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «داوود نوده فراهانی» در برنامه گفتگوی 18 و 30 شبکه خبر (۲۴ خرداد) درباره اقدامات ضروری برای رسیدن به رونق تولید گفت: اگر بروکراسی و مزاحمت های سازمان های مختلف نباشد حداقل 50 درصد واحدهای تولیدی به سمت افزایش ظرفیت و توسعه بیشتر می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت مدیره شرک صنعتی شمس آباد با اشاره به اینکه نرخ تسهیلات بسیار بالاست و آستانه تحمل بانک ها در برخورد با واحدهای تولیدی کوچک و متوسط بسیار پایین است، گفت: بانک ها خوب بلدند دستورالعمل ها و بخشنامه های بانک مرکزی را دور بزنند و الان بانک ها در بحث وثائق به سمت وثیقه ملکی در شهرها رفته اند با این پیش فرض که این واحدهای صنعتی حتما زمین می خورند.

 

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات هم افزایش نیافته است، افزود: نگاه بانک ها به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط باید تغییر کند و اگر بحث کمک به تولید است اگر بدهی وجود دارد و تقسیط می شود نباید جریمه دیر کرد از واحد تولیدی اخذ شود، این که نشد کمک.

 

فراهانی با اشاره به کیفیت بالای تولیدات داخلی و لازمه حمایت از تولیدات کشور گفت: مردم ما باید بدانند که الان ما تولیداتی در کشور داریم که در رده های 2 و 3 جهانی قرار دارند، الکتروموتورهایی در تبریز تولید می کنیم که چین آن را کپی می کند و به کشورهای آفریقایی می فروشد.

 

 عضو هیئت مدیره شرک صنعتی شمس آباد خاطر نشان کرد: مردم ما باید بدانند که تولیدات ما ارزش های ملی ما هستند و الان در این شرایط سربازان مملکت آچار دستشان است و باید از آنها حمایت شود.

 

در ادامه این برنامه خبری «صابر پرنیان»، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با اشاره به اینکه شرایط به وجود آمده بر اثر تحریم ها فرصت بسیار مناسبی برای تولید داخلی است، گفت: باید از این فرصت پیش آمده خوب استفاده کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت ستاد رفع موانع تولید گفت: هیچ واحد تولیدی به علت چک برگشتی تعطیل نمی شود و هیچ نهاد و بانکی نمی تواند واحدهای تولیدی را به دلیل بدهی و مشکلات مالی تعطیل کند.

 

پرنیان با تاکید بر اینکه این مصوبه ستاد در حکم قانون است، افزود: ستاد رفع تحریم و موانع تولید و سازمان صمت و استانداری ها برای مساعدت به محض اطلاع وارد مذاکره می شوند.

 

وی در ادامه خواستار بهبود فضای کلان کسب و کار شد و گفت: همه مشکل کمبود نقدینگی نیست بسیاری از واحدها مشکل مالی ندارند بلکه قوانین دست و پاگیر و بروکراسی و قوانین مزاحم آنها را اذیت می کند و از موانع تولید است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه نماز جمعه خبرگزاری شبستان مجلس وهابیت اردبیل آمریکا مقاومت دانشگاه آزاد اسلامی تسهیلات رونق تولید رونق تولید تسهیلات بانکی بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

مسعود ایرانی بیان کرد: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

او افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

ایرانی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود