Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@08:11:16 GMT

جزئیات صدور برگه‌های هدایت تحصیلی دانش‌آموزان

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۹۱۸۶

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش جزئیات هدایت تحصیلی دانش آموزان را اعلام کرد و گفت: صدور برگه‌های هدایت تحصیلی پس از اعلام نتایج امتحانات و از ۱۰ تیرماه انجام می شود.

به گزارش «تابناک»، مسعود شکوهی در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه تاکید هدایت تحصیلی در سال جاری همانند سال گذشته، انتخابات آزادانه و آگاهانه دانش آموزان برای ورود به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی است اظهار کرد: توزیع دانش آموزان در رشته‌های مختلف بر اساس توان استان و منطقه برای ایجاد ظرفیت رشته‌ای با توجه به توانایی، انگیزه، استعداد، رغبت و شخصیت دانش آموزان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدایت تحصیلی با سال گذشته تفاوتی ندارد البته امسال دوره‌های توانمندسازی بیشتری را برای مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیاء برگزار کردیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان پایه نهم فرم‌های مربوط را پر کرده‌اند، آزمون توانایی و رغبت داده‌اند، نظر خودشان را برای ورود به رشته‌ها اعلام کرده‌اند، والدین و ملعمان دروس مختلف نیز نظر خودشان را درباره استعداد و توانایی دانش آموزان اعلام کرده‌اند گفت: در نهایت مشاورین نیز بر اساس همه این موارد بررسی شده یک ارزیابی نهایی انجام داده‌اند و اکنون به محض آنکه کارنامه‌ها صادر شوند تجزیه و تحلیل برای صدور نمون برگ‌ها انجام می‌شود و از ۱۰ تیرماه نمون برگ نهایی هدایت تحصیلی را صادر می‌کنیم.

شکوهی درباره سیاست توسعه متوازن شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی نیز گفت: با توجه به اینکه در شیوه‌نامه هم اعلام کرده بودیم که هدایت دانش آموزان باید بر اساس ایجاد حداکثر ظرفیت به مفهوم اینکه فضا و نیروی انسانی داشته باشیم و دانش آموزان استعدادشان در نظر گرفته بشود دنبال بشود.

وی افزود: بنابراین توسعه متوازن به آن مفهوم نداریم که بگوییم می‌خواهیم به عدد مشخصی در رشته‌های مختلف برسیم و به شکل اجباری دانش آموزان را به سمت برخی رشته‌ها سوق بدهیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش درباره محدودیت‌های انتخاب رشته نیز گفت: تنها محدودیت ما فضا، امکانات و نیروی انسانی است. اگر ۷۰۰ هزار دانش آموز تقاضای رشته تجربی داشته باشند، نمی‌توانیم برای ۷۰۰ هزار نفر کلاس تجربی، معلم زیست، شیمی و … فراهم کنیم. ولی تاکید ما به مناطق این است که تا جای ممکن بر اساس اولویت دانش آموزان، ظرفیت ایجاد کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان ثبت نام مدارس هدایت تحصیلی شینزو آبه حیات شبانه ژاپن نزار زاکا دریای عمان مصطفی دنیزلی سازمان همکاری شانگهای اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی

به گزارش همشهری آنلاین، در حالی که ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جز پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

کد خبر 846997 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم مدرسه و مدارس دانش آموز

دیگر خبرها

  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است