Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@20:49:25 GMT

روحانی: خواهان صلح در افغانستان هستیم

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۱۲۵۱

روحانی: خواهان صلح در افغانستان هستیم

به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح شنبه در دیدار دکتر «عبدالله عبدالله» رئیس اجراییه دولت افغانستان که قبل از آغاز پنجمین کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا (سیکا) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی دو جانبه و منطقه‌ای نظیر فرصت‌های ترانزیتی وجود دارد که باید در دستور کار کمیسیون مشترک همکاری‌های فیمابین قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روحانی همچنین با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد مخدر و لزوم تلاش جمعی در این زمینه، خاطرنشان کرد: علاوه بر آسیب‌های اجتماعی، بخش عمده‌ای از تامین مالی تروریسم از قاچاق مواد مخدر انجام می‌شود و این مسئله ضرورت مبارزه همه جانبه و هماهنگ با قاچاق مواد مخدر را بیشتر می‌کند.

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به تلاش دو کشور برای مبارزه و ریشه کنی تروریسم در منطقه گفت: امنیت کشور‌های منطقه از جمله ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده و لذا برقراری ثبات و توسعه منطقه نیز در گرو همکاری کشور‌های منطقه است.

روحانی با بیان اینکه مشارکت همه گروه‌ها و اقوام برای توسعه و ثبات افغانستان ضروری است، ترغیب بخش‌های خصوصی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

"عبدالله عبدالله" رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان، بر تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

عبدالله عبدالله، همچنین تلاش‌ها و اقدامات ایران در زمینه مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر را مورد اشاره قرار داد و همکاری بیشتر تهران و کابل را در این موارد ضروری خواند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان با بیان اینکه ایران و افغانستان همیشه و در روز‌های سخت کنار هم بوده اند، گفت: ایران همیشه در کنار مردم و دولت افغانستان بوده و از این بابت قدردان کمک‌ها و حمایت‌های تهران هستیم.

عبدالله عبدالله همچنین بر ضرورت همکاری همه کشور‌های منطقه در مبارزه و ریشه کن کردن تروریسم تاکید کرد.

منبع:خبرگزاری دانشجو کپی متن خبر برچسب ها: حسن روحانی افغانستان کابل

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: حسن روحانی افغانستان کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران

«حسن زرنگار» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش ایسنا، سرکنسول کشورمان در این ملاقات بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، افزایش مراودات تجار، بازرگانان و بخش خصوصی، جایگاه شهر مکه مکرمه و ابعاد اقتصادی مرتبط با مایحتاج حجاج، امکان برگزاری انواع نمایشگاه‌ها در دو کشور و همچنین تجربه‌های موفق شرکت‌های ایرانی در اجرای انواع پروژه‌ها در کشورهای گوناگون تاکید کرد.

دیدار سرکنسول ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه

رئیس اتاق بازرگانی مکه مکرمه نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط همه جانبه ایران و عربستان مبتنی بر تاکیدات محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی و  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی در چارچوب بخش خصوصی تاکید کرد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود