Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@11:52:47 GMT

هشدار آمریکا به هند درخصوص خرید سامانه اس-۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۱۲۵۲

هشدار آمریکا به هند درخصوص خرید سامانه اس-۴۰۰

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «آلیس ولز» نماینده ویژه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی ضمن هشدار به دهلی نو اعلام کرد، در صورتی که «دهلی نو» سامانه‌های دفاع هوایی «اس-400» روسیه را خریداری کند، روابط دفاعی آمریکا-هند در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، این مقام ارشد آمریکایی تصریح کرد که هند در خصوص اتخاذ چنین تصمیم راهبردی باید بسیار دقت عمل به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در جلسه استماع کنگره در خصوص منافع آمریکا در آسیای جنوبی و بودجه برای سال مالی 2020 تصریح کرد: «در یک نقطه خاص از زمان، یک کشور باید در ارتباط با سامانه‌های تسلیحاتی و برنامه‌هایی که قرار است انتخاب کند و همچنین در  خصوص  شراکت خود، انتخاب راهبردی صورت دهد».وی ادامه داد، اقدام هند در خرید سامانه‌های روسی اس-400 «تا حد زیادی توانمندی هند برای افزایش قابلیت همکاری بین ما را محدود می‌کند».

ولز تصریح کرد که واشنگتن درباره پیامدهای قرارداد پنج میلیارد دلاری هند با روسیه که در ماه اکتبر به امضا درآمد، «نگرانی‌های جدی» دارد و بر این باور است که این قرارداد بر روابط دفاعی هند و آمریکا تأثیر منفی بگذارد.
این دیپلمات آمریکایی به کمیته فرعی امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در امور آسیا گفت که واشنگتن به دنبال سلطه بر بازار تسلیحات هند است و در حال حاضر تمایل دارد تجهیزاتی را به هند عرضه کند که دولت‌های پیشین حاضر نبودند حتی فروش این تجهیزات را مورد بررسی قرار دهند.

اواخر ماه جاری میلادی، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا قرار است به هند سفر کند و محور اصلی دیدار وی با مقامات هندی، تضمین قراردادهای جدید نظامی با این کشور است.

اوایل هفته گذشته، پامپئو اعلام کرد که قرار است در سفر به هند، جنگنده‌های «اف-21» لاکهید مارتین و «اف/ای-18» بوئینگ را پیشنهاد دهد.

طبق گزارش راشاتودی،‌ برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که احتمال می‌رود آمریکا در صورتی که دهلی نو از خرید اس-400 منصرف شود، جنگنده‌های نسل پنجم «اف-35» را به این کشور جنوب آسیا پیشنهاد می‌دهد.
دولت ترامپ در تکاپو است تا با توسل به زور و تهدید کشورهای دیگر از جمله هند و ترکیه را از قراردادهای دفاعی با مسکو منصرف کند.

با این حال، هر دو کشور ترکیه و هند به طور مداوم با انتقاد از دیپلماسی تهدید و اجبار واشنگتن تأکید کرده‌اند که آمریکا حق ندارد، قوانین و شروط خود را به کشورهای دیگر تحمیل کند.

روابط دو کشور آمریکا و ترکیه به علت تصمیم ترکیه برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه مرحله بحرانی را شاهد است. آمریکا خرید این موشک‌ها از روسیه را یک خطر بزرگ برای خود می‌پندارد و معتقد است که ترکیه نمی‌تواند همزمان از هر دو جنگ‌افزار استفاده کند.

«پاتریک شاناهان» سرپرست موقت پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) با ارسال نامه‌ای به «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، اطلاع داد که واشنگتن چگونه آنکارا را از پروژه جنگنده‌ اف-35 خارج می‌کند.در این نامه به ترکیه هشدار داده شده بود که در صورت عدم لغو قرارداد خرید سامانه‌های روسی «اس-400»، از پروژه اف-35 حذف خواهد شد.

واشنگتن تمامی این اقدامات تهدید‌آمیز را با هدف منصرف کردن ترکیه از خرید سامانه‌های اس-400 انجام می‌دهد اما ترکیه تأکید دارد که اس-400 در مقایسه با تمامی جایگزین‌های پیشنهادی آمریکا، یک راه‌حل کارآمدتری برای بخش دفاعی این کشور محسوب می شود. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه

به گزارش پارس نیوز، سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده و به مرور انواع معاملات اجاره روی این سامانه بارگذاری و رفع ایراد شد.

۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف و مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودنویس) ارجاع داده شدند.

این اقدام وزارت راه و شهرسازی مورد انتقاد برخی مشاوران املاک قرار گرفت که آن را نوعی تصدی‌گری دولت در حوزه اصناف و مشاغل می‌دانند.

با این حال هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی بهمن سال گذشته گفت که با راه‌اندازی سامانه خودنویس، مشاوران املاک بیکار نمی‌شوند و امکان فعالیت برایشان فراهم است اما باید به نقطه‌ای برسیم که خدمات مشاوران املاک تخصصی شود و ارتقا یابد.

به تازگی نیز مهدی ساسانی ـ مدیر سامانه خودنویس گفته است: در برنامه است تا خردادماه امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش در این سامانه رونمایی شود.

سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان ایران املاک آغاز به کار کرد و همان زمان وزارت راه و شهرسازی سامانه را از وزارت صمت دریافت کرد و مکلف شد تا دسترسی مردم به کد رهگیری رایگان بدون مراجعه به مشاوران املاک و مستغلات را ایجاد کند. به مدت ۱۴ سال اقدام خاصی روی این سامانه ایجاد نشد و با آغاز به کار دولت سیزدهم با بررسی سامانه مقرر شد تا سامانه جدید راه اندازی شود. زیرا به روز رسانی سامانه املاک و مستغلات عملاً ممکن نبود.

در حال حاضر اگر ملکی در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد امکان استفاده از سامانه خودنویس را برای عقد قرارداد ندارد.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود