Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از گنجینه رضوی، مهدی قیصری‌نیک، معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی با بیان اینکه در گنجینه کتب خطی این کتابخانه بیش از ۲۳ هزار قرآن و جزوه قرآنی نگهداری می‌شود، گفت: مصاحف این مجموعه در قطع و ابعاد گوناگونی همچون بازوبندی، بغلی، حمایلی، جیبی، رُقعی، خِشتی، وزیری، رحلی و سلطانی است و در حال حاضر ۶۸ قرآن و جزوه قرآنی در قطع بازوبندی که به طور معمول به ابعاد سه در دو سانتی‌متر گفته می‌شود، در این کتابخانه موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کوچک‌ترین قرآن بازوبندی این کتابخانه، منتخب قرآن از سوره حمد تا سوره ناس به خط نسخ خفی و ابعاد ۵/۲ در ۵/۳ سانتی‌متر در ۱۵۸ برگ است. جداول اوراق و اسامی سوره‌ها به سرخی، دو صفحه قبل از شروع قرآن و چهار صفحه آخر، منقش کم‌کار بوده، جلد نسخه تیماج قهوه‌ای با عطف پارچه و کاغذ نخودی فرنگی است.

قیصری‌نیک در پایان بیان کرد: مراسم رونمایی از این قرآن‌های نفیس، برای اولین بار سه‌شنبه ۲۸ خردادماه سال جاری در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: گنجینه رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به همت گروه مطالعات قرآنی خانه اندیشمندان علوم انسانی مراسم رونمایی از مصحف شریف «قرآن مبارک» برگزار می‌شود.

سخنرانان این مراسم حسین استاد ولی، احمد مسجد جامعی، عبدالهادی فقهی زاده، محمدعلی خسروی و ابراهیم کرمانی‌نژاد هستند.

همچنین در این مراسم مهدی فیض طراح و ایده پرداز و مهدی خسروی ناشر اثر حضور دارند و سخنرانی می‌کنند.

مراسم رونمایی از مصحف شریف «قرآن مبارک» روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6097524 سارا فرجی

دیگر خبرها

  • مصحف شریف « قرآن مبارک » چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات