Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی، بر کمک دولت به راه اندازی هرچه سریع تر پروژه قطار شهری اهواز تاکید کرد و گفت: دولت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان کمک کرده، در حالی که شهرداری تنها ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان آورده داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی»، امروز (شنبه 25 خرداد) در آیین افتتاح همزمان مسیر ارتباطی جنوب به شمال بلوار پاسداران و فاز دوم تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف (محور L200) اهواز، اظهار کرد: باید نمایندگان استان در مجلس، نماینده ولی فقیه و همچنین استانداری، با حمایت از شهرداری ها در تسریع اجرای پروژه های عمرانی گام برداریم و شورای شهر و شهرداری بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از افزایش اعتبارات عمرانی در جهت کمک به شهرداری ها و بالا رفتن میزان بهره وری آنها خبر داد و افزود: انتظار داریم شهرداری ها و شوراهای شهر پروژه هایی را انجام دهند که علاوه بر حمل و نقل، در توسعه شهری و استانداردها و رفاه زندگی مردم را در پی داشته باشد.

 

استاندار خوزستان، با بیان اینکه ترافیک، مردم را کلافه می کند، اذعان داشت: در صورتی که چنین پروژه هایی در جهت کاهش ترافیک اجرا شود، شرایط زندگی مردم را بهتر کرده و به روان مردم آرامش می دهد.

 

وی همچنین به اجرای پروژه های عمرانی نظیر این پل اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه باید هم اکنون به طور کامل افتتاح می شد اما در حال حاضر 35 درصد آن باقی مانده و تا پایان سال به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

 

وی با اشاره به آخرین وضعیت مترو اهواز، تصریح کرد: پروژه قطار شهری اهواز به  بودجه ای فراتر از توان شهرداری نیاز دارد و با توجه به تقسیم تامین اعتبار میان دولت و شهرداری، دولت حدود 80 درصد از سهم خود را برای اجرای این پروژه گذاشته، در صورتی که شهرداری در 10 سال اخیر نتوانسته سهم خود را تقبل شود.

 

شریعتی، اضافه کرد: دولت بیش از 600 میلیارد تومان کمک کرده، در حالی که شهرداری تنها 30 تا 40 میلیارد تومان آورده داشته و شهردار سابق و کنونی اهواز در حال تلاش در جهت تامین این اعتبار از طریق املاک و دارایی های خود هستند.

 

وی بر کمک دولت به راه اندازی هرچه سریع تر پروژه قطار شهری اهواز تاکید کرد و اذعان داشت: تلاش بر این است تا از طریق اوراق مشارکت و دارایی ها بتوان با پیمانکار پروژه توافقاتی را انجام دهیم.

 

استاندار خوزستان، در پایان تاکید کرد: اراده پیمانکار باید قوی باشد و به سرعت و با جدیت کار خود را پیش ببرد، زیرا این پروژه کم جون و به کندی پیش می رود.

 

پایان پیام/637

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه نماز جمعه خبرگزاری شبستان حسن روحانی تشییع مجلس اجلاس شانگهای جنوب کرمان افتتاح پل غلامرضا شریعتی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: عملیات احداث مسیر پل شش با پیشرفت ۷۵ درصد و مسیر پل ولایت با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال طی مراحل پایانی است.

مهدی مرادحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: پروژه احداث مسیر پل ولایت به طول دو کیلومتر و عرض ۴۰ متر یکی از پروژه‌های مهم شهرداری اهواز در سال جاری است که شامل زیرسازی، بهسازی، جدول‌گذاری، کفپوش، روشنایی و احداث آبراهه می‌شود.

وی افزود: این طرح شامل دو مسیر رفت و برگشت است که در یک مسیر آن عملیات زیرسازی انجام و در مسیر دوم نیز تاکنون ۱۷۰۰ مترمربع آسفالت‌ریزی انجام شده است، این مسیر دارای شش لاین جدول‌گذاری است که سه لاین آن تکمیل و مابقی در حال احداث است و تا شهریور با اعتباری بالغ بر ۴۰۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: اجرای فاز دوم آبراهه، جدول‌گذاری قسمت‌های باقی‌مانده، روشنایی، احداث مسیر راستگرد شهرک قائم از جمله پروژه‌های باقیمانده این پروژه است که در حال اجرا هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: مسیر منتهی به پل ششم یکی دیگر از مسیرهایی است که در صورت احداث و بهره‌برداری از آن در روان‌سازی ترافیک منطقه تاثیر بسزای دارد، زیرسازی این پروژه و جدول‌گذاری در حال انجام است، به نحوی که تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مرادحسینی اضافه کرد: طول این پروژه ۳۴۲۰ متر است که با بودجه‌ای ۳۵ میلیارد ریالی در حال احداث است و در تلاش هستیم تا ابتدای شهریور این پروژه تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 749638

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی