Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@16:03:41 GMT

پایش محصولات پرمصرف کشاورزی به صورت مداوم

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۰۰۶

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهرام دارایی مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در بازدید خود از آزمایشگاه مرجع معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این مجموعه را برای ارزیابی به صورت مستقل در جنوب کشور توانمند برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری یک دوره آموزشی توسط کارشناسان آزمایشگاه مرجع در زمینه کنترل غذا و دارو، مکمل‌های غذایی و ورزشی، دارو‌های سنتی و گیاهی در شیراز برای کارشناسان آزمایشگاه غذا و دارو شیراز و تغییرات در این زمینه بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز قطب پنجم کشور است که یکی از دانشگاه‌های اصلی کشور در زمینه ارائه خدمات بهداشت و درمان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارایی در بازدید از بخش‌های مختلف آزمایشگاه کنترل غذا و دارو معاونت غذا و داروی دانشگاه واقع در دانشکده داروسازی شیراز ادامه داد: دانشکده داروسازی شیراز می‌تواند به افزایش توانایی آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو کمک کند و با توانایی ظرفیت موجود در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشکده داروسازی و مدیریت آزمایشگاه مرجع شاهد گسترش دامنه فعالیت‌ها در زمینه کنترل غذا و دارو در آزمایشگاه معاونت غذا و دارو باشد.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در گذشته پیرامون آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی، فیزیک و شیمیایی مواد غذایی در این دانشگاه پیشرفت خوبی داشته است، افزود: در این بازدید مشخص شد که در زمینه کنترل دارو، مکمل‌ها و فرآورده‌های سنتی، ورزشی و گیاهی نیز امکانات مورد نیاز تامین شده که با گذراندن دوره‌های آموزشی موردنیاز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونت غذا و داروی این دانشگاه پوشش بسیار مناسبی برای دانشگاه‌های منطقه پنج کشور است.

دارایی اضافه کرد: کنترل غذا و فرآورده‌های طبیعی، سنتی، دارو و مکمل‌های غذایی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای ارتقا سلامت و تضمین کیفیت فرآورده‌های سلامت محور برشمرد که به وزارت بهداشت و سازمان و معاونت غذا و دارو سپرده شده که نیاز به دانش، مهارت، امکانات فنی دقیق و پیشرفته دارد.

وی اظهار کرد: نظارت و پایش مداوم در سطح عرضه، کنترل و آموزش و کار‌های متنوعی که در این زمینه انجام می‌شود، این وظیفه را سنگین‌تر کرده که دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به امکانات و تجهیزات پیشرفته خود، نیاز‌های موردنیاز در این زمینه را برطرف کرده است.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ابراز تاکید کرد: با ارائه امکاناتی که از سوی سازمان غذا و دارو در اختیار این معاونت قرار می‌گیرد، انتظار می‌رود به افزایش توانمندی و ارتقاء خدمات رسانی به پیشبرد اهداف و فعالیت معاونت در این زمینه کمک شود.

وی تصریح کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه توانایی ارزیابی بیش از ۲۰۰ نمونه سم را با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته خود دارد که می‌تواند به پایش مداوم باقی مانده سموم کشاورزی بسیار کمک کند.

انتهای پیام/ت

پایش محصولات کشاورزی به صورت مداوم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه سالم غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان از پایش مستمر کیفیت آب و پساب این استان در ۲۴ آزمایشگاه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، یاسر اکبریان، صبح امروز، دوشنبه، با اشاره به عملکرد مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آب‌وفاضلاب  لرستان در سال 1402، گفت: پایش مستمر کیفیت آب و پساب در 24 آزمایشگاه انجام می‌شود.

او اضافه کرد: 759 هزار و 906 آزمون کلرسنجی، 956 هزار و 577 آزمون کدورت‌سنجی، 22 هزار و 688 آزمون باکتریولوژی و 437 آزمون فیزیکوشیمیایی سال گذشته در بخش‌های شهری و روستایی لرستان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان عنوان کرد: پیاده‌سازی و اجرای برنامه ایمنی آب مطابق برنامه وزارت بهداشت و شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور در پنج شهر و سه روستا از دیگر اقدامات این شرکت است.

اکبریان پیاده‌سازی و استقرار استاندارد 17025 در سطح دو آزمایشگاه پایش کیفیت آب و اجرای کالیبراسیون سالیانه تجهیزات آزمایشگاهی در 24 آزمایشگاه موجود را از دیگر اقدامات انجام‌شده مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آبفای لرستان برشمرد.

به‌گفته او شرکت آب‌وفاضلاب لرستان شرکت برتر در مطلوبیت آزمایش‌های کنترل کیفیت آب بر اساس راستی‌آزمایی نتایج کیفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان برگزاری اولین دوره آزمون مقایسات نمونه‌برداری آزمایشگاهی و بین‌آزمایشگاهی آب را از دیگر اقدامات انجام‌شده توسط مرکز پایش و نظارت بر کیفیت این شرکت بیان کرد.

اکبریان گفت: نمونه‌برداری از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب تحت‌برنامه GPS و آزمایش مستمر پارامترهای کیفی آب و پساب در 35 شهر و 1650 روستا را در سال گذشته انجام داده‌ایم.

او اعلام کرد: مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آبفای لرستان توزیع 1600تن ماده گندزدای آب ژاول، 6 تن پرکلرین و 3 تن گاز کلر را در 530 سامانه گندزدایی شهری و روستایی انجام داده‌است.

انتهای پیام/645+

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی