Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با تاکید براینکه دستگاه قضایی با متعرضین به منابع ملی و طبیعی بدون مماشات برخورد خواهد داشت، گفت : عملکرد جدی که سال گذشته در این رابطه داشتیم، منجر به این شد که در شش ماهه دوم این سال ۲۵۱ هکتار از اراضی ملی از زمین خواران بازپس گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : همچنین در این رابطه ۸۶۱ متهم نیز دستگیر شده و پرونده تخلفات آن‌ها در شعبه یک ویژه دادیاری با موضوع اراضی ملی رسیدگی شده و یا درحال رسیدگی است.

صادقی یادآورشد: فرهنگ سازی در جامعه با همکاری دستگاه‌ها و رسانه‌ها و نیز برخورد قانونی و قاطعانه دستگاه قضایی، کاهش تعرض به اراضی ملی را در پی داشته است.

دادستان کرمانشاه همچنین بابیان اینکه دادسرای عمومی وانقلاب کرمانشاه سال گذشته به منظور برخورد با تخلفات حوزه آب و چاه شعبه ویژه دادیاری را دراین رابطه تشکیل داد، اظهار کرد: با راه اندازی این شعبه علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های تخلف در حوزه آب و چاه، مصوبات کارگروهی که با این عنوان در دادسرا تشکیل شده نیز بصورت جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از برخورد جدی دستگاه قضایی با حفارین چاه‌های غیرمجاز در استان خبرداد و تصریح کرد: ضابطین دستگاه قضایی و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط بصورت مداوم اقدام به گشت زنی در مناطق مختلف استان کرده و با شناسایی متخلفین این حوزه برخورد جدی داشته و چاه‌های غیرمجازی که حفر می‌شود را مسدود خواهند کرد.

به گفته این مسئول در نیمه دوم سال گذشته دستور انسداد ۲۸۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان صادر شد .

 

 

انتهای پیام/د

۲۵۱ هکتار از اراضی ملی استان از معترضین به منابع طبیعی بازپس گیری شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: ۵۶.۸ هکتار اراضی ملی و دولتی استان اصفهان با اجرای ۲۲ فقره حکم قطعی قضایی (قلع‌وقمع و خلع ید) در سال گذشته رفع تصرف شد.
سرهنگ امیرسعید باقری با اشاره به تشکیل هشت مورد پرونده قضایی (کیفری) در سال گذشته نیز افزود: در این مدت ۱۶۰ مورد اخطار به متصرفان اراضی ملی و دولتی استان اصفهان نیز صادر شده است.
وی ادامه داد: گشت زنی مستمر در حوزه استحفاظی به‌منظور پیشگیری تعرض به اراضی، جلوگیری از هر گونه اخلال، تصرف، تعرض، تجاوز، تخریب، ایجاد مزاحمت در اراضی، برخورد قاطع و فوری با متعرضان و متصرفان اراضی دولتی و تهیه و تدوین طرح‌های موردنیاز به‌منظور تأمین حفاظت اراضی از جمله وظایف عوامل این یگان است.
وی با بیان اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع است، گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و یگان حفاظت اراضی استان در نظر گرفته شده و هم استانی‌ها می‌توانند تمامی اخبار، اطلاعات و گزارش‌ها خود را پیرامون موضوع زمین خواری اطلاع‌رسانی کنند..

دیگر خبرها

  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان