Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه نفتکش ها در دریای عمان نشان می دهد عده ای توسعه روابط دیپلماتیک ایران با جهان را به ضرر خود می دانند.

مصطفی کواکبیان عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمانی حمله خرابکارانه به دو نفتکش در دریای عمان با ملاقات شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و رهبر معظم انقلاب، پیامی را در بر دارد و آن این است که عده ای، توسعه روابط و پیشرفت دیپلماسی ایران با کشورهای دنیا را نمی خواهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گام برداشتن جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت روابط بین الملل برای برخی غیرقابل قبول است و خواهان برهم خوردن این روابط هستند.

وی با اشاره به اتهام زنی آمریکا، عربستان و انگلستان به ایران اسلامی، تاکید کرد: به طور کامل مشخص است، کسانی که از ملاقات نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری، در جهت گسترش روابط این کشور با ایران به عنوان دو کشور قدرتمند آسیایی ناراحت هستند، این حادثه تروریستی و خرابکارانه را آفریدند تا روابط ۲ کشور دوستانه تر از گذشته نشود.

کواکبیان خاطرنشان کرد: کمک به ۴۴ ملوان دو نفتکش‌ها حادثه دیده در دریای عمان توسط نیروهای ایرانی نشان از حسن نیت نظام جمهوری اسلامی ایران در روابط بین المللی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالاخره روزی اسناد این حادثه تروریستی افشا می‌شود، ابراز داشت: نسبت به برخی کشورهای منطقه درباره این حادثه بدگمان هستیم، چرا که اینها نمی خواهند روابط منطقی در خاورمیانه به خصوص خلیج فارس شکل بگیرد.

وی، به تحریکات سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی و برخی از قدرت‌های درگیر اشاره و خاطرنشان کرد: این تحریکات در انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان برای تشدید تنش در منطقه به طور حتم موثر بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به دست آمدن و افشا شدن اسناد مرتبط این حادثه ۱۰۰ در صد مشکوک، نقش آفرینی افراد ناراحت از بسط روابط خارجی و کارآمدی دیپلماسی ایران در این حادثه خرابکارانه را نشان خواهد داد.

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

اولین شناور ساعت ۸ و۵۰ دقیقه صبح در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یکی از دو نفتکش آسیب دیده حامل پرچم پاناما و دیگری حامل پرچم جزایر مارشال بود که عازم کشور ژاپن بودند.

این دومین حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس در ماه‌های اخیر است.

دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت ماه در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به منظور شرکت در همایش علمی تخصصی ضرورت انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان به این دیار سفر کرد. برچسب ها: کواکبیان ، نفتکش ، دیپلماسی ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: کواکبیان نفتکش دیپلماسی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین

غلامرضا منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و عنوان کرد: شعار سی‌وپنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌های مهمی دربر دارد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با شعار امسال نمایشگاه با عنوان «بخوانیم و بسازیم»، اشاره کرد: این شعار در عین ایجاز و کوتاهی، مفاهیم عمیقی را منتقل می‌کند. ما از دوران کودکی آموختیم «توانا بُوَد، هر که دانا بُوَد» زمینه توانایی دانایی است و دانایی در گرو مطالعه است.

وی ادامه داد: اگر ارتباط با کتاب برقرار شود، سطح دانش و بینش اجتماعی افزایش پیدا می‌کند و با فرهنگ کتابخوانی شاهد رشد و بالندگی جامعه خواهیم بود که بخشی از آن مرتبط با ساختن جامعه است. شعار نمایشگاه در عین کوتاهی پیام‌های مهمی دارد و نیاز است تا رسانه‌های جمعی این شعار را بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

منتظری که دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی است، نمایشگاه کتاب را فرصت مناسبی در توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور دانست و افزود: در درجه اول باید به تولید و نشر آثار مرتبط با حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی بیش از گذشته مبادرت داشته باشیم. به اعتقاد من نمایشگاه کتاب تهران مشابه یک سفره معنوی و فرهنگی محسوب می‌شود که نیاز‌های معنوی جامعه هدف را پاسخ می‌دهد.

وی تأمین نیاز «ایران فرهنگی» با تولیدات فرهنگی را ضروری عنوان کرد و گفت: لازم است نشر کشورمان به تولیدات متناسب با نیاز «ایران فرهنگی» به تعبیر واقعی خودش، مبادرت کند تا بتوانیم ابعاد مختلف فرهنگ و تمدن غنی این سرزمین سربلند را به جهانیان معرفی کنیم.

منتظری ادامه داد: قطعاً نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌هایی که در سایر کشور‌ها برگزار می‌شود، می‌تواند به معرفی فرهنگ و تمدن ایران زمین کمک بسیاری کند. نمایشگاه کتاب در حکم یک پنجره است که به روی ساختمان شخصیت فرهنگی و تمدن ما باز می‌شود. تنها از این طریق یعنی با ارائه کتاب‌های ایرانی است که افراد با فرهنگ و تمدن ما آشنا خواهند شد.

دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد تحقق رهنمود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مسئله «تمدن نوین اسلامی» گفت: به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و نشر آثار تحول آفرین نیاز داریم. پیشنهاد می‌کنم برگزاری نمایشگاه کتاب محدود به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نباشد و بیش از گذشته زمینه شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور را فراهم کنیم که در رونق دیپلماسی فرهنگی ایران بسیار موثر است.

وی همچنین به ضرورت انجام کار‌های مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی در توسعه دیپلماسی فرهنگی پرداخت و ادامه داد: برگزاری نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی به منظور تقدیر و تشکر و ارزیابی برنامه‌های آن‌ها مفید بود؛ انتظارات خود را با آن‌ها در میان گذاشتیم و این نشست را می‌توان با فراکسیون توسعه دیپلماسی فرهنگی نیز برگزار کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌