Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور با اعلام این خبر افزود: «این فهرست‌بها به امضای رئیس سازمان برنامه و بودجه رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است.»

او به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: «اولین بار در بخشنامه ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۳۷۸ از دستگاه‌های اجرایی خواسته شد کارها به صورت امانی اجرا نشود و در سال ۱۳۸۴ نیز اولین فهرست بهای سازمان با ۲۴۰ آیتم به صورت داخلی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او گفت: «اولین فهرست‌بهای دارای مجوز خاص نیز در سال ۱۳۸۹ با ۴۳۰ آیتم و دومین فهرست بها دارای مجوز خاص در سال ۱۳۹۱ با ۸۳۰ آیتم از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.»

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: «پس از ۷ سال کار کارشناسی مستمر و با همکاری سازمان برنامه و بودجه فهرست بهای واحد پایه رشته مرمت بناهای تاریخی در خرداد ماه ۹۸ به عنوان ۱۹ فهرست بها منتشر می شود.»

این مقام مسئول ادامه داد: «در تهیه این فهرست بها یک کمیته متشکل از کارشناسان ستادی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد که در بخش ستادی با استفاده از توان استانی، کمیته های استانی شکل گرفت و ۸ کمیته استانی به عنوان استان های معین و ۲۳ استان همجوار در کنار ستاد کار را پیش بردند.»

طالبیان گفت: «این فهرست بها با ۹۵۰ شرح ردیف و۱۱۵۰ آیتم به عنوان ۱۹ فهرست بهای مصوب سازمان برنامه و بودجه منشتر شد و در تصویب آن بالغ بر ۱۲۰ جلسه کارشناسی تشکیل و فهرست مذکور در ۱۲ فصل و ۵ پیوست تنظیم شد.»

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: «در تنظیم این فهرست بها ۷ میلیون دیتا برای تنظیم آنالیز بها شرح ردیف هابر اساس کارسنجی و محاسبه تهیه شد و بالغ بر ۳۷۰۰ ساعت کار کارشناسی برای آن صرف شده است. در تهیه این فهرست بها علاوه بر استفاده از متخصصی داخلی از تجربیات پیمانکاران و استادکاران سنتی، مشاوران حوزه میراث فرهنگی و پیشکسوتان عرصه میراث فرهنگی کمک گرفته شده است.»

کد خبر 4641373 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوزی در این محوطه تاریخی صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی افزود: قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تا کنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند و در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 750872

دیگر خبرها

  • واگذاری کاروانسرای شاه عباسی و قلعه صمصامبه بخش خصوصی
  • هشدار در دشت تبریز؛ کدام بناهای تاریخی در خطرند؟
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد