Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@22:54:47 GMT

ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان به نام لرستان و ایلام

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۸۴۵۴

ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان به نام لرستان و ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی در نامه ای مراتب ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان را در فهرست آثار ملی کشور به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه ای مراتب ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان را در فهرست آثار ملی کشور به استانداران استان های لرستان و ایلام ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پیگیری های انجام شده توسط این اداره کل و با توجه به اینکه بخشی از پل گاومیشان در استان لرستان و بخشی از آن در استان ایلام واقع شده دکتر مونسان طی اصلاحیه ای مراتب ثبت مشترک این اثر تاریخی را به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ کرد.

قاسمی تصریح کرد: در اصلاحیه لوح ثبتی آمده در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان 1309 و نظام نامه اجرایی آن مصوب آبان 1311، تبصره دوم قانون تجدید استخدام اندره گدارمصوب اسفند 1323، ماده واحده ثبت آثار ملی مصوب آذر 1352، بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1364 و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1367 اثر فرهنگی تاریخی پل گاومیشان با قدمت ساسانی به نشانی مرز بین استان ایلام و استان لرستان روی رودخانه سیمره پس از تلاقی با رود کشکان به شماره 2222 مورخ 1377/12/3 در فهرست اثار ملی ثبت گردید.

لازم به ذکر است پل گاومیشان به طول بیش از  190 متر بوده و عرض چشمه طاق اصلی آن با بیش از 31 متر یکی از شاهکارهای معماری است.

این پل تاریخی پیش از این فقط به نام استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال صنایع دستی و گردشگری قانون ثبت لرستان ایلام قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد