Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط زیست خراسان رضوی عهده‌دار مدیریت یکپارچه مناطق چهارگانه شد.

به گزارش قدس آنلاین ؛ تورج همتی اظهار داشت: در راستای اجرای مقررات ماده 16 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و به منظور حفاظت کامل از مناطق چهارگانه و پیگیری تخریب، تصرف و بهره‌برداری پایدار منابع ملی واقع در مناطق طبیعی، اداره کل حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده دولت در امور نظارتی و حاکمیتی در مناطق یاد شده تعیین شد و این موضوع برای نخستین بار در کشور به صورت رسمی و در چارچوب ضوابط به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موضوع به منظور استفاده از ظرفیت و توانمندی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و اتخاذ تدابیر مناسب برای بهبود مدیریت در محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست، انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی ادامه داد: پس از چندین نشست تخصصی و تبادل نظر کارشناسان و مسئولان ادارات کل دو طرف تفاهم‌نامه، نقشه‌های اجرای مقررات منابع طبیعی در مناطق چهارگانه که شامل 28 منطقه و با مساحت کل یک میلیون و 212 هزار و 358 هکتار می شوند؛ پس از بررسی و تطبیق، از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تحویل شد. 

همتی با تاکید بر نقش پررنگ جوامع محلی و ضرورت توجه به بهره‌برداری پایدار ذینفعان، تصریح کرد: از این به بعد، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مغایر با ضوابط و مقررات مناطق چهارگانه و منابع طبیعی برای جلوگیری و توقف عملیات وارد عمل می‌شود. 

وی ادامه داد: راهکارهای هم‌افزایی و توسعه فضای تعاملی برای تسهیل در روند پیگیری‌های حقوقی نیز مورد توافق قرار گرفت و در این زمینه برگزاری مانور مشترک اطفاء حریق در عرصه‌های طبیعی با مشارکت اعضای ستاد بحران استان در اسرع وقت و برگزاری نشست توجیهی مشترک در سطح اداره کل و شهرستان‌ها با حضور تمامی کارکنان مرتبط به تصویب رسید.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس محیط زیست کشور محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش فرخی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شروع به شکار توسط محیط‌بانان این اداره در پناهگاه حیات وحش کاوه ده این شهرستان خبر داد.

داریوش فرخی با اعلام این خبر گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه طی گشت و کنترل مناطق حفاظتی، متوجه حضور شکارچی غیر مجاز در منطقه شدند و مأموران بلافاصله وارد عمل شده و موفق به دستگیری شکارچی قبل از اقدام به شکار شدند.

وی اظهار داشت: از متخلف یک قبضه سلاح شکاری تک لول کالیبر ۱۲ و ۴ تیر فشنگ مربوط به سلاح، کشف و ضبط شد و متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات محیط زیستی و غیرمجاز موضوع را بلافاصله به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اطلاع دهند.

کد خبر 6099661

دیگر خبرها

  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • اصفهان قطب مدیریت پسماند در کشور است
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت