Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@05:51:27 GMT

ادعای حمله ایران به پهپاد آمریکایی در دریای عمان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۱۰۳۵

در ادامه اتهام پراکنی‌های مقامات آمریکایی، فرماندهی سنتکام مدعی شد که پس از حمله به دو نفتکش در دریای عمان ایران یک پهپاد آمریکایی را در این منطقه هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه ای‌بی‌سی نیوز، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام مدعی شد که ایران تلاش کرده تا پس حادثه روز پنج‌شنبه در دریای عمان، یک پهپاد آمریکایی را با موشک هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روز پنج‌شنبه دو نفتکش در دریای عمان دچار حادثه شدند و یکی از آن‌ها برای ساعاتی در آتش سوخت. هیچ یک از دو نفتکش با نام‌های فرانت آلتایر و کوکوکا کاریجیس که متعلق به ژاپن است، غرق نشدند و خدمه آن‌ها را نیز یک کشتی نجات ایرانی و یک ناوچه آمریکایی نجات دادند.

سخنگوی سنتکام به ای‌بی‌سی نیوز گفت: بر اساس ارزیابی‌های ما، روز ۱۳ ژوئن یک موشک زمین به هوای ایرانی از مدل SA-۷ در ساعت شش و ۴۵ دقیقه صبح به وقت محلی (دریای عمان) تلاش داشت تا پهپاد آمریکایی SQ-۹ را بر فراز دریای عمان هدف قرار دهد تا در عملیات نظارت بر حمله به نفتکش کوکوکا کاریجیس اخلال ایجاد کند.

سنتکام همچنین مدعی شد که پیش از حمله به پهپاد SQ-۹ این هواپیما شاهد سوختن نفتکش فرانت آلتایر بوده است. این سخنگو در ادامه گفت که حمله موشک ایرانی موفقیت‌آمیز نبوده و به هدف نخورده است.

به گزارش ایسنا، این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که تاکنون هیچ مرجع بین‌المللی معتبری دست داشتن ایران در حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را تأیید نکرده است.

هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان معتقد است که ویدئوی منتشرشده از سوی آمریکا برای مقصر شناختن ایران کافی نیست.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به حادثه آتش‌سوزی رخ داده در نفت‌کش‌های دریای عمان آن را مشکوک خواند و بر طرح پیشنهادی ایران برای گفتمان منطقه‌ای تاکید کرد.

ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: حملات گزارش شده به تانکر‌های مرتبط با ژاپن زمانی اتفاق افتاد که نخست‌وزیر آبه شینزو برای گفتگو‌هایی گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای بود. مشکوک بودن برای توصیف آن‌چه که احتمالاً امروز صبح اتفاق افتاده، کفایت نمی‌کند. مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای پیشنهادی ایران، ضروری است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک پهپاد آمریکایی اس 400 گاندو علی پروین اجلاس سیکا طرح ترافیک ۹۸ شورایاری ها مهدی طارمی سعید معروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم

جاناتان گرینبلات، سیاستمدار و مشاور اوباما مدعی شد: ‏همانگونه که ایران نیروهای نیابتی نظامی مانند حزب‌الله دارد، گروه‌های دانشجویی یهودی و فلسطینی [حامیان فلسطین] نیز نیروهای نیابتی ایران در دانشگاه‌ها هستند./ خبرگزاری دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد