Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر قفقاز شمالی فدراسیون روسیه تاکید کرد: روابط ایران و قفقاز برای تامین امنیت منطقه از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

به گزارش ایسنا، کاتسایف، معاون وزیر قفقاز شمالی روسیه در همایشی که با عنوان " ایران و قفقاز شمالی" در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: ایران و روسیه علاقه‌مند به توسعه همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها هستند، همچنین با توجه به روابط تاریخی و فرهنگی قفقاز با ایران، روابط جمهوری اسلامی ایران با قفقاز حائز اهمیت بوده و در منطقه قفقاز و در تأمین امنیت منطقه از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس ایران و قفقاز شمالی در سال ۲۰۱۷ گفت: در آن کنفرانس تبادل اطلاعات علمی هم مطرح شد و خوشبختانه ایران شناسی و قفقاز شناسی تنها بر روی کاغذ نمانده و عملی شده است و ما نخستین برنامه عملی را اجرا کرده‌ایم.

معاون وزیر قفقاز شمالی همچنین با بیان این‌که روابط ایران و روسیه به چندین قرن قبل بر می‌گردد، گفت: تعمیق مطالعه تاریخ روابط ایران و روسیه بسیار حائز اهمیت است و فرصت‌های جدیدی را برای همکاری‌های منطقه‌ای می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود

مهدی عقیل، استاد دانشگاه و نویسنده لبنانی با بیان اینکه آنچه در شب ۱۳ و ۱۴ آوریل رخ داد، یک نقطه عطف استراتژیک در سطح قواعد بازدارندگی یا قواعد درگیری در خاورمیانه بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران از صبر استراتژیکی که از سال ۲۰۱۰ پیشه کرده بود به بازدارندگی استراتژیک یا بازدارندگی فعال منتقل شد.

دریافت 52 MB

خبرنگار: منصوره حسنی / تدوینگر: حمیدرضا برزگر 

دیگر خبرها

  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران