Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست با استناد به نظر کارشناسان سیاسی و یک دیپلمات سابق آمریکا، اتهام‌زنی اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور علیه ایران را بی‌اساس نشان داد.

بنا به گزارش واشنگتن پست روز ۳۱ ماه «مه» (۱۰ خرداد) کاروان نظامی آمریکا در شهر کابل، پایتخت افغانستان، هدف حمله انتحاری قرار گرفت که در پی آن ۴ نظامی آمریکایی زخمی و دست‌کم ۳ غیرنظامی نیز کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان زمان گروه طالبان به سرعت مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، اما مایک پمپئو دو هفته بعد و در میان افزایش تنش بین تهران و واشنگتن، در اظهاراتی عجیب ایران را مسئول اصلی این حمله علیه نیرو‌های آمریکایی معرفی کرد.

این روزنامه آمریکایی در این باره نوشت «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان، در گفتگو با آسوشیتدپرس مسئولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفت، اما پمپئو پنجشنبه گذشته این حادثه در کابل را به ایران مرتبط کرد و گفت این حادثه نمونه‌ای «از مجموعه حملاتی است که ایران و نائبانش علیه آمریکا و منافع متحدانش انجام می‌دهد».

به نوشته واشنگتن پست، «اظهارات پمپئو در حالی مطرح شد که به دنبال اتهام‌زنی دولت ترامپ به ایران درباره دست داشتن در انفجارها در نفتکش‌های دریای عمان، تنش‌ها بین تهران و واشنگتن تشدید شده است».

پنج‌شنبه گذشته دو نفت‌کش غول‌پیکر در آب‌های دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند و خساراتی به آن‌ها وارد شد (اینجا) .مانند همیشه مقامات ارشد آمریکا و انگلیس و  به دنبال آن‌ها برخی از کشور‌های عربی شناخته‌شده حوزه خلیج فارس طی روزهای گذشته  تلاش داشتند با تبلیغات رسانه‌های، ایران را مسئول این حادثه معرفی کنند. بسیاری از کشورها و مقامات سیاسی جهان، اما این فضاسازی شناخته‌شده علیه ایران را بی‌اساس خواندند و آن را رد کردند.

واشنگتن پست در ادامه گزارش خود افزود: «این اتهام مبهم وزیر (خارجه آمریکا) درباره مداخله ایران در حمله کابل موجب شگفتی و تعجب کارشناسان منطقه‌ای و یک دیپلمات سابق آمریکایی شد. به گفته این افراد اقدام به حمله (علیه نیرو‌های آمریکایی) در پایتخت افغانستان، اقدامی غیرمعمول برای ایران است. هنگامی که پرسیده شد چگونه می‌توان ایران را به حادثه کابل مرتبط کرد، وزارت خارجه (آمریکا) هیچ پاسخی در این زمینه ارائه نداد».

«مایکل کوگلمان» قائم مقام برنامه آسیا در اندیشکده «مرکز ویلسون»، در گفتگو با واشنگتن پست ضمن رد ادعای ضدایرانی مایک پمپئو گفت: «اگر واقعا این باور وجود داشت که ایران به نظامیان در افغانستان حمله کرده بود، قطعا به سرعت به خبر روز تبدیل می‌شد. این دولت (دولت ترامپ) تنش برای افزایش تنِش با ایران می‌خارد. متاسفانه این موضوع اکثر اوقات سبب می‌شود که برخی اتهام‌های سوال‌برانگیز علیه ایران مطرح کنند».

همچنین «جیمز شملاین» مشاور پیشین نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان، که در حال حاضر تحلیلگر ارشد تحلیلگر کارنگی است، ضمن ابراز تردید درباره اتهام‌زنی پامپئو به ایران به واشنگتن پست گفته است: «من واقعا نمی‌دانم چنین اتهاماتی از کجا سرچشمه می‌گیرند».

این مقام آمریکایی پیشین همچنین تاکید کرد که انجام چنین حمله‌ای در کابل از سوی ایران، به هیچ وجه به نفع اهداف سیاسی این کشور در افغانستان نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد

شبکه ان بی سی نیوز روز دوشنبه گزارش داد که مسکو یک سرباز آمریکایی را طی روزهای گذشته به اتهام دزدی از یک زن بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق، مطابق با گزارش این شبکه، این سرباز آمریکایی که در کره جنوبی مستقر بود به خواست خود به روسیه سفر کرده است.

تا بدین لحظه صحت گزارش‌های منتشر شده درخصوص دزدی وی از یک زن مشخص نیست.

دیگر خبرها

  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است