Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد جواد جمالی نوبندگانی» عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ که دو سال طول کشید، گفت: امروز هم بعد از مدت یک سال خویشتنداری ایران در مقابل نقض عهدها و اقدام به کاهش تعهدات خود در قالب برجام چهره هایی مانند نخست وزیر ژاپن، وزیر امور خارجه آلمان، رئیس کمیسیون خارجی فرانسه، خانم هلگا اشمیت به ایران سفر می کنند نشان دهنده این است که ایران یک قدرت مهم در منطقه بوده و قدرت های جهانی روی داشته ها و مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران حساب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به مورد خطاب قرار گرفتن ترامپ در سخنان رهبری در دیدار با شینزو آبه، گفت: به نظر من این سخنان تنها به ترامپ مربوط نبود و در سخنان ایشان اشاره به اوباما هم مطرح بود که او هم برای رهبر انقلاب اسلامی پیغام و پسغام ارسال می کرد، اما با این وجود نقض عهد کرد.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم مذاکره با آمریکا موضع اصولی رهبری هست و ایشان قبل از شروع مذاکرات برجام نیز فرموده بودند علی رغم آنکه اجازه مذاکره با آمریکا را می دهند، اما به آمریکایی ها اعتمادی وجود ندارد

به دنبال بیانیه شورای عالی امنیت ملی ایران مبنی بر کاهش تعهدات هسته ای ایران در چهارچوب برجام و ارائه مهلت ۶۰ روزه به شرکای برجام و اینکه در صورت عدم انجام اقدام عملی برای ایفای حقوق ایران در این توافق، جمهوری اسلامی دو گام بعدی را برمی دارد تلاشهای دیپلماتیک از سوی شرکای برجام افزایش یافت. هایکوماس وزیر خارجه المان و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته درباره برجام با مقامات کشورمان رایزنی کردند.
‌هفته گذشته همچنین در پی اقدامات تنش زای آمریکا در منطقه ژاپن که از خریداران عمده نفت از خاورمیانه و خلیج فارس است راهی تهران شد تا درباره کاهش تنش بین ایران و آمریکا با مقامات کشورمان گفت و گو کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دستگاه دیپلماسی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

 سخنرانی و دیدار با وزاری دفاع عضو شانگهای از برنامه‌های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر دو روزه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • در وعده صادق مولفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی ازهم فروپاشید
  • پوشش رسانه‌ای که قدرت «وعده صادق» را به رخ جهانیان کشید
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند