Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وزارت بهداشت، نصرالله جهانگرد روز یکشنبه درباره پرونده الکترونیک سلامت افزود: برای ارائه خدمات مطلوب درمانی به شهروندان در هر نقطه‌ای از ایران، به بستر الکترونیکی نیاز داشتیم تا مردم با مراجعه به شبکه درمانی، بر اساس اطلاعات دقیق بتوانند خدمات مناسبی دریافت کنند.

وی ادامه داد: استقرار پرونده الکترونیک سلامت بر این اساس شکل گرفته که برای هر یک از شهروندان در کشور یک پرونده مستقل تشکیل دهیم تا تمامی اطلاعات سلامت فرد از قبل از تولد تا زمان حیاتش به ثبت رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود، از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار بوده و رفاه در زمینه سلامت را فراهم می‌کند.

جهانگرد بیان کرد: ضریب هزینه درمان و ضریب مالیات در سبد خانوار دو مولفه بسیار مهم در اقتصاد کشورها محسوب می‌شوند. به همین دلیل در هر کشوری دولت‌ها در خصوص هزینه‌های درمان تدابیری می‌اندیشند.

وی افزود: در ایران بنا بر سیاست‌های ملی تقریباً برای تمام مردم از طریق بیمه‌ها، پوشش‌های درمانی فراهم شده است و اگر در مورد کیفیت و کمیت این خدمات، مدیریت صحیح وجود نداشته و با هوشمندی عمل نکنیم، به خسارت‌های بیشتر منجر شده و از ارائه خدمت سالم باز می‌مانیم. برای اینکه در نظام ارائه خدمات از ارائه نامطلوب خدمات، هزینه بالا و بی عدالتی پیشگیری شود، استقرار این بستر الکترونیک ضرورت داشت. بنابراین استقرار پرونده الکترونیک سلامت، به نفع مردم و سیاست گذاران است.

جهانگرد اظهار داشت: پرونده الکترونیک سلامت بعد از سال‌ها اقدامات پیچیده و تلاش به هدف نزدیک شده و اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. در حال حاضر، در آغاز یک راه تکاملی قرار داریم؛ زیرا به تدریج می‌توان آن را کامل کرد و توسعه بخشید، اما آنچه مسلم است اینکه معماری اصلی کار شکل گرفته است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: به تدریج با ایجاد تنوع خدمت، دسترسی بیشتر مردم و افزایش میزان آمادگی مراکز برای عرضه خدمات بهداشتی و درمانی، می‌توان در نظام الکترونیکی ارائه خدمات سلامت به نقطه بهینه رسید.

وی اظهار داشت: با پوشش کامل پرونده الکترونیک سلامت در سطح کشور، هر شهروند در هر نقطه‌ای که به مراکز درمانی مراجعه کند، با ارائه شماره ملی خود می‌تواند خدمات بهداشتی و درمانی مناسب دریافت کند. در این مراکز بر اساس پرونده الکترونیک سلامت، نوع پوشش بیمه‌ای بیمار مشخص شده و خدمات مناسب با هزینه مناسب تعیین می‌شود تا به گفته مقام معظم رهبری «روزی برسد تا بیماران به جز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند.»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین،  ماما را اولین فردی می توان برشمرد که پس از زایمان طبیعی در ارتباط با نوزاد قرار می‌ گیرد و به حفظ و ارتقای سلامتش کمک می‌ کند.

در مراکز بهداشتی یک ماما علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مادر و کودک در دوران مختلف زندگی (جنینی، نوزادی، کودکی، مدرسه) به ارائه خدمات پیشگیری، مشاوره سلامت جنسی و باروری و سلامت خانواده نیز می پردازد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات الکترونیک « ۷ در ۲۴ » به شهروندان اصفهان + فیلم
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها