Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@01:14:19 GMT

«تهران شهید باران می‌شود» در منطقه 16

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۹۴۵۲

«تهران شهید باران می‌شود» در منطقه 16

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ اولین کنگره بزرگداشت سرداران و 240 شهید محله یاخچی‌آباد، چهارصد دستگاه و شهرک وصال در راستای اجرای طرح «تهران شهید باران می‌شود»، 28 خردادماه، ساعت 17:30 در سرای محله یاخچی‌آباد واقع در خیابان شهیدرجایی، میدان بهشت، خیابان شهید طباطبایی، ابتدای خیابان یاخچی‌آباد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم با برنامه‌های قرائت قرآن، سرود ملی، پخش کلیپ، سخنرانی سردار صابری، جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، شعرخوانی صابر خراسانی، شاعر آیینی و حماسی و حضور خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان و بسیجیان، مسئولان محلی و منطقه‌ای، مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران همراه است.
این کنگره درادامه ویژه‌برنامه اداره‌کل امور ایثارگران شهرداری تهران با عنوان «تهران شهید باران می‌شود» که از اسفندماه سال گذشته با تمرکز بر یادواره شهدای محله‌های تهران آغاز شده، برگزار می‌شود.
حامد خداوردی، شهردار ناحیه 4 منطقه 16 با اشاره به برگزاری این کنگره با همکاری حوزه مقاومت بسیج 267 شهید قائمی ناحیه شهید رجایی و امور ایثارگران شهرداری منطقه 16، گفت: شهیدان رضا قائمی، داوود کریمی و سیدمحمد صنیع‌خانی از شهیدان شاخص و اثرگذار ملی دوران دفاع مقدس و همچنین شهید امیر لطفی، از مدافعان حرم حضرت زینب کبری(س) از افتخارات منطقه 16 هستند.
وی طرح «تهران شهید باران می‌شود» را فرصتی مغتنم دانست که با تأمل بیشتر ورق‌های زندگی سوره‌های سرخ محله را مرور می‌کند و دریچه‌ای از زندگی سعادتمندانه را پیش روی جوانان و نوجوانان محله قرار می‌دهد.
شهردار ناحیه 4 منطقه 16 بیان کرد: پرداختن به زوایای مختلف زندگی شهیدانی همچون رضا قائمی، داوود کریمی، سیدمحمدصنیع خانی می‌تواند راه استقامت و سربلندی را پیش روی همگان قراردهد. بررسی بیوگرافی شهدای دهه نود همچون شهید امیر لطفی، باز بودن راه و کتاب شهادت را به نسل‌های پویای انقلاب نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: از طرفی اجرای این طرح همکاری و همراهی مسئولان سازمان‌ها و نهادها، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها، کسبه و اهالی محله در ارائه خدمات به یکدیگر و هم‌نوع خود و حرکت‌های جهادی را موجب می‌شود؛ چراکه شهدا پیشتاز یاری مظلومان و محرومان بودند و همه ما که جامانده غافله شهدا هستیم باید منش شهدای عزیز را سرلوحه اعمال‌مان قرار دهیم تا با مدد شهدا و عنایات الهی بتوانیم خدمات شایسته به مردم محل‌مان ارائه بدهیم.
خداوردی برگزاری کنگره شهدای محله یاخچی‌آباد را تبلور وحدت نیروهای خدوم در ارائه خدمت صادقانه در راستای ارتقای سطح معیشت و رفاه و فرهنگ محله دانست و ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله با یاری الهی و مدد شهدا و همراهی مردم عزیز و همه نهادها و سازمان‌های مرتبط با ارائه خدمت در محله، شاهد شکوفایی استعداد نوجوانان و جوانان در زمینه‌های مختلف باشیم.
مجید وفامهر
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: منطقه 16 کنگره 240 شهید ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مسئول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: پیکر پاک شهیدان عباس رمضانی، مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی از شهدای دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام از فلکه فیض بر روی دستان مردم شهید پرور اصفهان پس از تشییع در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شوند.
روح‌اله حکیمی‌فرد افزود: هویت پیکر‌های مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده است.
وی گفت: این شهدا متعلق به شهر اصفهان هستند که پس از سال‌ها چشم انتظاری خانواده هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.
شهیدان جواد مراثی سال ۶۰ در ۲۲ سالگی در منطقه چذابه، مجتبی نادر تهرانی بسیجی داوطلب سال ۶۳ در هورالهویزه و شهید عباس رمضانی در ۲۰ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • دانش‌آموزان و کودکان قربانیان اصلی جنایات اسرائیل هستند
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد