Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:18:13 GMT

پایان نامه های تقلبی باطل می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۱۲۷۷

پایان نامه های تقلبی باطل می شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، منصور غلامی امروز - دوشنبه - در حاشیه کارگاه ترویج علم در جمع خبرنگاران گفت: مقابله با رشد و شکل‌گیری مراکز ارائه‌دهنده خدمات به کسانی که در حال تدوین پایان‌نامه یا مقالات علمی هستند، صورت گرفت.
وی با بیان این‌که برخی مؤسسات به حوزه تدوین غیرقانونی مقاله و پایان‌نامه ورود پیدا کردند، اظهار کرد: این اتفاق به خاطر تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی شاغل به تحصیل در مراکزی که امکانات کمی دارند و هیأت‌علمی‌های محدودی داشتند، رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این موضوع به کسانی مربوط می‌شود که در حین اشتغال، تحصیل می‌کنند.
غلامی خاطرنشان کرد: قاعده تحصیلات تکمیلی، تمام وقت بودن افراد است و اگر کسی چهار سال مسئولیت مهمی در کشور دارد و در آن دوره نیز در مقطع تحصیلی ارتقا پیدا می‌کند، قطعاً باید علامت سوالی بر روی این افراد گذاشت که با چه توانی این کار را انجام داده‌اند. بنابراین این موضوعات در کنار یکدیگر قرار گرفته و منجر به شکل‌گیری مراکز غیرقانونی برای پاسخگویی به آن ظرفیت‌های محدود همچنین تدوین پایان‌نامه‌های غیرقانونی شده است.
به گفته وی، بعد از اینکه قانون مقابله با تقلب علمی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، با همکاری پلیس و قوه قضائیه به این حوزه ورود کرد. وزارتخانه عملاً این قدرت را ندارد که بتواند اقدام ضابطی برای مقابله با این موضوع انجام دهد.
وزیر علوم تاکید کرد: خوشبختانه همکاری با دستگاه‌های دیگر باعث شد که تعدادی از مؤسسات تعطیل شوند.
وی تاکید کرد: با اقداماتی که صورت گرفت، امکانات و مدارک مراکز عرضه پایان نامه به منظور بررسی‌های بیشتر منتقل شد تا متقاضیان و سفارش دهندگان پایان نامه مشخص شوند، همچنین اگر از سرویس این مراکز غیرقانونی بهره‌مند شده‌اند با آن‌ها برخورد انضباطی و قانونی صورت خواهد گرفت.
وزیر علوم خاطر نشان کرد: با کنترل ظرفیت دانشگاه‌ها و اهمیت این نکته که دانشجویان تحصیلات تکمیلی تمام وقت در دانشگاه‌ها باشند، می‌توانیم فضای مطمئنی را در عرصه فعالیت‌های علمی ایجاد کنیم.
وی گفت: نباید فراموش کنیم که اغلب دانشگاه‌های خوب ما که تحت حوزه نظارت و ارزیابی وزارت علوم بوده و با دقت کنترل شده‌اند، عاری از این تخلفات هستند و اگر هم مواردی از تخلف پیدا شود، با آن‌ها برخورد می‌کنیم.
غلامی یادآور شد: مراکزی که وضعیت و امکانات محدودی داشتند، دنبال این نوع مؤسسات غیرمجاز بودند.
وزیر علوم افزود: جریمه‌های اعمال شده برای دانشجویان و اعضای هیأت علمی که در حوزه تخلفات علمی فعالیت کنند، شامل دو مقوله است. نخست افرادی که به این تخلفات کمک کرده باشند از جمله دانشجو و عضو هیأت علمی در کمیته‌های انضباطی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و امتیاز کسانی که از این تخلفات بهره برده‌اند، لغو می‌شود./‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور  درمورد توسعه همکاری‌های مشترک با راه اندازی دفتر همکاری‌های علمی_دانشگاهی، دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.
در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی-دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار داشت: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.
دکتر سید حسن سراج راه اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.
در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

دیگر خبرها

  • ماراتُن علمی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به روایت تصویر
  • ماراتن علمی در کردستان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود