Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مایک ایونس، بنیانگذار مرکز میراث صهیونیسم در جریان کنفرانس مطبوعاتی سالانه روزنامه اورشلیم پست در نیویورک فاش کرد با ولیعهد سعودی و ولیعهد ابوظبی که آن‌ها را "مردان خوب" توصیف کرد، دیدار کرده است.

وی افزود: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی بیشتر از برخی یهودی‌ها از اسرائیل حمایت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این چهره یهودی گفت که در دیدار با بن سلمان موضوع ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را مطرح کرد که بن سلمان نه به قتل خاشقجی اعتراف و نه آن را تکذیب کرد و در جواب گفت که حتی شاهزاده هم دچار اشتباه می‌شود.

وی همچنین پس از این کنفرانس مطبوعاتی در گفت‌وگو با الجزیره به تمجید از عبد الفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر پرداخت.

پیشتر نیز شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در برنامه‌ای به بررسی روابط این رژیم با عربستان پرداخته بود. این شبکه گزارش داد که محمد بن سلمان از زمان سر کار آمدن برای تحکیم روابط عربستان و رژیم صهیونیستی تلاش کرده است.

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرحی توهمی در خصوص نوار غزه ارائه داده که متشکل از سه مرحله است. رسانه‌های صهیونیستی با انتشار این طرح مدعی شدند که هدف از آن شکوفایی نوار غزه به عنوان بخشی از زیر ساخت‌های منطقه‌ای توافقنامه‌های عادی سازی روابط و رهایی یافتن از خطر به اصطلاح «حضور ایران در این منطقه» است.

در این طرح بر موقعیت مرکزی و تاریخی نوار غزه به عنوان نقطه اتصال ۲ مسیر تجاری قدیمی میان شرق و غرب یعنی مسیر دریایی مصر-غزه-بابل و مسیر هند-یمن-عربستان-اروپا تاکید شده است.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند: قرار است مرحله نخست به عنوان مرحله ارائه کمک‌های بشردوستانه به مدت ۱۲ ماه ادامه یابد به طوری که تل آویو منطقه‌های امنی را به دور از حکمرانی حماس از شمال نوار غزه تا جنوب آن ایجاد می کند. یک ائتلاف متشکل از کشورهای عربی شامل عربستان، امارات، مصر، بحرین، اردن و مراکش اقدام به توزیع کمک‌های بشردوستانه در منطقه‌های امن می‌کنند و فلسطینی‌های ساکن این منطقه‌ها کنترل آن‌ها را زیر نظر کشورهای مذکور به دست خواهند گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است: مرحله دوم بین پنج الی ۱۰ سال به طول می‌انجامد. تل آویو مسئولیت کامل امنیت نوار غزه را به دست می‌گیرد. کشورهای عربی مذکور نیز یک هیأت چندجانبه برای نظارت بر بازسازی نوار غزه و حمایت مالی از آن تشکیل می‌دهند. فلسطینی‌های ساکن این باریکه نیز به هیأت مذکور کمک خواهند کرد.

مرحله سوم نیز با نام مرحله خودمختاری آغاز می‌شود و تل آویو حق مقابله با تهدیدات امنیتی در غزه را برای خود قائل خواهد بود. قدرت نیز به تدریج به یک دولت محلی در غزه یا دولت یکپارچه فلسطین که کرانه باختری را نیز شامل می‌شود انتقال می‌یابد.

خواب نتانیاهو برای یمن، سوریه و لبنان

در مرحله نهایی نیز فلسطینی‌های ساکن غزه به صورت مستقل این باریکه را اداره کرده و به توافقنامه‌های عادی سازی روابط می‌پیوندند. در این طرح توهمی آمده است که مزایای آن برای رژیم صهیونیستی علاوه بر تأمین امنیت در منطقه‌های جنوبی اراضی اشغالی، عادی سازی روابط با عربستان خواهد بود.

امتیاز کشورهای عربی نیز مشارکت در توافقنامه‌های دفاعی با آمریکا و دسترسی نامحدود به بنادر غزه در دریای مدیترانه خواهد بود. اگر توهم نتانیاهو در خصوص غزه عملیاتی شود وی قصد دارد آن را در یمن، سوریه و لبنان نیز اجرا کند.

طرح منطقه‌ای رژیم صهیونیستی برای فریب کشورهای عربی

در این گزارش تاکید شده است: طرح منطقه‌ای گسترده‌تری وجود دارد که در افزایش تعداد پروژه‌های بزرگ مانند شهر نیوم در عربستان و اجرایی کردن آن در صحرای سینای مصر نمود پیدا می‌کند. بدین ترتیب نوار غزه می‌تواند به یک بندر صنعتی مهم در حوزه مدیترانه تبدیل شود. این مرکز محل اصلی صادرات برخی کالاهای نوار غزه در کنار نفت عربستان و مواد خام دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواهد بود.

در طرح منتشر شده از سوی دفتر نتانیاهو آمده است که یک منطقه آزاد تجاری بزرگ که شامل سدیروت، غزه و العریش خواهد بود ایجاد می‌شود و بدین ترتیب تل آویو، غزه و مصر می‌توانند از این منطقه به صورت مشترک استفاده کنند. رژیم صهیونیستی برای فریب افکار عمومی پا را فراتر گذاشته و نوار غزه را به عنوان مرکز اصلی تولید خودروهای برقی معرفی می‌کند!

این در حالی است که در طرح مذکور هیچ اشاره‌ای به تشکیل دولت مستقل فلسطین نشده است. رژیم صهیونیستی بعد از گذشت هفت ماه از لشکرکشی گسترده به نوار غزه و حرف و حدیث‌ها در خصوص به راه انداختن حمام خون در شهر رفح، برای فریب افکار عمومی و کاهش فشارهای جهانی چنین طرحی را ارائه داده است.

کد خبر 6096913

دیگر خبرها

  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • نائومی کلاین: صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین
  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند
  • توسعه تعریف «یهودستیزی» در آمریکا چه خطراتی دارد؟
  • تنفر جهانی از اسرائیل و صهیونیزم یا یهودی ستیزی؟