Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:02:12 GMT

توطئه داعش در حمله به حسینیه ها در جنوب لبنان

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۴۱۵۴

توطئه داعش در حمله به حسینیه ها در جنوب لبنان

نیروهای امنیتی لبنان توطئه داعش برای حمله به حسینیه ها و کلیساها در جنوب لبنان را خنثی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، اداره کل نیروهای امنیت داخلی لبنان اعلام کرد: شعبه اطلاعات امنیت داخلی توانست هویت یک شخص مقیم در جنوب لبنان را که در شبکه های ارتباط اجتماعی برای گسترش تفکر گروهک تروریستی داعش و جذب نیروی برای داعش فعالیت می کرد، شناسایی و دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اداره گزارش داد: به دستور دادستان کل نظامی لبنان، نیروهای ویژه شعبه اطلاعات فردی را با نام اختصاری «ز . م» متولد سال 1999 با تابعیت سوری  و مقیم در شهرک یاطر جنوبی دستگیرکردند.

براساس تحقیقات انجام شده، این فرد در شبکه های ارتباط اجتماعی بر گسترش تفکر داعش از راه تاسیس تعدادی زیادی از شبکه ها و تعدادی گروه کاربردی که به پیگیری تفکر داعش و گسترش آن اقدام می کند، فعالیت می کرده است. همچنین با افرادی در خارج از لبنان ارتباط داشت و با همکاری آنها به تاسیس گروههای اینترنی فعال در ترویج تفکر داعش اقدام می کرده است.

این فرد بازداشت شده همچنین پس از انتشار فیلم ویدیویی «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش که عملیات سریلانکا را تبریک می گوید،  یک قوطی اسپری خریداری کرده است و شبانه بر روی  یکی از دیوارهای ورودی شهرک یاطر عبارت« نوه ابوبکر البغدادی» و در زیر آن «دولت اسلامی» نوشته است.

وی با تعدادی از کسانی در لبنان ارتباط داشته است، وارد یکی از کلیساها شده و شماری از افراد حاضر در کلیسا را کشته است که این اقدام اقتدا به عناصر داعش در سریلانکا بوده است. این اقدام با فیلم ویدیویی ابوبکر البغدادی که در آن اینگونه عملیات را تبریک می گوید، همزمان شده است.

این داعشی با تعدادی از افراد برای هدف قراردادن حسینیه ها در روستا و شهرهای شیعه نشین ارتباط داشته است، به طوری که برای زمینه سازی انفجار حسینیه های جنوب لبنان آماده می شدند.

.وی با یک فرد سوری  با نام اختصاری «ص. ب» متولد سال 1990 که بازداشت شده است، در ارتباط بوده است. اداره کل نیروهای امنتی «ص. ب» را به دستگاه قضایی تحویل داده است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت شیراز اردبیل خطبه نماز جمعه دهه کرامت در فارس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خبرگزاری شبستان جشن های دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت خطبه های نماز جمعه حسینیه لبنان داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استرِیت‌تایمز، اداره مبارزه با تروریسم استرالیا در جریان چندین یورش در ارتباط با حمله‌های تروریستی اخیر در این کشور، هفت نوجوان و جوان را بازداشت کرد.

مقامات ارشد پلیس ضدتروریسم استرالیا مدعی شده‌اند که احتمالا این «شبکه» در تدارک یک حمله بودند. پس از حمله با سلاح سرد به اسقف اعظم یک کلیسای آشوری در سیدنی استرالیا در ۱۵ آوریل، بیش از ۴۰۰ مامور پلیس در تفتیش ۱۳ نقطه در سیدنی مشارکت داشتند.

در پی حادثه ۱۵ آوریل، یک نوجوان ۱۶ ساله بازداشت شد و حالا پلیس استرالیا مدعی است که اکنون هفت نوجوان دیگر «با انگیزه‌های ایدئولوژیک بخشی از یک شبکه بزرگ‌تر بازداشت شده‌اند.» مار ماری امانوئل، اسقف اعظم کلیسای آشوری سیدنی در جریان حمله اخیر از ناحیه سر و سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفت. پلیس این کشور بلافاصله حادثه را «حمله تروریستی با انگیزه‌های ایدئولوژیک» توصیف کرد.

دِیو هادسون، معاون کمیسر پلیس استرالیا گفته است که پلیس این کشور با نظارت دقیق بر رفتار و زیر نظر گرفتن رفت و آمدها، «به این نتیجه رسیده است که اگر آنها قصد ارتکاب جرمی را داشته باشند، ما قادر به جلوگیری از آن نخواهیم بود و به همین دلیل بازداشت توجیه‌پذیر است.»

پلیس استرالیا اعلام کرده که بازداشت‌شدگان ۱۵ تا ۱۷ سال دارند. کریسی بارِت، کارشناس حوزه مبارزه با تروریسم در پلیس فدرال استرالیا گفته است که این شبکه «ایدئولوژی افراطی خشونت‌آمیزِ مشترکی دارند.»

کد خبر 6087551

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی