Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@15:35:45 GMT

دبیرخانه جشنواره شعر ملی رضوی در شیراز افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۴۲۲۰

دبیرخانه جشنواره شعر ملی رضوی در شیراز افتتاح شد

به گزارش ایكنا از فارس، طی مراسمی دبیرخانه جشنواره شعر ملی رضوی امروز، 27 خردادماه با حضور سید جواد رفاهی، سرپرست نمایندگی فرهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در شیراز افتتاح شد.
رفاهی در این مراسم با بیان اینكه برای نخستین بار به صورت رسمی جشنواره شعر رضوی کلاسیک در شیراز برگزار خواهد شد، گفت: پیش از این جشنواره‌های مختلف شعر رضوی همچون ترانه در بیرجند، کلاسیک در کرمان، رباعی در همدان، مشاعره در بوشهر، شعر ترکی در آذربایجان غربی و شعر عربی در خوزستان در کشور برگزار می‌شد، که با توجه به بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که جشنواره‌های شعر رضوی، به ویژه شعر کلاسیک را به صورت متمرکز برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست نمایندگی فرهنگی بنیاد ملی امام رضا(ع) در فارس افزود: با پیگیری‌هایی صورت گرفته از امسال جشنواره شعر کلاسیک ملی رضوی در فارس، که پایتخت فرهنگی و مهد شعر و ادب ایران است و جشنواره شعر نو و ترانه نیز در کرمان برگزار می‌شود و امید است که فارس بتواند در این جایگاه پای خود را محکم كند و در سال‌های آتی به یکی از جشنواره‌های اصلی رضوی شود.
وی اضافه کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) منبع علمی و فرهنگی و هنری امام رضاست و باید آن چه در زمینه شعر برای امام رضا سروده می‌شود را حفظ و نگه‌داری کند؛ پس در همین راستا از امسال کتاب شعر رضوی با موضوع اشعار و سرودهای تمام شاعران در مورد امام رضا(ع) و خاندان وی تا پیش از آغاز جشنواره منتشر خواهد شد.
بنابر این گزارش، غلامرضا کافی به عنوان دبیر علمی این جشنواره، آرین رزمجویی به عنوان دبیر اجرایی جشنواره، فاطمه فاضلی به عنوان مسئول دبیرخانه جشنواره فعالیت خود را همزمان با گشایش دبیرخانه جشنواره شعر رضوی آغاز کردند.
همچنین برنامه‌های امسال در استان فارس در چهار قسمت غربی به مرکز کازرون، جنوب به مرکز گراش، شرق به مرکز فسا و شمال به مرکز آباده برگزار خواهد شد؛ که ١٥ تیرماه در گراش، ١٦ تیرماه در کازرون، ١٧ تیرماه در آباده و ١٨ تیرماه در فسا برگزار می شود.
کنگره ملی شعر رضوی نیز ٢٠ تیر ماه جاری در شیراز برگزار خواهد شد که از ٣٠ برگزیده این جشنواره تقدیر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در سامانه رسمی جشنواره به آدرس portal.shamstoos.ir ثبت کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي دبيرخانه جشنواره ملي شعر رضوي افتتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته به دستور وزیر امور خارجه و با مسؤولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌الملل برگزار شد و امسال نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهر مشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست در مشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین حضور مؤسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین از دیگر موضوعاتی که در این نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه مؤسسات و تشکل‌های مردمی در اقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 6088522

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار