Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، «اسحاق جهانگیری» امروز- دوشنبه- در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به ریاست وی برگزار شد، ضمن تبیین شرایط اقتصادی کشور در مقطع کنونی، بر اهمیت بهره گیری از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برای عبور از این برهه حساس تاکید کرد.

وی اظهار داشت: عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ تعیین کننده است و سیاست های اقتصاد مقاومتی باید بیش از گذشته در بخش ها و شئونات مختلف اداره کشور نمایان و متبلور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری به تصویر کلی اقتصاد در سال ۹۷ و برخی گزارش ها از رشد منفی اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: گزارش عملکردها و اقدامات دولت در زمینه های مختلف نظیر نفت و گاز، رسیدگی به مناطق محروم و روستایی و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی که در اولویت دستگاه های اجرایی بوده، نشان می دهد که پیشرفت ها و اقدامات انجام شده مناسب بوده است و با توجه به مشکلات و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها عملکرد دولت قابل دفاع است.

جهانگیری با بیان اینکه اقتصاد کشور در سال ۹۸ با مشکلات جدیدی روبرو شده است و زندگی مردم تحت فشار قرار دارد، بر اهمیت گفت وگوی صادقانه با مردم تاکید کرد و گفت: معیشت مردم، رونق تولید و ایجاد اشتغال مهم ترین اولویت های اقتصادی دولت در سال ۹۸ هستند و مردم باید احساس کنند که مسئولین به دنبال حل مسائل کشور و مشکلات معیشتی جامعه هستند تا بتوانند بخشی از آلام و دغدغه های آنها را مرتفع کنند.

**مدیران بطور ویژه پای کار بایستند

وی با یادآوری اینکه حل مسائل اقتصادی کشور در شرایطی که دشمنان به تعبیر خودشان جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ملت ایران به راه انداخته اند، نیازمند تمرکز ویژه و ایستادگی است، خاطرنشان کرد: این پیام باید به تمام مدیران کشور ابلاغ شود که سال ۹۸ به لحاظ اقتصادی سالی ویژه است و برای اداره مناسب کشور نیازمند آن هستیم که جدی تر پای کار باشیم.

معاون اول رئیس جمهوری با یادآوری اینکه در سال جاری با محدودیت منابع و بودجه روبرو هستیم، افزود: با وجود آنکه اتکاء بودجه کشور به درآمدهای نفتی کاهش یافته اما بودجه کشور همچنان تحت تأثیر این درآمدها است و باید برای جبران کسری بودجه به دنبال راهکارها و ظرفیت های دیگر باشیم.

**باید کسری بودجه با راهکارها و ظرفیت های جدید جبران شود

جهانگیری با تاکید بر اینکه مسئولین اقتصادی کشور باید در سال ۹۸ جدی تر پای کار باشند و نشان دهند که مرد روزهای سخت وشرایط پیچیده و دشوار هستند، گفت: باید در بخش هزینه ها صرفه جویی جدی انجام شود و این جهت گیری به همه دستگاه ها ابلاغ شود تا دستگاه ها مکلف باشند هزینه های خود را کاهش دهند.

وی توجه به بخش تولید و به خصوص واحدهای تولیدی که نقش پیشران در تولید کشور را ایفا می کنند، ضروری دانست و تصریح کرد: باید با حمایت از بخش های تولیدی و پیشران نظیر خودرو و مسکن شرایطی مهیا شود تا بخش ها و صنایع پایین دست آنها نیز فعال تر شده و با رکود مواجه نشوند.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه باید به هر نحو ممکن ارز مورد نیاز بخش تولید را فراهم کنیم، برنامه دولت برای ممنوعیت واردات کالاهای لوکس با هدف صرفه جویی ارزی را تشریح کرد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: ممنوعیت واردات کالاهای لوکس علاوه بر صرفه جویی ارزی مانع از ایجاد دوگانگی در جامعه و جلوگیری از نمایش شکاف طبقاتی می شود و این در حالی است که ایجاد شکاف طبقانی و نارضایتی اجتماعی یکی از اهداف تحریم کنندگان ایران است که خودشان به این موضوع در کتاب هنر تحریم اذعان کرده اند.

وی به پیشنهاد دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر تشکیل کارگروه مقابله با تحریم ذیل این دبیرخانه اشاره کرد و گفت: وظیفه این کارگروه باید ایجاد فرصت برای تولید داخلی باشد و با برنامه ریزی دقیق، شرایطی را مهیا کند تا با استفاده از ظرفیت های داخلی کمبودهای ناشی از تحریم مرتفع شود.

** دولت از تولید کنندگانی که کالاهای خود را در داخل و بدون وابستگی تولید می کنند حمایت می کند

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر تشکیل کارگروهی برای شناسایی محصولاتی که در داخل تولید می شوند تاکید کرد و افزود: دولت از تولید کنندگانی که کالاهای خود را در داخل و بدون وابستگی تولید می کنند حمایت می کند.

جهانگیری به طرح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: دولت تاکنون هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال در روستاها پرداخت کرده است و لازم است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم گزارش عملکرد این برنامه را اطلاع رسانی کنند.

وی همچنین خواستار تفویض اختیارات بیشتر به استان های کشور شد و بر لزوم هماهنگی هر چه بیشتر میان جانشینان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان ها با استانداران در جهت اجرای هر چه بهتر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

در این جلسه که وزیران صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، سخنگوی دولت و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نیز حضور داشتند، نماینده دبیرخانه ستاد گزارشی از عملکرد سال ۹۷ دستگاه ها و استان های کشور در اجرای اقتصاد مقاومتی و نیز عملکرد جانشینان رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و نمایندگان معین دولت در استان های کشور ارائه کرد.

در این گزارش مهم ترین اقدامات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طی ۱۶ جلسه برگزار شده در سال ۱۳۹۷ تشریح شد که اجرای ۲۷ پروژه جدید اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۷ و استمرار اجرای ۱۳۶پ روژه اولویت‌دار و برنامه اجرایی اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۶ در سال ۱۳۹۷ بخشی از این گزارش بود.

براساس گزارش دبیرخانه ستاد برخی از مهمترین نتایج و دستاوردهای پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۷ عبارتند از:

۱- افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس

۲- تولید گاز خام از فازهای میدان گازی پارس جنوبی معادل ۵۸۶.۵ میلیون متر مکعب در روز

۳- تولید ۲۸۰ هزار بشکه در روز نفت خام از میدان مشترک غرب کارون

۴- گازرسانی به ۹۲۱۰۶۹ مشترک جدید شهری و روستایی

۵- تولید ۱۳.۴ میلیون تن گندم و خرید تضمینی حدود ۹.۵ میلیون تن گندم

۶- احداث ۲۶۵۴ هکتار گلخانه

۷- تکمیل و تحویل ۱۳۳۶۴۶ واحد مسکونی مهر در سراسر کشور

۸- احداث، تکمیل و بهره برداری از ۵۲۴ کیلومتر خط راه آهن (شامل ۲۲۱ کیلومتر خط دوم و سوم) در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی

۹- احداث، تکمیل و بهره برداری از ۳۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی

۱۰- توسعه و نوسازی ناوگان ریلی کشور با محوریت و مشارکت بخش خصوصی (۱۶ دستگاه لکوموتیو؛ ۴۵ دستگاه سالن مسافری؛ ۹۰۹ دستگاه واگن باری)

۱۱- افزایش ظرفیت ترانزیت مرز به مرز بین الملل از ۱۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه در پایان سال ۹۶ به ۴۴۸۴ گیگا بیت بر ثانیه در پایان سال ۹۷.

۱۲- ارتقاء ۲۰ رتبه ای در شاخص توسعه دولت الکترونیک EGDI

۱۳- تدوین برنامه های تولید و اشتغال ذیل تبصره ۱۸ قانون بودجه با هدفگذاری حدود یک میلیون فرصت شغلی با تأمین منابع مالی حدود ۸,۰۰۰ میلیارد تومان

۱۴- آغاز فرآیند ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح

۱۵- واگذاری ۵۵ درصد از دارایی های مازاد بانک ها و موسسات اعتباری

۱۶- افزایش شاخص کل بورس از ۹۶۲۵۰ در انتهای سال ۱۳۹۶ به حدود ۱۷۲۵۲۲ واحد در انتهای سال ۱۳۹۷

۱۷- تامین آب شرب ۱۵۱۱ روستا با جمعیت حدود ۱۱۷۰۰۰۰ نفر

۱۸- آبگیری و یا افتتاح ۸ سد مرزی، با ظرفیت تنظیم آب ۳۲۸ میلیون مترمکعب

۱۹- احداث ۴۸۴۰۵ هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی مرزی و ۱۱۳۳۹ هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی غیرمرزی

۲۰- احداث ۹۳۶۰۰ هکتار شبکه فرعی آبیاری و زهکشی

۲۱- اجرای ۱۴۵۷۸۴ هکتار سامانه‌های نوین آبیاری

۲۲- پر و مسلوب المنفعه کردن ۱۵۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز و یا فاقد پروانه مضر به مصالح عمومی

۲۳- نصب ۶۳۴۳ دستگاه کنتور حجمی بر روی چاه‌ها

۲۴- بهره‌برداری از ۱۲۱۵ مگاوات نیروگاه حرارتی، ۲۳۶ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده و احداث ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر

در ادامه جلسه نماینده دبیرخانه این ستاد، گزارشی از برنامه های اقتصاد مقاومتی برای سال ۱۳۹۸ ارائه کرد و گفت: کارگروه هایی ذیل دبیرخانه ستاد در تحقق منویات مقام معظم رهبری فعال شده اند تا موضوع رفع موانع و چالش های مهم اقتصادی کشور (رفع عیوب ساختاری)، موضوع رونق تولید و بیانیه گام دوم انقلاب را با جدیت دنبال کنند.

ساز و کارهای تجهیز منابع مالی برای رونق تولید ملی، تشریح برنامه های در دست اجرا برای تولید و اشتغال و نیز عملکرد اجرایی قانون ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از دیگر موضوعاتی بودند که گزارش آن از سوی دبیرخانه ستاد ارائه شد و اعضای جلسه در خصوص آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریمهای آمریکا دولت اسحاق جهانگیری اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: بعد از خواب زمستانی، طبیعت استان جان تازه‌ای گرفت و با رویش گل و گیاه جوانه امید هم در دل کشاورزان استان روییده است، کشاورزان و باغداران با پاک کردن جویبار، هرس کردن درختان، آبیاری و کاشت محصول این روزها مشغول کار و تلاشند تا همچون همیشه در تولید محصولات مختلفی چون توت فرنگی کردستان را در عرصه کشاورزی سرآمد کنند و رونق اقتصادی را برای این استان به ارمغان آوردند.

علاوه بر از کشت محصولاتی چون گندم و جو و انواع میوه‌ها که کشاورزان کردستانی در این زمینه دستی برآتش دارند، رویش گیاهان متنوع دارویی به دلیل شرایط آب و هوایی در این استان؛ کردستان را به مهد تولید گیاهان دارویی تبدیل کرده است.

گل محمدی، نسترن، زعفران، سیاه دانه، سنجد، سماق و بیدمشک از عمده گیاهان دارویی تحت کشت در استان کردستان است که مورد استفاده مردم استان است.

کشت ۵۲۰۰ تن انواع گیاه دارویی در کردستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: در کردستان با ۲۹ هزار کیلومتر مربع وسعت، گیاهان دارویی با سطح زیر کشت بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار، بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ تن انواع گیاهان دارویی کشت می‌شود.

حاجی میرزایی تصریح کرد: آب و هوای متنوع اقلیم نیمه گرمسیری و اقلیم سردسیری، تنوع کشت در استان را ایجاد نموده که باید گفت کمتر استانی در کشور با دو نوع اقلیم آب و هوایی وجود دارد.

وی میانگین بارندگی استان را ۴۵۰ میلیمتر عنوان کرد و گفت: تنوع کشت، پوشش گیاهی غنی و جنگل‌های بکر استان ناشی از همین میزان خوب بارندگی در استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از لحاظ سطح باغات دیم در ردیف بیست و یکم کشور هستیم و بالغ بر ۵۷ هزار هکتار باغ در استان کردستان وجود دارد که سیب انگور توت فرنگی، هلو و گردو عمده محصولات استان را شامل می‌شود.

حاجی میرزایی ادامه داد: توت فرنگی با تولید ۶۵ هزار تن رتبه اول کشوری را برای کردستان به ارمغان آورده و انگور دیم نیز با ۹۸ هزار تن رتبه دوم کشوری را در استان داراست.

بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کردستان زیر کشت گیاهان دارویی

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۲۷ هکتار از اراضی استان تحت پوشش گیاهان دارویی است که گل محمدی، به صورت هدفمند و در قالب زنحیره‌ای کشت می‌شود و افزایش سطح کشت زعفران در استان از دیگر برنامه‌های استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به مزیت ترویج گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: کشت مخلوط گیاهان دارویی می‌تواند به عنوان پایلوت در کردستان اجرا شود و گل محمدی، نسترن، زعفران، سیاه دانه، سنجد، سماق، بیدمشک، از عمده گیاهان دارویی تحت کشت استان کردستان است.

حاجی میرزایی گفت: توزیع بذرهای گیاهان دارویی به علاقمندان به کشت این محصولات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، عقد قرارداد با مراکز تحقیقاتی، عقد قرارداد با دانشگاه کردستان از عمده فعالیت‌های ترویجی استان است.

وجود ۱۰ واحد صنعتی و نیمه صنصتی گیاهان دارویی در کردستان

وی اضافه کرد: ۱۰ واحد صنعتی و نیمه صنعتی فرآوری گیاهان دارویی در استان با ظرفیت ۲۱۰ تن در استان کردستان وجود دارد و امیدواریم مشکلات موجود در این صنعت مرتفع و جوانان بسیاری در این مسیر اقدام به تولید گیاهان دارویی نمایند.

مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی نیز با حضور در استان کردستان اعلام کرد: با کمک مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان باید روش‌هایی را به کار گرفت که استان کردستان قطب کشت و تولید این محصولات باشد

حسین زینلی گفت: منابع طبیعی سهم بزرگی از اراضی تحت اختیار را در خود داراست و این نگاه ویژه مدیران را در این حوزه می‌طلبد که با حفظ منابع طبیعی و بدون آسیب به طبیعت گیاهان دارویی کشت، حفاظت، حمایت و برداشت شوند.

وی تصریح کرد: اگر نتوانیم نیازهای بخش خصوصی را تأمین نمائیم موفق نخواهیم شد و به همین اساس رفع نیازهای بخش خصوصی از اولویت‌های کاری ماست.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گیاهان دارویی، به بخش احیا در منابع طبیعی اشاره و اظهار کرد: هم در زراعت و هم در بخش منابع طبیعی باید جهت حفظ اکوسیستم و استفاده از پتانسیل مرتع، جنگل و زراعت و موفقیت بخش خصوصی و تقویت کشور متحد شویم چرا که اگر بخش خصوصی موفق باشد کشور توانمندی خواهیم داشت.

زینلی افزود: کردستان استانی است با پتانسیل بالا، مردمانی پاک، صادق و تلاشگر که از زمین روزی خود را تولید می‌نمایند و بهره‌وری خوبی را بوجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: کردستان دومین استانی است که در توسعه باغات در اراضی شیبدار اعتبارات خوبی را به آن اختصاص داده‌ایم.

براساس علاقه مردم به کشت محصولات برنامه‌ریزی می‌شود

مجری طرح گیاهان دارویی استان ادامه داد: ما بر اساس تجربیات مختلف، بر محصولاتی که مردم همان استان علاقه به کشت آن دارند برنامه‌ریزی کرده و باید ویژه روی نیازهای آن کار نمائیم.

وی افزود: کنگر، ریواس، موسیر گل محمدی و بسیاری از گیاهان مختلف دارویی محصولاتی هستند که پذیرش خوبی در سایر کشورها دارند و ما باید تمام تلاشمان بر اساس حفظ بازارهای خارجی باشد.

وی تصریح کرد: محصولی همچون زیره سیاه که در کشور کمتر کشت می‌شود نیازمند برنامه ریزی کشت حتی در استان کردستان است چرا که هم بازار پسند است و هم کردستان استعداد کشت این محصول را دارد.

مشاور وزیر به محصول موسیر اشاره کرد و گفت: امروز در بازدید از موچش شاهد کشت این محصول در متراژهای چند هکتاری بودیم و با توجه به استعداد استان کردستان در این حوزه خوشحالیم مردم استان کردستان تمایل به کشت این محصول نیز پیدا کرده‌اند.

بهره وری در کردستان صادرات را تقویت می‌کند

زینلی افزود: تولید و ارزآوری هر کدام یک مبحث جدا و منفک از هم هستند، در استان کردستان بهره‌وری و ارزش افزوده بالاترین عملکرد را دارد که می‌تواند صادرات را تقویت نماید.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه ضمن اشاره به این مطلب که گیاهان دارویی فقط گیاهان خودرو نیست اظهار کرد: حتی توت فرنگی، گردو، هلو و بسیاری از محصولات دیگر می‌تواند در زمره گیاهان دارویی قرار گیرند.

مشاور وزیر اذعان داشت: فرآوری این محصولات به صورت ویژه اشتغال دوچندان ایجاد خواهد نمود که می‌توان با فرآوری‌های جدید محصولات جدیدتری از این گیاهان تولید کرد.

زینلی ادامه داد: ما فرهنگ گیاهان دارویی ایران را به دنیا صادر خواهیم کرد و خوشبختانه دانش بومی استان کردستان اگر مورد توجه قرار گیرد تحول خوبی ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: دانش بومی در حوزه محصولات پیازی من جمله «کنگر» و اینگونه محصولات در استان کردستان دانش خوبی است و می‌تواند به صورت کشوری مورد استفاده قرار گیرد.

کردستان دارای قدمتی تاریخی و کهن در خصوص طب سنتی و گیاه درمانی بوده و توانسته با ایجاد مرکز گیاه درمانی شفا براساس اصول طب بومی کردستان و طب سنتی کشور و طب وقایع اسلامی بستری برای ترویج و توسعه طب‌های طبیعی و ایجاد کلینیک‌های طب سنتی و مکمل و گیاه درمانی و غیره باشد.

کردستان سرچشمه تولید گیاهان دارویی

برهان حسینی مدیر طرح گیاهان دارویی و عرقیات شفا سنندج نیز کردستان را سرچشمه تولید گیاهان دارویی دانست و به نمونه‌ای از گیاهان دارویی و خواص درمانی آنها اشاره کرد و گفت: گیاهانی همچون بنفشه (ونوشه) دارای خواص آرامش بخشی ضد خارش، کهیر و ملین سینه و خواب‌آور است.

وی ادامه داد: بابونه یا «گوله چرمه له» بازکننده عروق ضد عفونت مجاری ادرار، تقویت کننده معده از بین برنده زخم معده، سقز خام (جاجکه تاله) ضد زخم اثنی عشر و معده مسهل ضد یبوست پاک کننده معده از موهای معده و پاک کننده معده مؤثر در تنبلی کلیه‌ها است.

مسؤول مرکز گیاه درمانی شهرستان سنندج عنوان کرد: بومادران نیز از بین برنده عفونت کلیه و مجاری ادراری و تنظیم درد رحم و کلیه‌ها و غیره که هریک دارای خواص درمانی بخصوصی می‌باشد.

وی در ادامه افزود: بیشتر از ۵۰۰ عنوان از بیماری‌های مختلف به مرکزگیاه درمانی شفا مراجعه می‌کنند و مورد درمان قرار می‌گیرند.

حسینی با بیان اینکه این مرکز توانسته در ۲۳ سرفصل بیماری‌ها را درمان کند، اعلام کرد: این بیماری‌ها شامل بیماری‌های قلب و عروق، کلیه‌ها، غدد و متابولیسم، تنفسی، گوارشی، مغز و اعصاب، استخوان، سیستم ایمنی بدن، عفونی، عوامل خارجی دهان و دندان، پوست و مو، اختصاصی زنان و مردان و کودکان و غیره می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز گیاه درمانی شفا در همایشی که در استان فارس در خصوص طب سنتی و گیاه درمانی در سال ۸۹ برگزار شد، تعداد شش مقاله ارائه داد، که سه مقاله مورد تأیید قرار گرفت.

مسؤول مرکز گیاه درمانی شهرستان سنندج در پایان یادآور شد: این مقاله‌ها توانست گیاه درمانی و طب سنتی کردستان را به مردم بشناساند و این برهه بازگشت عمومی به طب سنتی و گیاه درمانی و درمان طبیعی در استان کردستان است.

استان کردستان با داشتن گونه‌های متنوع گیاهی و پتانسیل دارویی دارای جایگاه ویژه‌ای در زاگرس و کشور است و از این رو می‌توان زمینه پرورش گیاهان دارویی و صادرات آن را فراهم و به توسعه و رونق اقتصادی استان کمک کرد.

و نیاز است متولیان امر بر اساس تجربیات مختلف، بر محصولاتی که مردم همان استان علاقه به کشت آن دارند برنامه‌ریزی کرده و به صورت ویژه روی نیازهای آنها کار کنند.

در واقع صنعت گیاهان دارویی خالق توسعه و رونق تولید در استان کردستان خواهد بود و نفسی تازه به اقتصاد استان می‌بخشد.

کد خبر 6084441

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند