Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:52:24 GMT

کتاب‌های رئیس جمهوری ترکمنستان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۴۶۳۷

کتاب‌های رئیس جمهوری ترکمنستان رونمایی شد

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آتاگلدی شاه‌مراداف، وزیر فرهنگ کشور ترکمنستان در ادامه سلسله برنامه‌های سفر خود به ایران به منظور افتتاح هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشرف بروجردی، رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که سید محمدحسین هاشمی، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رضا خانیان، رایزن فرهنگی ایران در عشق‌آباد و مدیران این سازمان حضور داشتند، ضمن گفت‌وگو و تبادل نظر در خصوص مباحث مختلف فرهنگی و تعاملات در این زمینه از کتب نگارش شده توسط قربانعلی بردی محمداف، ریاست جمهوری کشور ترکمنستان با موضوع «جاده ابریشم» رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش در حاشیه این دیدار، نمایشگاه اسناد دولتی دوجانبه ایران با ترکمنستان در محل ورودی تخصصی (تالار قرآن) و در محورهای مختلف از جمله تفاهمنامه، تصویب‌نامه و … با حضور مقامات مربوطه افتتاح شد.

در حاشیه این برنامه، از موزه میراث مستند، نسخ خطی، بخش ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی، مخزن نشریات و کتب نفیس بازدید به عمل آمد.

هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران

رایزن فرهنگی ایران در ترکمنستان درباره این رویداد بزرگ فرهنگی ترکمنستان، به ایرنا گفت: در این رویداد فرهنگی کاروان ۴۲ نفره هنرمندان ترکمن در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری به ارائه آثار می پردازند.

«رضا خانیان» با اشاره به وجود اشتراکات بسیار فراوان تاریخی و فرهنگی دوکشور، برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان در تهران را فرصتی مغتنم برای تقویت بیش از پیش مناسبات فرهنگی و حتی سیاسی بین دو کشور مطرح کرد.
وی در مورد جزئیات این برنامه فرهنگی، گفت: در هفته فرهنگی ترکمنستان در تهران نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی در محل خانه هنرمندان افتتاح و به مدت ۳ روز برای بازدید عموم دایر شده است.

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به برنامه‌های وزیر فرهنگ ترکمنستان در روزهای حضور خود در تهران اظهار کرد: به این مناسبت همچنین از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، «نمایشگاه اسناد و نسخ خطی دوره سلجوقیان» به مدت ۳ روز در محل کتابخانه ملی برپا شد.
رایزن فرهنگی کشورمان در عشق‌آباد اعلام کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده گروه «موسیقی و اجرای حرکات آئینی» مردم ترکمنستان نیز در روز سه شنبه ساعت ۱۹ در محوطه برج میلاد تهران به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
خانیان در ادامه سخنان خود برگزاری کارگاه هنری و نشست تخصصی با هنرمندان و کارشناسان فرهنگی کشورمان، نمایش فیلم‌های مستند و داستانی و همچنین اجرای موسیقی از جمله برنامه‌های روز دوم این هفته فرهنگی در محل خانه هنرمندا. عنوان کرد.
این هفته فرهنگی با همکاری اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور، رضا خانیان رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان، وزارت فرهنگ ترکمنستان و سفارت ترکمنستان درتهران برپاشده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چاپ کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، «داود منظور» در سخنرانی خود در هشتادمین نشست سالیانه کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک گفت: شبکه ملی اطلاعات ایران همه کشور را پوشش داده و خدمات باکیفیت را در لایه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه شبکه فیبرنوری پنج میلیون خانوار را پوشش می‌دهد که این رقم تا یک و نیم سال آینده به ۲۰ میلیون خانوار افزایش می‌یابد، گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در ایران هفت و نیم درصد است که این رقم طی پنج سال اجرای برنامه هفتم توسعه، دو برابر خواهد شد.

منظور افزود: جمهوری اسلامی ایران فاز اول پلتفرم ملی دولت الکترونیک را راه‌اندازی کرده که تاکنون ۹۹ درصد از نهادهای عمومی را با سه‌هزار سرویس به منظور ارتقای حکمرانی دیجیتال متصل کرده است. علاوه بر این، احراز هویت آنلاین توسط هوش مصنوعی با دقت بالا در سرویس‌های دولتی استفاده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: قانون جدید «مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی» راه را برای توسعه دولت هوشمند و همچنین ارائه داده‌های دولتی به بخش خصوصی با چارچوب مشخص هموار کرده است.

وی در ادامه به ارائه پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به اعضای کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) پرداخت و گفت: تشویق و تسهیل سرمایه‌گذاری کشورهای عضو در اقتصاد دیجیتال؛ توسعه پلتفرم‌های دیجیتال و پارک‌های داده؛ توسعه کسب و کارهای دیجیتال متوسط و کوچک؛ تبادل تجربیات برای توسعه حقوق بشر در فضای مجازی به‌ویژه درمورد حقوق کودکان و خانواده‌ها در دنیای دیجیتال و توسعه تجارت الکترونیک و بازارهای دیجیتال منطقه‌ای، پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به اعضای اسکاپ است.

کد خبر 6091014 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین