Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:05:50 GMT

مذاکرات ایران و روسیه در آستانه نشست اوپک پلاس

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۵۷۳۴

مذاکرات ایران و روسیه در آستانه نشست اوپک پلاس

رویترز به نقل از منابع صنعتی گزارش کرد وزیر نفت ایران با همتای روسی خود دیدار می‌کند.

به گزارش ایسنا، این دیدار امیدواری‌ها برای پیشرفت در حل بن بست یک ماهه در خصوص زمان برگزاری نشست اوپک و متحدانش را برانگیخته است.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند از ماه گذشته درصدد تعویق زمان نشست رسمی خود از روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن به روزهای سوم و چهارم ژوئیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه خواهان تعویق زمان برگزاری نشست اوپک پلاس به اوایل ژوئیه برای اجتناب از مصادف شدن با مذاکرات گروه ۲۰ است که اواخر ژوئن در ژاپن برگزار می‌شود اما بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران خواهان برگزاری نشست اوپک در زمان مقرر بوده و با تغییر تاریخ آن مخالفت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز به نقل از منابع آگاه، انتظار می‌رود با دیدار این دو نفر، بن بست ایجاد شده در خصوص زمان برگزاری نشست رسمی شکسته شود.

اوپک و متحدانش از اول ژانویه با هدف متعادل کردن بازار تولیدشان را ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کرده‌اند و قرار است در دیدار آتی خود درباره تمدید یا تغییر شرایط این پیمان تصمیم بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیدار زنگنه و نواک مخالفت ایران با تغییر زمان نشست اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ حضور دارد، عصر امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه در ادامه رایزنی‌هایش با مقامات حاضر در این نشست با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به منظور شرکت در این نشست و همچنین نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه در رأس هیأتی وارد سن‌پترزبورگ شد.

وی همچنین دیروز با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و به خصوص توافقنامه امنیتی ایران و عراق به گفت‌وگو پرداخت.

احمدیان همچنین امروز در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ سخنرانی و یک بسته پیشنهادی در پنج بند ارائه کرد. وی همچنین امروز با دبیر کمیته سیاسی و حقوقی دفتر مرکزی حزب کمونیست چین و مشاور امنیت ملی برزیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 6088202 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • سرمربی علیرضا جهانبخش در آستانه هدایت لیورپول؛ جانشین یورگن کلوپ کیست؟
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد