Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در جامعه گفت: امروز باید از ظرفیت رسانه‌ها برای فرهنگ سازی مصرف بهینه برق استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ « آیت‌ الله محمدرضا ناصری یزد» در دیدار با مدیران شرکت‌های برق استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد پیشرفت‌های زیادی در حوزه برق داشته گفت: خوشبختانه تا‌کنون اقدامات زیادی در این استان صورت گرفته و رضایت مردم هم از آن خوب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه یزد ظرفیت بسیار گسترده‌ای در حوزه انرژی‌های خورشیدی دارد خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده ولی باید سعی کنیم که بیشتر از این ظرفیتی که خداوند در اختیار ما قرار داده بهره‌برداری نماییم.

وی با بیان اینکه بحث مدیریت مصرف در تمام عرصه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: در ارتباط با این موضوع باید ظرفیت های تبلیغی استان به ویژه رسانه‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی مدیریت بهینه مورد استفاده قرار گیرد.

ناصری یزدی به طرح تغییر ساعات ادارات در استان‌های مختلف کشور از جمله یزد اشاره کرد و افزود: زمانی این طرح می‌تواند موثر باشد که پایان ساعت کاری که ساعت 13 اعلام شده، واقعا سیستم های برقی به ویژه سیستم‌های سرمایشی خاموش شوند نه اینکه کارمندان و کارگران بروند و یک نفر مدیر آنجا بماند و تمام سیستم سرمایشی برای این فرد روشن بماند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر سیستم سرمایشی و گرمایشی بیشتر ادارات مرکزی است گفت: در ایامی که این طرح تغییر ساعات اداری اجرا می‌شود یا باید تمام اداره تعطیل شود و کلا سیستم را خاموش کنند یا اتاق افرادی که ظهر کار می‌کنند از سیستم سرمایشی جدگانه‌ای بهره‌‌مند باشد.

وی افزود: موضوع دیگر در ارتباط با مصرف برق در ادارات مربوط به ساعات ابتدایی صبح است که تا جای ممکن تاسیسات سرمایشی روشن نشود تا بخشی از مصرف کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد فرهنگ‌سازی در این حوزه را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: شرکت‌های برق باید نکات مهم در ارتباط با مدیریت مصرف را از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام کنند و با استفاده از روش‌های دیگر از جمله پیامک و شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت مصرف برق را به مردم منتقل نمایند.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان دهه کرامت در فارس دهه کرامت کانون های مساجد غنی سازی اوقات فراغت اوقات فراغت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اردبیل شبستان یزد توزیع برق امام جمعه یزد فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از اختصاص و هزینه ۵.۵ میلیارد یورو برای بهبود وضع هوا و کاهش گازهای مشعل در کشور خبر داد.

علی سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط‌ زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

دیگر خبرها

  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد