Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@19:59:42 GMT

موادی که نباید خام خورد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۰۶۱۳

تخم مرغ و گوشت را نباید خام بخورید، مواد غذایی زیاد دیگری هم وجود دارند که قطعا باید پیش ازمصرف پخته شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تخم مرغ و گوشت را نباید خام بخورید، مواد غذایی زیاد دیگری هم وجود دارند که قطعاً باید پیش ازمصرف پخته شوند. از جمله:

هات داگ هات داگ غذایی نیست که مفید و مغذی باشد و خام خوردن آن خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این باور اشتباه وجود دارد که چون هات داگ، از قبل پخته شده است، می‌توان آن را بعد از باز کردن بسته بندی‌اش مصرف کرد. هات داگ‌های بسته بندی شده می‌تواند به باکتری لیستریا آلوده باشد.     بادام تلخ بادامی که ما دوست داریم و از خوردنش لذت می‌بریم، بادام شیرین نام دارد که برای سلامتی بسیار مفید است. اما بادام تلخ با اینکه از خانواده بادام شیرین است، حاوی هیدروسیانیک اسید است که ترکیب خطرناکی از هیدروژن سیانید و آب است. تنها ۷۰ عدد بادام تلخ خام کافی است تا یک فرد بزرگ سال سالم را بکُشد اما اگر بادام‌های تلخ را بپزید خوردن‌شان مشکلی ندارد.   شیر شیری که مستقیم از گاو گرفته می‌شود، بدون اینکه پاستوریزه شود، می‌تواند حاوی باکتری‌های مضری به نام‌ای کولی و سالمونلا باشد. شیر خام نسبت به هر محصول لبنی دیگری، ۱۵۰ برابر بیشترممکن است که منجر به مسمومیت غذایی شود.   سیب زمینی خوردن سیب زمینی خام می‌تواند موجب نفخ شود زیرا سیب زمینی حاوی نشاسته‌هایی است که در برابر هضم مقاوم اند.   منبع: روزنامه خراسان

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام نیروی زمینی ارتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز،  مدیر گزینش و استخدام غرب استان تهران و البرز در ارتش جمهوری اسلامی گفت: داشتن مدارک تحصیلی دیپلم، در تمامی رشته ها و داشتن سن ۱۷ تا ۲۳ سال از جمله شرایطی است که برای ثبت نام در نظر گرفته شده است.

سرهنگ رهنما افزود: کسانی دارای مدارک پیشرفته، زبان های خارجی، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن کریم و اعضای بسیج در اولویت قرار دارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اسرائیل آماده حمله زمینی به رفح می‌شود
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید