Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@05:14:57 GMT

تذکر رسولی نسبت به تأخیر در ارسال گزارش درآمد شهرداری

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۰۸۲۲

تذکر رسولی نسبت به تأخیر در ارسال گزارش درآمد شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن رسولی نسبت به تأخیر در ارائه گزارش ماهانه از درآمد و هزینه‌های شهرداری به شورای شهر تهران تذکر داد و اظهار کرد: شهرداری تهران نهادی عمومی و غیردولتی است، که به صورت درآمد و هزینه اداره می‌شود از آنجا که هزینه اداره شهر نیز توسط شهروندان پرداخت می‌شود، لذا استحضار آنها از نحوه تخصیص منابع و مدیریت امور مالی شهرداری یکی از حقوق مسلم شهروندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در عمل به وظایف نمایندگی به استناد بر مفاد ماده ۷۹ قانون شهرداری‌ها و همچنین با عنایت به بند ۵ ماده ۸ وظایف خزانه‌دار شورا مندرج در آئین‌نامه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها مصوب ۱۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۷۸ هیئت وزیران، می‌بایست شهرداری نسبت به ارسال حساب درآمد و هزینه ماهانه همراه با اظهارنظر برای بهره‌برداری و ارائه گزارش در صحن شورای اسلامی شهر اقدام کند.

رسولی تاکید کرد: به عنوان خزانه‌دار شورای شهر تهران، نسبت به عدم ارسال گزارش از وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری به‌صورت ماهانه به خزانه‌داری شورای شهر به شهرداری تذکر می دهم و امیدواریم این گزارش‌ها برای ماه های فروردین و اردیبهشت به تفکیک به شورا ارسال شود.

خزانه دار شورای شهر تهران همچنین اظهار کرد: سیاست و رویکرد مدیریت جدید شهر تهران روشنگری و شفاف‌سازی است و یکی از ابزارهای تحقق این سیاست، ارائه مستمر گزارش از درآمد و هزینه های شهرداری به افکار عمومی است.

کد خبر 4643808

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن رسولی شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورا هم در نشست امروز درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ به اعضای شورا گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود: بررسی یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب هم در دستور کار دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لوایح اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب هم از دیگر دستورکار‌های نشست امروز شورای شهر تهران است.

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا