Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@14:29:52 GMT

پکن خواستار حفظ برجام شد؛ هشدار دمشق به ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۱۱۰۵

پکن خواستار حفظ برجام شد؛ هشدار دمشق به ترکیه

وزرای خارجه چین و سوریه در نشستی مشترک در پکن شرکت کردند که در آن وزیر خارجه چین خواستار حفاظت از توافق هسته‎ای شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وانگ یی، وزیر خارجه چین در نشستی مشترک با همتای سوری خود در پکن گفت: "باید از توافق هسته‌ای با ایران محافظت شود."

وی ضمن رد سیاست‌های یکجانبه آمریکا اظهار داشت: "چین خواستار صلح و ثبات در خاورمیانه است و همه را به خویشتن‎داری دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
"   وزیر خارجه سوریه در ادامه ضمن تاکید بر خروج هر چه سریع‌تر نظامیان خارجی غیرقانونی حاضر در سوریه، اعلام کرد دمشق خواهان درگیری مسلحانه با ترکیه در استان «ادلب» نیست.   به گزارش سانا، ولید المعلم تاکید کرد ادلب یکی از استان‌های سوریه است و گروه‌های تروریستی فعال در این استان به زودی نابود خواهند شد.   المعلم در مورد حضور نظامیان ترکیه در سوریه گفت: "ترکیه بخشی از سرزمین سوریه را اشغال کرده و در مناطقی حضور دارد که وجود ارتش سوریه در آن‌ها مناسب‌تر است. "   وی در ادامه گفت: "ما به دنبال درگیری مسلحانه با ارتش ترکیه در استان «ادلب» نیستیم. "   وزیر خارجه سوریه همچنین اعلام کرد: "تمامی نیرو‌های خارجی در سوریه که حضورشان غیرقانونی است باید هرچه سریع‌تر خاک کشور را ترک کنند. "   وی همچنین در مورد بازسازی سوریه نیز اظهار داشت اولویت با کشور‌هایی است که در کنار سوریه با تروریست‌ها مبارزه کردند.   وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از جامعه بین المللی خواست در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا علیه سوریه، چین، ایران، ونزوئلا و سایر کشور‌ها بایستد.   ولید المعلم روز دوشنبه برای دیدار با مقامات دولت چین و انجام سفری ۶ روزه وارد پکن شد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد

پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.   به گزارش ایسنا، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.   پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.   وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.   در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.   وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.   شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم