Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ایرج رهبر، نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران  بابیان اینکه در طرح ملی تولید مسکن، زمین رایگانی به انبوه‌سازان و یا سازندگان مسکن واگذار نمی‌شود، گفت: در این طرح زمین به عنوان آورده دولت ارائه می‌شود و سازندگان و انبوه‌سازان به صورت مشارکتی اقدام به ساخت واحد‌های مسکونی می‌کنند.

اخبار اقتصادی- وی تصریح کرد: بعد از ساخت واحد‌های مسکونی در قالب طرح ملی مسکن سازندگان و دولت سهم‌های خود را برداشته و دولت سهام خود را از طریقصندوق پس‌انداز مسکن یکم در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران اظهار کرد: در اجرای این طرح، اخذ پروانه ساخت و هزینه‌های آن بر عهده هر دو طرف است و این موضوع که زمین به صورت رایگان برای سازندگان است؛ به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رهبر با اشاره به اینکه ایجاد جو روانی مثبت در ایام تابستان که به عنوان فصل جابجایی‌ها و نقل و انتقال مستاجران محسوب می‌شود، می‌تواند بازار مسکن را آرام کند، افزود: در صورتی که در قالب طرح تولید ملی میزان عرضه در حوزه مسکن افزایش یابد، این بازار به سمت آرامش و ثبات قیمتی حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولت نباید اقدامات مقطعی و کوتاه مدت را در بازار مسکن اجرا کند، گفت: هم‌اکنون بازار خرید و فروش مسکن به صورت کامل در رکود رفته و همین موضوع باعث شده که بازار اجاره داغ شود، زیرا متقاضیانی که در بازار مسکن به عنوان خریدار بودند، هم‌اکنون به دلیل رشد قیمت مسکن به سمت بازار اجاره رفتند.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به اینکه هم اکنون متوسط قیمت خرید هر متر مربع مسکن ۱۲ میلیون تومان شده است، گفت: میزان قیمت اجاره متناسب با قیمت خرید مسکن تعیین می‌شود؛ بنابراین دولت باید با استفاده از اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی دقیق بتواند این بازار را به آرامش برساند.

رهبر در پایان گفت: هم اکنون صف متقاضیان برای بازار اجاره طولانی است؛ این در حالی است که ما محدودیتی برای عرضه در بازار مسکن داریم . بنابراین اگر دولت بتواند از طریق طرح تولید مسکن، میزان واحد‌های مسکونی استیجاری را به مرحله اجرایی برساند؛ می‌تواند این بازار را به آرامش برساند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انبوه سازان ایرج رهبر زمین رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار

مهدی عسگری درباره ضرورت تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار، گفت: ریشه‌ بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است، روندی که در صورت تداوم، چالش‌های مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تاب‌آوری را متلاشی خواهد کرد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد با افزایش طبقات آپارتمان‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری افزایش می‌یابد، ادامه داد: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است.

وی اضافه کرد: مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی مساحت سکونتگاهی کشور، تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه را فراهم کرده است.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس