Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:20:59 GMT

محکومیت ضارب دو محیط بان در مازندران به ۱۵ سال حبس

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۴۲۲۳

محکومیت ضارب دو محیط بان در مازندران به ۱۵ سال حبس

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: ضارب دو محیط بان مازندرانی به ۱۵ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد صادق اکبری با اعلام این خبر، اظهار کرد: طی حادثه‌ای که فروردین ماه ۱۳۹۶ در جنگل‌های نکا اتفاق افتاد، ضارب با شلیک پنج تیر ساچمه‌ای از تفنگ شکاری، دو محیط بان را در حین انجام وظیفه مصدوم کرد و از صحنه گریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که ضارب دارای سوابق متعدد کیفری است، ادامه داد: متهم در محدوده جنگلی سنگ دره ضمن بی توجهی به اخطار محیط بانان در خصوص غیرمجاز بودن اسلحه خود و تمرد نسبت به مأمورین، با سلاح شکاری محیط بانان را هدف تیراندازی قرار داد که در این حادثه دو مأمور محیط بانی از چند ناحیه بدن به شدت مصدوم شدند.

اکبری افزود: در جلسات دادگاه اتهامات مبنی بر ایراد جرح عمدی با اسلحه، نگهداری اسلحه غیرمجاز و تمرد نسبت به مأمورین در حین انجام وظیفه به متهم تفهیم شد و دفاعیات لازم از سوی شخص مذکور صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از ارائه نظریه پزشکی قانونی و بررسی کلیه مدارک و مستندات، ضارب به ۱۵ سال و یک ماه حبس تعزیری و پرداخت دیه محکوم شد.

اکبری یادآور شد: رأی صادره حضوری و ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری مازندران محيط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کد خبر 6089533

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس