Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تبریز ۲۰۱۸ نقطه شروع برای گردشگری تبریز بود و نتیجه آن این بود که ضریب اشغال هتل‌ها به ۱۰۰ درصد رسیده است گفت: تبریز ۲۰۱۸ نقطه آغازی برای سرمایه گذاری بود. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مرتضی آبدار ظهر امروز ‌در نشست خبری نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برنامه محور بوده و شخص محور نیست، اظهار داشت: برای رشد و پیشرفت در حوزه گردشگری، نقشه راه سند تدبیر و توسعه گردشگری تا افق 1400 طراحی و تدوین شده بود که قدم‌های ارزشمندی در این راستا برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری 163 قرارداد و 800 پروژه در دست احداث است، افزود: اکنون 2900 میلیارد تومان در قالب 62 پروژه توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است که باعث شد آذربایجان شرقی رتبه اول جذب سرمایه گذار را کسب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همکاری با بانک‌ها در جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری را مورد اشاره قرار داد و گفت: «جایکا» موسسه بین المللی پژوهشی ژاپن در مورد میراث فرهنگی و جاده ابریشم 11 ماه است که در تبریز مستقر است و تبریز را محور مطالعات خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در طول سه سال گذشته جزو 5 استان برتر در 5 آیتم تخصصی بوده است خاطر نشان کرد: رویداد تبریز2018 هم در این راستا برای رشد صنعت گردشگری توفیقات زیادی را برای تبریز و آذربایجان شرقی داشت، ضمن اینکه سیاست سازمان مرکزی هم تنوع آفرینی در مسیرهای گردشگری است که شمالغرب کشور به ویژه این استان مورد توجه قرار گرفته است.

راه‌اندازی فضای استارتاپی در حوزه‌های فرهنگی و گردشگریدولت و بخش خصوصی باید زیرساخت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان را فراهم کنندغفلت از ظرفیت‌های گردشگری خراسان شمالی؛ کاروان‌سراهایی که متروکه شده‌اند+تصاویرشیراز میزبان تورگردانان و فعالان گردشگری مجارستانی می‌شود

آبدار در پاسخ به سوالی در مورد انتشار نامه استعلام بازنشستگی خود در فضای مجازی، گفت: نزدیک به 35 سال سابقه خدمت دارم که طبق استعلام از صندوق بازنشستگی، 34 سال و 4 ماه سابقه خدمت درج شده است. اصراری بر ماندن ندارم و اگر فرد جایگزین معرفی شود، استقبال می‌کنیم. در 40 ماه دوران مدیریت من، میراث فرهنگی اقداماتی شد که ادعا می‌کنم در طول دوران‌های گذشته صورت نگرفته بود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات میراث فرهنگی 5 برابر بودجه استان بوده است، ابراز داشت: در گذشته تا این حجم از پروژه و سرمایه گذاری در استان نداشتیم. تا سه سال گذشته 7400 تخت اقامتی در استان داشتیم که اکنون به 10700 تخت رسیده و تا پایان 1400 به 15000 تخت اقامتی می رسد که با اقامتگاه‌های بوم گردی و... به 25 هزار اقامتگاه می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از تلاش‌ها برای احیای میدان حسن پادشاه به عنوان الگوی اصلی احداث میدان نقش جهان اصفهان خبر داد و گفت: در این میدان اکتشاف، مرمت و احیا در دست اجرا است.

وی در مورد بازار جهانی تبریز هم توضیح داد و گفت: بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار تاریخی سرپوشیده جهان، نه فاضلاب داشت و نه کف سازی داشت، که فاضلاب حل شده و 70 درصد کف بازار سنگ فرش شده است. در بازار، میراث فرهنگی متولی حفاظت و حراست از بافت تاریخی است لذا در مورد هوشمندسازی و ساماندهی برق و سیستم اطفا حریق باید اقداماتی صورت گیرد و باید از فناوری اطلاعات برای سیستم‌های هشدار استفاده کنیم که برای دود، آتش و چراغ حساسیت دارند، در این زمینه هم 3 شرکت اعلام آمادگی کرده و در دست بررسی است.

آبدار با تاکید بر اینکه تبریز 2018 نقطه شروع برای گردشگری تبریز بود و نتیجه آن این بود که ضریب اشغال هتل‌ها به 100 درصد رسیده است اضافه کرد: تبریز 2018 نقطه آغازی برای سرمایه گذاری بود، چراکه این حجم سرمایه گذاری در تاریخ تبریز کم سابقه است و شهرداری و شورای شهر هم همکاری کرده‌اند تا بخشودگی عوارض و مشوق‌هایی اعطا کنند.

وی در مورد آثاری از تبریز که در موزه‌های بین المللی وجود دارد، اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: باید در این زمینه استعلام صورت گیرد و پس از آن اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، در پایان در پاسخ به سوالی در مورد موزه‌هایی که تحت مدیریت میراث فرهنگی نیستند، در ایام تعطیلات و پربازدید چرا تعطیل هستند، گفت: موزه‌ها طبق ضوابط میراث فرهنگی فعالیت دارند ولی شهرداری تبریز که 11 موزه دارد، متاسفانه هنوز در لیست موزه‌های سازمان میراث فرهنگی قرار ندارد و باید با ثبت و دریافت مجوز لازم، تحت مدیریت شهرداری و طبق ضوابط میراث فرهنگی عمل کنند و ایام تعطیلات باید باز باشند. 

احمد حمزه زاده، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به اینکه 62 پروژه فعال سرمایه گذاری با 2807 میلیارد تومان در حال سرمایه گذاری است ابراز داشت: در آذربایجان شرقی برای این حجم از سرمایه گذاری، 16 نوع تاسیسات گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی مجوز داده شده است.

وی از احداث 30 هتل در استان خبر داد و افزود: این طرح‌های در حال ساخت 2243 اتاق و 4500 تخت دارند که بالای 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: 17 هتل تا افق 1400 سند تدبیر و توسعه وارد چرخه هتلینگ استان می‌شود که 6 هتل هم تا آخر سال به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز