Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:28:15 GMT

ترسیم اطلس فقر در البرز ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۵۶۹۱

ترسیم اطلس فقر در البرز ضروری است

به گزارش ایرنا، محمد محمدی فرد روز سه شنبه در نشست هسته تخصصی محرومیت‌زدایی استان البرز افزود: ارائه راهکارها و نوآوری‌ها در تحلیل‌های محرومیت شناسی، شناسایی عوامل مؤثر در تولید فقر و ویژگی‌های محرومیت در استان با نگاه جامع و روزآمد به وضع موجود ازجمله اهداف هسته تخصصی محرومیت‌زدایی استان البرز است.

وی ادامه داد: اعضای هسته تخصصی محرومیت زدایی البرز باید نسبت به تعیین و احصاء عوامل محرومیت زا در مناطق مختلف این استان با ماهیت فقر کلان‌شهری، مناطق حاشیه نشین، سکونت گاه‌های غیر رسمی، ومناطق روستایی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی فرد گفت: هدف اصلی فعالیت هسته تخصصی محرومیت‌زدایی، شناسایی بهینه منابع برای خدمت هدفمند و مؤثر به منظور توانمند شدن محرومان است.

وی خاطرنشان کرد: معاون اجرایی پارک علم و فن‌آوری، معاون کارآفرینی جهاد دانشگاهی، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور کرج و جمعی دیگراز اساتید دانشگاه‌هایی حوزه اعضای این هسته را تشکیل خواهند داد.

در اولین نشست هسته تخصصی محرومیت‌زدایی، نخبگان و اساتیدحاضر در جلسه در خصوص ضرورت شناسایی شاخص‌های فقر و محرومیت، استفاده از GIS و ابزارهای مشابه جهت تهیه نقشه جغرافیایی فقر، شناسایی عوامل مؤثر در جلوگیری از تولید فقر سازمان‌یافته و ضرورت یکپارچه‌سازی بانک‌های اطلاعاتی فقر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بحث و تبادل‌نظر کردند.

۳۳ هزار نفر به صورت دائمی و ۴۰ هزار نفر مددجو بصورت مقطعی زیرچتر حمایت‌های مالی و معنوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرزهستند.

بهزیستی البرز نیز ۴۰ هزار مددجو و ۲۸ هزار معلول را زیر پوشش حمایت‌های خود دارد.

۸۰۲۹ / ‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فقر کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند

حامد رستمی در حاشیه یکی از بازدید‌های روستایی خود با اعلام این مطلب گفت: عزم دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی راسخ است و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه به میدان عمل بیایند. 

او از اتخاذ سیاست‌های راهبردی به منظور ارتقا کیفیت زندگی هموطنان در روستا‌ها خبر داد و افزود: تا اجرای کامل مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس، پیگیر حقوق روستاییان شریف استان هستیم. 

رستمی بیان کرد: با اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی می‌توان امیدوار بود که رنگ و بوی محرومیت از نقاط کم برخوردار رخت بربسته و شاهد مهاجرت معکوس، کاهش حاشیه‌نشینی، رشد تولید و پدیده‌های مثبتی نظیر اینها باشیم. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی مدون به منظور اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی خبر داد و از دهیاری‌ها خواست همکاری لازم را با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند.

به گفته رستمی، مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس با نگاهی کارشناسی تدوین شده و نقش موثری در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند