Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، هادی فرخی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده امروز، 28 خردادماه در انجمن ادبی شهریار و انجمن داستان‌نویسان نون و القلم آباده، جدیت اهالی فرهنگ را در طرح پایتخت کتاب ایران خواستار شد و گفت: پایتختی کتاب ایران یک طرح ارزشمند و جامع برای کشف استعدادها و ظرفیت‌های شهرستان است که اگر با رویکرد صحیح انجام گیرد، می‌تواند آینده ای روشن را برای عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان این دیار رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای فرهنگ عمومی آباده با اشاره به میزبانی آباده در جشنواره منطقه‌ای شعر رضوی گفت: جشنواره ملی شعر رضوی با هدف ترویج فرهنگ ناب و مقدس سیره زندگانی امام رئوف حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) ١٧ تیرماه جاری در آباده برگزار خواهد شد که امید است کلیه اعضای انجمن‌های ادبی آباده با جدیت این موضوع را دنبال و حداکثر آثار خود را به دبیرخانه جشنواه ارسال کنند تا شاهد رویدادی فرهنگی با رویکرد ترویج فرهنگ رضوی در شهرمان باشیم.
وی افزود: برنامه‌های شب شعر رضوی در تالار هنر آباده به نحوی تنظیم و برنامه‌ریزی شده است که موضوع پایتختی کتاب ایران نیز در آن نقش دارد، بدین صورت که همزمان با برگزاری شب شعر رضوی، آئین رونمایی از آثار مؤلفین شهرستان و ارائه ی کتاب توسط حافظان کتاب در این برنامه برگزار می‌شود و از ٢ طرح دبیرخانه پایتخت کتاب ایران نیز با حضور مسئولین ارشد شهرستان و استان رونمایی خواهد شد.
حمیرا یزدانبخش، مسئول انجمن داستان نویسان نون و القلم آباده نیز در این دیدار گفت: کتاب، یار دیرینه عارفان و مشتاقان کمال و دانایی است و ما نیز موظفیم تا با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نسل آینده‌مان را به سمت این راه روشن هدایت كنیم و پایتخت کتاب ایران بهترین فرصت برای فراهم كردن فضای لازم در این راستا خواهد بود.
ژیلا نظری، دبیر انجمن شعر شهریار هم در این دیدار، پایتخت کتاب ایران را راه حل اساسی برای رفع موانع فرهنگی در بین عامه مردم دانست و گفت: کتاب به عنوان راهنمای بی همتا و چراغی فروزان می‌تواند گره گشای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و ما حمایت کامل خود را از طرح پایتخت کتاب ایران برای افق‌های روشن شهرمان اعلام می‌کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي جشنواره منطقه اي شعر رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود

رئیس انجمن نانوفناوری ایران گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به مدت ۲ روز در دانشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه، رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) رفسنجان امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشستی با حضور رئیس انجمن نانوفناوری ایران، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، رئیس و معاون پژوهش و فناوری و دو تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه با ارائه گزارشی از کنفرانس‌ها و سمینارهای برگزار شده، اظهار کرد: زیرساخت لازم جهت برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

وی با بیان اینکه در کنفرانس‌های گذشته شرکت‌کنندگان این دانشگاه را با خاطرات خوشی ترک کرده‌اند، افزود: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار ارزنده بوده است.

مالک نادری رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم در این جلسه با اشاره به برگزاری دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در روزهای دهم و یازدهم بهمن به میزبانی دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) اظهار کرد: این کنفرانس هر سال توسط انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور اساتید بین‌المللی و کشوری در زمینه فناوری نانو در این کنفرانس، تصریح کرد: ریاست افتخاری این کنفرانس بر عهده دکتر رنجبرکریمی رئیس دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) گذاشته شده و دبیر علمی آن دکتر حسن هاشمی و دبیر اجرایی آن دکتر محمد شفیعی دهج از اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) رفسنجان خواهند بود.

در ادامه علی ایرانمنش دبیر انجمن‌های علمی ایران نیز گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های کمیسیون انجمن‌های علمی حمایت از انجمن‌هایی است که فعالیت بین‌المللی دارند، وزارت علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی توسط انجمن‌های علمی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انجمن علمی نانوفناوری ایران یک انجمن علمی بین رشته‌ای است و چندین سال در بین انجمن‌های علمی رتبه A را کسب کرده است، خاطر نشان کرد: این انجمن در کنفرانس‌هایی که برگزار کرده است، توانسته از ظرفیت دانشمندان برتر کشور و دنیا استفاده کند و برگزاری این کنفرانس در رفسنجان نیز مورد توجه و حمایت کمیسیون انجمن‌های علمی قرار خواهد گرفت.

در این نشست هم‌چنین تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن نانوفناوری ایران و دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) رفسنجان در راستای برگزاری کنفرانس امضا شد.

کد خبر 747648

دیگر خبرها

  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر